Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bioextrax (BIOEX) 🇸🇪

Vilkår for TO2
Omräkning av teckningsoptioner i serie TO 2:

Teckningskursen vid teckning av aktie genom nyttjande av teckningsoption i serie TO 2 kommer att uppgå till sjuttio (70) procent av den genomsnittliga volymvägda kursen för aktien enligt Spotlight Stock Markets officiella kursstatistik under den period på tio (10) handelsdagar som slutar två (2) bankdagar innan nyttjandeperioden börjar. Bolaget kommer att offentliggöra teckningskursen dagen innan den första dagen i nyttjandeperioden.

Teckningskursen ska avrundas till närmaste heltal öre. Teckningskursen ska inte överstiga 24,50 kronor per aktie. Teckningskursen ska inte understiga 17,50 kronor per aktie. Före genomförd omräkning och uppdelning av Bolagets aktier uppgick intervallet för lägsta respektive högsta teckningskursen vid teckning av aktie genom nyttjande av teckningsoption i serie TO 2 till 70,00 kronor respektive 98,00 kronor.

Takk. Nå er det en stund til juni, vi får håpe verden og markedene har roet seg da. Utfordringen kan likevel bli at 70% av kursen går under/blir liggende under TO2 lav og selskapet får inn langt mindre penger enn man håper på. Da må det gjøres andre grep.

Vet du om selskapet kan selge aksjene som hører til TO2 fritt i markedet for samme pris 17,50, dersom opsjonene ikke blir benyttet?

Jeg var borte i noe som lignet i fjor høst i et annet svensk FoU-bolag, Smoltek. Der har jevnlige runder med TO blitt en negativ spiral for kursutviklingen. Det kan imidlertid være noe helt annet - og betydelig større interesse her i BIOEX.

Tok bitte litt for å satse på en liten rekyl i morgen. Enten gevinst eller tap i påvente av juni

Vanlig plast syntetiseres fra naturgass. Egentlig er dagens uroligheter bull for slike som Bioextrax.

1 Like

Kjedelig om de ikke får inn maks pris på TO2 i mai(?)… jeg skal uansett bruke mine opsjoner, men er jo ikke så mange…

men de trenger nok uansett ikke noe stor emisjon, de bruker jo ikke all verden og satser på avtalen med FCB begynner å gi litt inntekter mot slutten av året.

1 Like

Hvis de må hente noen kroner er det nok flere intressenter der ute, bla denne:

Kemiföretaget har dock uttryckt en öppenhet för olika former av samarbete, från en renodlad kundrelation, till ett långsiktigt strategiskt samarbete, till förvärv av – eller investering i – Bioextrax.

2 Likes

Mine første aksjer i selskapet kjøpte jeg på en av toppene i januar '21, på 100 SEK pre-split (25 SEK). I uken som var fikk jeg kjøpt en god slump aksjer billigere enn dette, det hadde jeg aldri i mine villeste fantasier trodd i fjor vår! Ekstra rabatt pga den sterke kronen også…

Kombinasjonen av at ting har tatt lenger tid enn forventet med BIOEX sammen med makro og krigs uro har virkelig satt denne tilbake…

Så får vi bare håpe det snart tikker inn avtale med topp 3 kjemi og topp 3 kosmetikk :hugs:
At FCB begynner gi litt større inntekter i H2.
Og at Russland ikke eskalerer og finner på noe i Sverige pga NATO er oppe til vurdering…

2 Likes

7 måneder siden aug 21 å 300% rett opp. Tiden burde nå være moden for en melding om prosjektet med H&M. Å hva med top 3 kosmetikk? Er det L’Oréal? Stemte jo meget godt med antall ansatte. (90000 ish)

3 Likes

Lett å glemme bort at det jobbes med flere partnere innen protein fra fjær også, hvor de snart skal begynne å levere samples til potensielle sluttkunder !
Det er vel en amerikansk aktør og det tyske “avfallshanteringsbolaget” som er på banen der… :slight_smile:

En deal med “avfallshanteringsbolaget” forventet jeg jo at kunne komme når som helst i hele fjor, så det har virkelig latt vente på seg…

2 Likes

Jeg har ikke hatt tid til å følge med så mye den siste tiden men sjekket kursen i dag. Lettere sjokkert fylte jeg på med flere aksjer til REA-pris. Jeg tror det blir en god investering.

6 Likes

Det at de har ansatt CCO og COO, hvor det blant annet står “Därigenom kommer han understödja redan pågående licensavtal, men framförallt också ett flertal ytterligare nya förväntade stora licensavtalskunder under 2022.”, kan det være ifm krav som stilles av topp 3 kjemi eller topp 3 kosmetikk? At de ønsker mer dedikerte ressurser på plass før en evt signering?

Om så, kan det være de også stiller krav til likviditet? Så selv om BIOEX kanskje klarer å holde seg flytende på cashbeholdning og fra TO2 frem til inntekter fra FCB, så må de kanskje hente noen penger anyways?

1 Like

Tviler på at ansettelsene kommer pga krav fra samarbeidspartnere men heller fordi styret ser at de må ha kompetanse og kapasitet til å ferdigstille nye avtaler.

1 Like

Sett at de faktisk vil tjene så mye som de har indikert på FCB avtale i 2025/2026, tror dere de kommer til å gi større utbytte? Siden de utlisensierer teknologien trenger de jo ikke akkurat så enormt med midler selv.

1 Like

Jeg tror helt ærlig at hvis Bioex lykkes med teknologien deres og FCB når de inntektene de guider, så tror jeg Bioex har landet andre avtaler og med stor sannsynlighet er blitt kjøpt opp.

Men det er mitt take på det.

3 Likes

De fleste har nok sett denne på det svenske forumet…

3 Likes

Nei, har sluttet å følge med på sytingen til ChesterMing :wink:
Så takk for deling!

1 Like

Volumet helt dødt og ChesterMing helt stille… :joy:

1 Like

Kjedelig med dødt volum… Veldig spent på hvordan en børsmelding ville blitt tatt imot i dagens børsklima! Tviler på det blir like heftig som sist… men tar gjerne feil :wink:

2 Likes

Min tur å knabbe fra Discord :wink:

H&M prosjekt

https://www.hb.se/en/international-student/education-at-the-university-of-boras/scrr/news/news/57647/

“The project runs from May 2020 to April 2022.”

5 Likes