Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Biotekaksjer

Jeg hadde foretrukket at alle insidere kjøpte rikelig med aksjer for egne penger. Det er absolutt betryggende at ledelsen har “skin in the game”.

Men hvis jeg derimot prøver å sette meg inn i ledelsen sin situasjon så forstår jeg godt hvorfor de ikke dobler opp risikoen med å investere i et lite biotech selskap - som også betaler lønnen til dem.

1 Like

Hehe, dere husker vi snakket om Lymsm og sånn?

Her er huskelista:

https://twitter.com/timos/status/1052662347838369792

Denne manøveren så vi i fjor også, kan ikke huske at du hisset deg opp over det den gang Larsmkn.

Oslo (Norway), 5 September 2017 – Exercise of employee share options, mandatory notification of trade and resolution to increase the share capital in PCI Biotech Holding ASA (the “Company”).

  1. Options exercised and mandatory notification of trade
    Participants in the Company’s share option program have on September 5th 2017 exercised a total number of 86,500 share options at a strike price of NOK 19.90, corresponding to a total number of 86,500 shares. All of the exercised share options expired on September 5th 2017.

Out of the total number of exercised share options, 38,000 share options are exercised by the following primary insiders, who, in turn, have sold such number of shares in the market as is necessary in order to finance the cash and tax impact of the exercise:

Per Walday, CEO, exercised 16,000 share options at a subscription price of NOK 19.90 per share and has sold 14,428 shares at NOK 24.62 per share. After the transaction, Mr. Walday will hold 65,133 shares and 104,000 share options in the Company.

Anders Høgset, CSO, exercised 11,000 share options at a subscription price of NOK 19.90 per share and has sold 9,919 shares at NOK 24.62 per share. After the transaction, Mr. Høgset will hold 62,456 shares and 66,000 share options in the Company.

Kristin Eivindvik, PD, exercised 11,000 share options at a subscription price of NOK 19.90 per share and has sold 9,919 shares at NOK 24.62 per share. After the transaction, Ms. Eivindvik will hold 17,948 shares and 33,500 share options in the Company.

This announcement also represents a mandatory notification of trade, which is submitted by the Company on behalf of such primary insiders.

  1. Resolution to increase the share Capital
    Following the exercise of share options on September 5th 2017, the Company’s Board of Directors, pursuant to an authorisation granted by the Company’s Annual General Meeting on May 29th 2017, has decided to increase the Company’s share capital with NOK 259,500 by issuing 86,500 new shares, each share of par value NOK 3.00. Subsequent to the transaction, the Company’s share capital will be NOK 74,960,670 divided into 24,986,890 shares. The capital increase will result in gross proceeds of NOK 1,721,350.

http://pcibiotech.no/exercise-of-employee-share-options-mandatory-notification-of-trade-and-resolution-to-increase-the-share-capital/

2 Likes

At jeg “hisset” meg opp vil jeg ikke si (min mangel på utropstegn og :rage: viser vel det), men ja, jeg ble litt oppgitt når jeg leste det.

I motsetning til i 2017 så har man nå blitt servert utsettelse av extensionstudien, utsettelse av PF2, en stor emisjon og et fall fra ATH på 50%. Der ligger det en stor forskjell mener jeg.

Jeg satt inne før emisjonen, jeg deltok i emisjonen, og jeg kjøpte litt etter emisjonen. Vi vet at Gaël vel hadd 11 000 aksjer før emisjonen. Sånn som jeg har forstått så solgte han da sine t-retter (?), løste inn opsjoner for ((70 000 X 9,08) + (15 000 X 7,81)) = 752 750,- også solgte han aksjer i markedet for (33 000 X 27,58) = 910 140,-. Finansiert av oss aksjonærer. Syns det må være lov å bli litt skuffet av det?

10 Likes

Litt M&A action i dag. Håper dette bare er begynnelsen! :crossed_fingers:
https://www.marketwatch.com/story/novartis-lifts-view-announces-21b-endocyte-deal-2018-10-18

4 Likes

7 posts were merged into an existing topic: Genmab

Litt info om det lille svenske biotek firmaet Xintela som klarte å sette emisjon mot en privat investor til 100% overkurs.
De utvikler produkter fra markørteknologiplattfomen
XINMARK rettet mot celleterapi og onkologi
https://www.biostock.se/2018/10/tyska-bauerfeind-klar-som-ny-storagare-i-xintela/

Se også Traderhjørnet for teknisk vurdering

1 Like

Oppdatert mcap statistikk folkens, get it while its hot

Og her er litt fersk leselekse i helga:

5 Likes

Angående overlevelsesraten, er vel BDC noe som er ekstra vanskelig å oppdage. Når du nærmer deg blokkering pga inoperabel tumor er løpet nesten kjørt allerede, men vedkommende har ofte levd med kreften i 10+ år allerede på det tidspunktet. Fra minnet, men sikkert folk som kan supplere her.
Flyttet diskusjonen som sammenligner biotek hit, siden det har vært et par kommentarer om at det ikke passet i enkelt-selskapet sin tråd.

2 Likes

Jeg lurer på om jeg skal gjøre noe endringer på mandag som har med bildene under å gjøre. Har hatt en snikende følelse av at ROI begynner å bli dårligere og dårligere. Tror ikke modellene som setter verdien på selskapene henger med. Nye terapier ser ikke ut til å rekke å tjene inn stort før de blir erstattet. Komme kanskje et lengre innlegg om dette på et senere tidspunkt.



image

2 Likes

Noen som har noen tanker rundt resultatene Dynavax presenterte på ESMO?

https://globenewswire.com/news-release/2018/10/20/1624335/0/en/Dynavax-s-SD-101-in-Combination-with-KEYTRUDA-pembrolizumab-Continues-to-Show-a-70-Overall-Response-Rate-in-Advanced-Melanoma-Patients-According-to-Data-Presented-Today-at-the-ESMO.html

Ser jo veldig bra ut?

1 Like

Ikke vær så hemmelighetsfull. Gi oss litt mere :grinning:

ipi + nivo, som allerede er godkjent, har over 70% samme populasjon, så må i så fall være om de kan vise mindre tox?

1 Like

Jeg skal jobbe litt med det, men det kan se ut til at vi nå har en R&D boble i immunonkologi som vil gjøre feltet hyper-kompetitivt. Bare for pasienter, men dårlig for investorer i sektoren som nok ikke vil tjene de pengene de så for seg.

1 Like

Hadde fått for meg at ORR for PD-L1 negative pasienter var dårligere enn så.

Eier ingen aksjer i selskapet selv, synes bare resultatene så spennende ut.

Der hvor de fikk 70% var i PD-1/PD-L1 naïve pasienter så de har ikke mottatt immunterapi før.

2 Likes

Prisningen på norsk biotech nå er helt absurd:
PCIB: 918 mil*
TRVX: 505 mil
BGBIO: 1 587 mil**
NANO: 2 493 mil*
*biotech som er i eller går inn i pivotal fase snart. **BGBIO har guidet at de vil starte opp pivotal fase ila 2019, men mer usikkerhet om det blir H2 eller H1 2020.

Oslo børs som markedsplass for biotech har mistet troverdighet for meg. Ville forslått nye selskaper å heller liste seg på nasdaq i sverige der selskaper som Alligator bioscience, som foreløpig har ett produkt i fase I, prises til 1 928 SEK. Ikke sant…

19 Likes

Sant det.

Men hvor sabla vanskelig er det for utenlandske investorer å flytte penger til norsk biotek?

Vi får jo enkelt kjøpt aksjer i murica, er det vanskeligere for dem å kjøpe hos oss?

Det handler om fokus. Hvor mange biotech aksjonærer i Norge har ikke et mye større fokus på de norske selskapene kontra svenske, danske, franske, eller andre utenlandske? Så hvorfor skal det motsatte være tilfelle hos dem?

4 Likes

Der har du et veldig godt poeng.

De fleste ser jo også på murica som mastodonten, så det er et marked som får internasjonalt fokus nesten uansett.

Tve-egget sverd. Uten fokus fra andre kan man akkumulere uslepne diamanter i fred.