Ingen som har kjøpt på disse nivåene ønsker å selge på 70, og nå er har mange aksjer byttet hender på disse nivåene. Eksisterende aksjonærer har tatt gevinst og så fortsetter forhåpentligvis ferden videre fordi du ikke vil selge deg billig.
Får nok store svingninger i kursen. Blir nok en kjempe god trader aksje,men de har samtidig meget spennende tekologi.
Mange som prøver å trade volatile aksjer. Det har svingt litt og det er mye av forklaringen.
Godt med noen pusterom slik at gevinstsikring kan finne sted uten at det raserer kursen.
Selv om det gikk fort, så har det skjedd en massiv endring i aksjonærbasen siden avtalen.
Om det drøyer før neste avtale meldes tenker jeg kursen sklir sidelengs og nedover etter hvert. Ser ut som det er en støtte i 77,4-området. Etter det kan det smelle ned til 65. Sikkert en del som sikrer etter Labulls siste bemerkninger.
Nedgangen i dag er Swedbank AB salg på foreløpig nesten 150k aksjer som må ta en stor del av skylda for. Gått en stund siden siste transaksjon nå, så er lov på håpe at denne aktøren er ferdig for i dag.
SWB har nettosolgt omtrent det de har kjøpt de siste ukene på en halv dag.
Skal visstnok være mer eller mindre ferdige der nå ja (ref.meglerstats discord)
Og der kom EPB på banen igjen
Labull’s siste bemerkninger? Han er ikke bare litt snurt da fordi han kanskje satt utenfor å ønsker en litt billigere inngang Han har jo ikke noe mere info enn oss. Markedsinfo!!
Det var det første som slo meg også.
Tja. Må tildels si meg enig i kommentarene.
Å kvantifisere 1 mrd omsetning i 2025 med en startup kan jeg forstå blir oppfattet som useriøst. legger man på “Opp mot, eller mer”, så har man jo helgardert.
Det er store tall og LaBull har mange følgere. Han har imidlertid et ganske smalt interessefelt, hvor han ganske rett har fantastisk avkastning.
Man skal imidlertid passe seg for å generalisere slik treffsikkerhet til en helt annen sektor. Jeg følger labull på det han har bevist at han kan, og overser resten.
De burde sagt mer om at dette avhenger av at FCB får gjennomført sine planer, evt fylt på med enhetspriser og prosenter, men det er muligens hemmelig. Kriminelt er det iallefall ikke
Labull sitter ikke på noe mere info enn oss som er markedsinfo!!
Ingenting nytt. Kjøpte mer til 77
Mulig LaBull-kvitringen fra i går mindfucket endel iløpet av dagen, men dumpingen av 150k aksjer var det som startet og avsluttet skrellet.
Fin dag å laste opp litt på. Man får bare tåle disse fallene hvis man har tro på denne i uoverskuelig framtid, for det er garantert ikke siste gangen vi får sånne dager. Kursen stengte i dag 3kr lavere enn dagen meldingen kom. Det er knapt nok noe å få panikk for sett i en større sammenheng, selv om det tidvis så ut som mange var redd for pengene sine i dag.
Det kan jeg forstå at kan bli oppfattet som useriøst og optimistisk. Så lenge det ikke utdypes mer detaljert i meldingen, er det vanskelig å argumentere i den ene eller den andre retningen egentlig.
Men… Det er også vanskelig å se for seg at man har tatt tall som 1mrd og 25 år ut av løse lufta, drodlet sammen en børsmelding og smelt den ut på børs hvis det ikke har substans. Bioextrax og Hall slår meg ikke som såpass useriøse eller, som LaBull sier, kriminelle.
Jeg hadde endog håpet at avtalen ble belyst i større grad under siste presentasjon.
Når et selskap gjør en avtale med et annet selskap uten vesentlige inntekter og uten store fabrikker så finns det jo et veldig stort lerret å bleke for å komme opp til 1 mrd. sek omsetning (i lisens og royalty for bioex) i 2025.
CEO for partnerselskapet vil nok selge en story med hypergrowth og da er 1 mrd USD 2025 et fint tall som ligger passe langt fram i tid. Det mest sannsynlige er likevel at de ikke klarer det, det kan vi si som ikke skal skaffe funding for neste runde i selskapet.
Når bioex forteller markedet om denne avtalen refererer de antagelig til partnerens uttalte mål, ikke noe kriminellt med det. Vi som investorer evner selv å bedømme hvor sannsynlig scenarioet er.
Min bedømning er at samarbeidet nok kommer generere inntekter for bioex, hvor mye det blir avhenger av partnerens suksess, antagelig blir det mindre enn 1 mrd 2025 iaf.
Det finnes en stor motpartsrisk iom at dette er en start-up, men dette er utfallet av en evaluering, de har andre i pipen, flere av dem med kommersielle aktører.
Det hele minner litt om historien med GOM-space. Labull var stor i GOM-space i 2016-17-ish, et dansk selskap som drev/driver med mikrosatelitter. Jeg tror det var hans største investering på den tiden.
Selskapet tok inn en del penger og kjørte på med kraftig CAPEX til produksjonslokaler og bemanning osv.
Dette gjorde de basert på en kommersiell avtale med et australiensk (hvis jeg husker rett?) selskap om levering av en masse satelitter.
Det viste seg at motparten ikke var til å stole på/ikke fikk forretningen å snurre og alt falt i fisk.
GOM-space fikk ikke se mye av de forventede pengene. Den store CAPEX og OPEX de hadde lagt på seg gjorde at selsapet raste i uhorvelig fart mot ruin. Selskapet fikk dødsspiralfinansiering. Aksjekursen kræsjet.
Forskjellen mellom Labulls investering 2016-17 og bioex nå er at bioex forventer få flere kommersielle avtaler (jeg blir iaf skuffet og selger om de ikke får flere innom 1 år) samt at de har en lav CAPEX. Bioex er et kapitallett selskap som egner seg mye bedre for ‘‘venting’’.
En annen liknende sammenlikning kan være det svenske greentech selskapet Azelio. Aksjonærene der sitter også og håper og venter på store kommersielle avtaler/ordre. Jeg håper virkelig de får dem fordi med den store produksjonsanlegningen i gøteborg og all OPEX knyttet til det så blir det CRASH and BURN om de ikke får det.
Men som sagt; bioex er et bedre ‘‘venteselskap’’, selv om det så klart finns risker og mye er innpriset.