Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Bioextrax (BIOEX) 🇾đŸ‡Ș

Kan det stemme at TO2 burde ha en nÄverdi pÄ 30% av bioex-kursen? Blir vel ogsÄ noe risk-greier i forhold til at den fÞrst kan konverteres om to Är, men nÄ forsÞker jeg Ä holde det enkelt her.

Glede Ă„ se en gjevn stigning i kursen
 Snart splittes aksjen og legger seg mellom 25 og 30 kr
 Mer “spiselig” for smĂ„aksjonĂŠrere

SÄ er det bare Ä vente pÄ gjennombruddsmeldingen som med stor sannsynlighet kommer

Her tror jeg vi har mye godt i vente
 :blush:
En fremtidsaksje vil da sannsynlig bli oppdaget av flere!
Gleder meg til Ă„ fĂžlge denne fremover :partying_face::sun_with_face:

4 Likes

Er det ikke Q2 i 22 de konverteres?

Styrelsen har nu beslutat att avstÀmningsdag för uppdelningen ska vara fredag 16 juli 2021, vilket innebÀr att sista dag för handel i aktien före uppdelningen Àr onsdagen den 14 juli 2021. Första dag för handel med uppdelade aktier och ny ISIN-kod Àr torsdagen den 15 juli 2021.

Stemmer det :blush:

1 Like

Veldig spent pÄ hva som skjer etter splitt
slo jo helt feil ut for TECO 2030 f eks, MCAP halvert etter splitt der

Men en avtale her, sÄ blir det champagne :rocket:

Var ikke den noksÄ stivt priset til slutt?

Vil jo ikke si at bioex er akkurat der for Ăžyeblikket.

Ja, de var hÞyt priset
 det var bare ett eksempel pÄ at aksjonÊrer ikke nÞdvendigvis biter sÄ lett pÄ ved lavere kurser :wink:

Og ja, helt enig - Bioex er jo fortsatt billig ift det enorme potensialet!

Finner sikkert eks pĂ„ begge sider av skalaen, uten at det er sammenlignbart
 Bioex har nĂ„ cash til Ă„ mĂžte fremtidens kunder. De skalerer opp sitt pilot anlegg for Ă„ mĂžte et stort “kundepress” Bioex med Edvard i spissen virker veldig kompetente til denne oppgaven!

Avtaler tar alltid lenger tid enn det vi aksjonĂŠrere hĂ„per pĂ„, men avtaler mener nĂ„ jeg stĂ„r i “kþ” for Ă„ signeres resten av 2021.:partying_face:

Dette kan bli enorm, minner om denne:

UtvÀrderingen vÀntas pÄgÄ till juni 2021.

BIOEXTRAX

Bioextrax fördjupar utvÀrderingsavtal med ett av vÀrldens största kosmetikaföretag (Finwire)

2020-10-09 08:41

Bioteknikbolaget Bioextrax meddelar att utvÀrderingsprojekt som pÄgÄr med ett av vÀrldens tre största kosmetik- och hudvÄrdsföretag har fördjupats och förlÀngts, vilket innebÀr att parterna framgent riktar in arbetet pÄ en viss typ av biopolymer, sÄ kallad PHO. Det framgÄr av ett pressmeddelande.

Syftet med det ursprungliga utvÀrderingsprojektet var för kosmetikaföretaget att utvÀrdera potentialen i att anvÀnda Bioextrax olika PHA-typer i olika produkter. Kosmetikaföretaget har nu beslutat sig för att fortsÀtta utvÀrderingen med fokus pÄ en av PHA-typerna Bioextrax kan producera, nÀmligen PHO. Kosmetikaföretaget Àr bÄde en potentiell köpare av PHO och en potentiell licenstagare av Bioextrax patenterade teknologi, dÄ de har egen produktion och kapacitet inom industriell bioteknik. UtvÀrderingen vÀntas pÄgÄ till juni 2021.

• Att detta vĂ€rldsledande kosmetikföretag har valt att fördjupa utvĂ€rderingen av vĂ„r PHO och vĂ„r teknologi för att producera PHO Ă€r mycket positivt. Av flera skĂ€l ser jag stor kommersiell potential med denna kund, om vi lyckas i den fördjupade utvĂ€rderingen. Först och frĂ€mst Ă€r det ett mycket stort företag vi arbetar med, med en Ă„rlig omsĂ€ttning om flera hundra miljarder svenska kronor. Det Ă€r ocksĂ„ en bransch som Ă€r under vĂ€ldigt hĂ„rd press frĂ„n regulatoriskt hĂ„ll, dĂ„ tillsatta och inte biologiskt nedbrytbara plaster Ă€r pĂ„ vĂ€g att förbjudas inom EU i ett flertal av deras produkter. Slutligen har just det bolag vi arbetar med ett stort fokus pĂ„ naturligt producerade rĂ„varor, vilket innebĂ€r att de vill undvika konkurrerande PHA-produktionsmetoder med anvĂ€ndande av olika typer av kemikalier, och vill fokusera pĂ„ vĂ„r helt biobaserade teknologi, sĂ€ger Edvard Hall, vd i Bioextrax.

Henrik Öhlin
henrik.ohlin@finwire.se, 0703-21 06 99

2 Likes

Hva tenker Dere? GĂ„ helt ut fĂžr close den 14. Ă„ se ann inngang den16.? Tror det blir min strategi. Innspill?

Har egentlig altfor lite erfaring med slikt til Ä uttale meg, men tok ut en liten andel og ser an litt hvertfall
 Lar dog mye stÄ igjen i tilfelle melding

Jeg ser ingen grunn til Ä selge fÞr splitt. Hvis alle klarer Ä dele pÄ 4 blir kursen 1/4 av kurs fÞr splitt, men jeg mistenker at den blir litt hÞyere.

Concorde

Jeg har heller tro pÄ motsatt effekt
 :upside_down_face::blush:

Ja det kan godt vÊre at de utenfor ser pÄ det som en fin inngang for fÞrstegangs investering den 15. med oppdelte aksjer Ä ny ISIN kode slik at det blir en bounce oppover. Ville bare lufte usikre tanker.

Jeg tror (Les er sikker pÄ) at avtalen limet in under har noe til felles med denne avtalen
""BIOEXTRAX

Bioextrax fördjupar utvÀrderingsavtal med ett av vÀrldens största kosmetikaföretag (Finwire)

2020-10-09 08:41" "

Jo mer en leser om disse avtalene og alle andre avtaler Bioextrax har inngÄtt, jo flere aksjer har mann lyst pÄ :smiling_face_with_three_hearts:

Press release from Companies

Publicerat: 2021-02-11 15:10:00

Bioextrax AB: Bioextrax pÄbörjar fördjupat projekt med globalt topp-3 kemiföretag

Bioextrax AB (publ) meddelar att det utvĂ€rderingsprojekt som det senaste Ă„ret pĂ„gĂ„tt med ett av vĂ€rldens största kemiföretag (topp-3 pĂ„ global basis, med en Ă„rlig omsĂ€ttning om mer Ă€n 40 miljarder EUR) (“Kemiföretaget”) har fördjupats och fokuserats. Efter initiala smĂ„skaliga tester har Kemiföretaget gjort bedömningen att det material som Bioextrax levererat har potential att ersĂ€tta fossilbaserade plaster i ett antal tekniskt komplexa applikationer inom personlig vĂ„rd (“personal care”).

Under den första fasen av utvÀrderingen, som genomfördes under stora delar av 2020, testade Kemiföretaget mindre volymer av ett antal olika PHA-typer producerade av Bioextrax. Kemiföretaget har nu beslutat sig för att fortsÀtta utvÀrderingen med fokus pÄ en av PHA-typerna Bioextrax kan producera. Den fördjupade utvÀrderingen vÀntas pÄgÄ i cirka 6 mÄnader.

" Detta fördjupade projekt visar tillsammans med ett av vĂ„ra andra pĂ„gĂ„ende utvĂ€rderingsprojekt, med en global aktör inom kosmetika, pĂ„ det stora behovet av bioplaster inom “personal care”-segmentet. Behovet drivs av ökad regulatorisk press, framförallt inom EU. Detta Ă€r förstĂ„s högintressant för oss ur ett kommersiellt perspektiv, dĂ„ det Ă€r en stor global marknad som kĂ€nnetecknas av höga marginaler och en premium för biobaserade produkter. EfterfrĂ„gan gĂ€ller framförallt PHA-typer med lĂ„nga polymerkedjor, exempelvis PHO. För denna typ av PHA innebĂ€r Bioextrax patenterade extraktionsmetod en sĂ€rskild konkurrensfördel ur ett konstnads- och egenskapsperspektiv. DĂ€rför Ă€r det extra glĂ€djande att detta globala företag gör bedömningen att polymererna vi har producerat har egenskaperna de letar efter. "sĂ€ger Edvard Hall, VD, Bioextrax

Denna information Àr sÄdan information som Bioextrax AB (publ) Àr skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lÀmnades, genom nedanstÄende kontaktpersons försorg, för offentliggörande kl. 15.10 CET, den 11 februari 2021.

För ytterligare information, vÀnligen kontakta:

Edvard Hall, VD

Telefon: +46736267643

E-post: edh@bioextrax.com

Kjenner pÄ kroppen at det bygger seg opp " En perfekt storm"

God Sommer :partying_face::sun_with_face::hugs::grin:

1 Like

GjĂžr det selv! God sommer!
Bioextrax har hatt en fin kursutvikling siste uken, hÄper det fortsetter frem mot annonsering av avtaler, de er jeg helt sikker pÄ kommer.

4 Likes

Da tok jeg 10 for laget. 109 er fin kurs :blush:

4 Likes