For en deilig start på uka. Grattis alle i hopa.
Personlig tror (og håper!) jeg at vi skal lukte på 30% i dag.
Fytti for en herlig start på uken. Det er nå ballen virkelig begynner å rulle. Gratulerer alle sammen
Sounds to me
Vi har snakket om at den første avtalen ville innebære en derisking av caset. Det gjør denne avtalen til gangs
Ja, 1 mrd fra 2026… Burde gå enda mer til og med Mcap på bare 450 mill fortsatt jo!!!
Dere snakker om 10 og 30%
Intradag bør bevege seg mot 100% opp på en slik melding…
Vet det er forskjell mellom ønsker og realisme…
Men hallo… 10 og 20%
Men hvem er FCB? Hva gjør de og hvilke kunder og inntjening har de?
De er ikke så store ennå (oppbyggingsfase) men PHA er så hot at de nok snart er store.
Er dette det nord-amerikanske selskapet som mange/vi trodde var Danimer Scientific?
Her er forøvrig inntektspotensialet på den første fabrikken:
”För att redan nu ge en fingervisning, om allt går bra i utvärderingsprojektet och med ett rimligt antagande om licens och royalties, så blir det ca 7 miljoner årligen till Bioextrax enbart från deras första kommersiella anläggning, vid fullt kapacitetsutnyttjande. Deras plan är att denna första anläggning ska tas i drift under 2021”, säger Hall.
Fra pressemeldingen 25.11.20 (Bioextrax inleder utvärderingsprojekt med nordamerikansk producent av bioplasten PHA | Placera)
Utelukkende positivt, men er forskjell på å vinne bygdelotto og vikinglotto. Dette vil ikke generere noe særlig på kort-sikt, men jeg ser på det som mest viktig at noen har tatt steget til å inngå en faktisk avtale med selskapet.
Edit: Grunnen til at jeg ikke har hæla i taket er at jeg ikke bare kjøper “en voksende omsetning til 1. mrd. på 5 år” uten videre hos et relativt nytt selskap, det er bare estimat og spekulasjon.
Trenger ikke henge oss opp i 1 milliard nei, milliardene kan nok regnes hjem med større sikkerhet når de får avtale med en av de større aktørene de har samarbeid med. Likevel er denne første store avtalen viktig da den derisket caset noe kolossalt.
23k på 50 SEK nå. Det blir litt av en åpning
Ok… føles som at jeg har vunnet i lotto. @Chilli - gleder meg å se at dine projeksjoner ser langt mer presise ut enn mine
Uansett hva kursen måtte ende på i dag, er Bioextrax vinner!
Dette var det vi ventet på… Men dette er bare starten folkens😁
Det er 3 andre topp 10 selskap i verden, som også snuser +++ på Bioextrax… Greit å trade litt på slike dager, men ikke gjør en bommert med å selge alt i et selskap som kan få enorm vekst i mange år fremover…
Det er slike selskap vi alle leter etter
Her er jeg helt enig.
Mange som ser seg fornøyde og tar gevinst i dag, som er helt forståelig. Trodde aldri den skulle sendes så høyt. Må huske at det er ikke en gedigen float, og mtp. alle prosjektene de har gående så vil jeg ikke anse det som urimelig at minst et eller et par av disse vil også lede til en avtale. Skulle det komme en avtale med en allerede etablert og stor kunde, da vil dagens melding være peanuts i forhold.
Holder seg overraskende bra
Jeg blir helt svimmel
Gratulerer alle sammen!!