Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bioextrax (BIOEX) 🇸🇪

Gøy så lenge det varte :wink:

1 Like

Liker de som tar “10” for laget…
Du skal bli rikt belønnet :muscle::yum::hugs:

3 Likes

Morsomt å følge denne i dag. Hen må stadig høyere, men får ikke napp.

2 Likes

Jeg hadde tatt den ut med en gang :joy:
Ta en til for laget KrissKross på 111 :partying_face:

3 Likes

Har kanskje blitt trigget litt kurs alarmer ved 100 og 110 som har fornyet litt interesse hos de som har vært i dvale :blush:

1 Like

Kan hende noen flere har fått med seg disse ordene også : "EH: “…hopefully we’ll add a few more of those [commercial agreements] in the coming weeks or months”

2 Likes

Hvor og når har han sagt dette?

Noen dager siden i et intervju i Sverige.

2 Likes

Jeg har sagt at dette blir den neste Evolution på Stockholmbørsen (100% objektiv), holder fast på det.

Når det først kommer en kommersiell avtale på markedet her så tror jeg på en enorm ketsjupeffekt.

Frister enormt å ta ut gevinst i disse dager, men nå har jeg gnukka og økt på i bioexen siden desember, så jeg tør jo ikke annet enn å sitte. Volumet begynner sakte men sikkert å ta seg opp etter emisjon og beslutning om splitt. Veldig spent på hva som skjer i slutten av uken. En avtale her vil være eksplosiv for kursen.

5 Likes

KrissKross…
Du gjorde et kupp på 109kr :joy::hugs::sun_with_face:

2 Likes

Selgerne har tatt ferie :hugs::sun_with_face::sun_with_face::sun_with_face:

2 Likes

Hørtes helt ut som meg, bare at jeg begynte i januar… Hadde dog litt for mye på denne ene, så flyttet 1/6 når den passerte 100 nå - og angrer allerede :rofl:

1 Like

Må si det har vært overraskende bra stigning og det på høyere og høyere volum. Plukkes fortsatt godt oppe på 110-112 rangen. Ordreboka ser også sterk ut.

Blir virkelig spennende å se hvordan det blir etter splitt.

1 Like

Enig…
Med dagens oppgang priser Bioextrax til litt over 400mill…
Ser mann på andre grønne fremtidsaksjer med litt inntekt, prises de til flere milliarder.
Selvfølgelig lettere å prise inn når flere inntekts bringende avtaler ligger på bordet…

Men tror faktisk det er mulig at Bioex er verdsatt titalls milliarder om noen år, hvis de lykkes…

Bare plastindustien er enorm, tenk LOreal…
Dette er bare en av satsningen deres…

Gevinstsikring er sjeldent dumt, men å beholde en del, tror jeg er smart… :blush:

2 Likes

Uppskjuten avstämningsdag för uppdelningen av Bioextrax aktier

Vid Bioextrax AB (publ.) årsstämma den 28 juni 2021 beslutades, i enlighet med styrelsens förslag, om en uppdelning av bolagets befintliga 3 687 172 aktier (split), så att varje befintlig aktie delas upp i fyra nya aktier av samma aktieslag (split 4:1). Styrelsen bemyndigades att besluta om fastställande av avstämningsdag för uppdelningen.

Styrelsen har tidigare beslutat att avstämningsdag för uppdelningen ska vara fredag 16 juli 2021. Med anledning av extra långa handläggningstider hos Bolagsverket har styrelsen beslutat att skjuta upp avstämningsdagen till fredagen den 23 juli 2021. Sista dag för handel med uppdelade aktier är onsdagen den 21 juli 2021 och första dag för handel med uppdelade aktier och ny ISIN-kod är torsdagen den 22 juli 2021.

Uppdelningen sker automatiskt via Euroclear Sweden AB och aktieägare behöver inte vidta några åtgärder.

I samband med uppdelningen har bolagets aktier fått nya ISIN-kod enligt nedan:

Ny ISIN-kod: SE0016276752

Efter genomförd uppdelning kommer det totala antalet aktier i bolaget att uppgå till 14 748 688 aktier.

Denna information är sådan som Bioextrax AB (publ.) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 12 juli 2021.

För mer information om Bioextrax, vänligen kontakta:

Edvard Hall, VD

Telefon: +46 73 626 76 43

E-post: edh@bioextrax.com

Om Bioextrax

Bioextrax grundades år 2014 baserat på forskning vid avdelningen för bioteknik vid Lunds universitet. Dess processteknologier möjliggör kostnadseffektiv produktion av bioplasten PHA från sukros (socker) som råvara, kostnadseffektiv och helt biobaserad utvinning av PHA ur PHA-producerande bakterier med ett proteinhydrolysat som biprodukt, samt kostnadseffektiv tillverkning av mikrofibrer ur fjädrar och proteiner och aminosyror ur proteinrika restprodukter såsom fjädrar eller slakteriavfall. Bioextrax processteknologier producerar således kostnadseffektivt ett flertal olika miljövänliga material, med utnyttjande av billiga råvaror eller avfallsströmmar/industriella restprodukter som råmaterial. Bolagets nuvarande affärsmodell är att erbjuda licenser för användning av dess olika processteknologier inom olika affärsområden. Bolaget är noterat på Spotlight Stock Market. Läs mer på www.bioextrax.com.

Ja vi ser gjerne grønne tall å høyere kurs ei uke til før splitten.

3 Likes

Jeg ser også gjerne flere grønne dager :grin:
Spent på morradagen, nærmer seg ATH og nyheter…
Hvem tør å trade Bioextrax, den neste mnd :yum:

1 Like

Alt hva du finner @sjog :clap:

Forsåvidt moro med avslutningen, han ønsker å få kontakt med noen som er interessert i protein biprodukt, for de har allerede så mange interessenter på PHA :grin:

Men kanskje det er det som stopper opp forhandlingene litt? At kalkylene til Bioex tar høyde for besparelser ved salg av proteiner, men så har de ingen kjøpere til det?

1 Like

Tror ikke det. Siden de ikke vet hvem som kan være avtakere til protein kan de umulig ha lagt det inn som en faktor i kalkylene.

1 Like

Men det er vel ett av argumentene på hvordan de kan spare 50-70% på produksjons kost?