“Vi har ett mycket spännande 2021 framför oss och jag är övertygad om att vi kommer rapportera positiva resultat från flera olika projekt inom kort.”
Hvis man skal bedrive lesing mellom linjene så høres i alle fall den setningen positiv ut?
“Vi har ett mycket spännande 2021 framför oss och jag är övertygad om att vi kommer rapportera positiva resultat från flera olika projekt inom kort.”
Hvis man skal bedrive lesing mellom linjene så høres i alle fall den setningen positiv ut?
Gjør vi?
Aksjen har vore svak siste veka, intet nytt i rapporten, og raud dag på børsen - Eg tippar det i alle fall. Men eg har jo eit lite bet inne, so håpar sjølvsagt ikkje
Som jeg slet med å finne det sitatet, men det er altså fra pdf-filen som er lagt ved
Kan ikke sies mer direkte. Dette går mot kommersielle avtaler.
Et ganske bull sitat som han jo ikke måtte ta med hvis han ikke mener det er høy sjanse for det. To av samarbeidene er jo i utgangspunktet ferdig så har vel fått noe tilbakemelding på om det funka eller ikke å skalere og om de vil gå videre.
“” . Ett exempel på ett projekt vi aktivt
valt att prioritera på bekostnad av andra
mindre projekt, är den nyutvecklade process
genom vilken vi på ett mycket
kostnadseffektivt vis kan producera
bioplasterna PHB och PHBV (två olika typer av
PHA) från socker. Denna process har nyligen
patentansökts, med goda förhoppnningar om
lyckat utfall, och arbetet med tre stora
sockerproducenter har nu intensifierats.""
Skulle akkurat til å skrive om denne selv. Dette er da ikke meldt før… ? Nok en elv inn.
Om dette ikke er positiv guiding, så vet jeg tydeligvis ikke hva som er. Blir buy på dip her.
BIOEXTRAX
Bioextrax rapporterar ökad förlust i Q4, mindre förseningar i vissa projekt uppger vd (Finwire)
2021-02-26 08:33
Bioteknikbolaget Bioextrax redovisar som planerat ingen omsättning under fjärde kvartalet. Rörelseförlusten ökade jämfört med året innan.
Rörelseresultatet, samt både resultatet före och efter skatt blev -1,9 miljoner kronor (-0,8).
“Det sista kvartalet av 2020 och början av 2021 har präglats av högt tempo och påbörjande/fördjupande av ett stort antal formella projekt med potentiella kunder inom våra olika affärsområden. De flesta av dessa projekt löper enligt plan, men i vissa projekt har det uppstått mindre förseningar. Detta dels för att vi aktivt valt att prioritera andra mer kommersiellt värdeskapande projekt, men också på grund av den pågående covid-19 pandemin och dess påverkan på våra partners möjlighet att utvärdera våra provmaterial”, säger vd Edvard Hall.
Likvida medel uppgick till 2,1 miljoner kronor (0,6).
”Efter årsskiftet har vi stärkt kassan. Detta har delvis skett genom att de teckningsoptioner vi gav ut i samband med nyemissionen i april 2020 under januari 2021 procent nästan utnyttjades till 100 procent. Utöver detta fick vi i januari det positiva beskedet om ett anslag om 2,5 miljoner kronor från EU”, säger Edvard Hall.
Jeg må slutte å lese om dette selskapet. De er så bull på egne fremtidsutsikter at jeg bare kjøper mer og mer. Nå er jeg der at jeg håper på et børskrakk så jeg kan få lastet ordentlig opp
Fremtiden kommer jo, og hvis de treffer på egne forhåpninger…
Får aksjer til 85 nå, so tempting
Blir veldig overrasket om dette selskapet plutselig ikke får til noenting med det utgangspunktet de har nå.
Fikk 500 nye aksjer på 84,2/84,4 nå. Kanskje blir det billigere i løpet av dagen eller seinere, men uansett en god pris på lang sikt, håper jeg. De blir lagt i «long-long skuffen».
Jeg var dessverre litt for lavt og litt for treig
Overskrift er i ren Hegnar stil… Rapporten oser av positive signaler, men de klarer å fokusere på tall og Covid
Deler denne
Er jo ikke noe volum å snakke om, så det blir jo bare en grei rabatt her man vil ta noen lodd.
En grei rapport. Mr Hall er bull som vanlig
Jeg vet hvordan jeg skal få ned kursen til den posten jeg har på 83… Jeg kjøper den posten på 89
opptak av presentasjon?
Nå får du snart