Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Biotekaksjer

Det man får for å stole på folk… :joy:

1 Like

Tingenes tilstand var helt ville. :joy:

image

4 Likes

6 Likes

5 Likes

Er det bare meg eller er det mye mer “mitt biotech vs. ditt biotech” på forskjellige tråder nå?

Syns det har blitt mer tullete diskusjoner og utsagn i det siste hvor det virker som at det går sport i å ha det selskapet som er nærmest markedet, har størst potensiale, eller AA eller enklest behandling, eller det ene og det andre.
Kan vi ikke være så snill å ikke sammenlikne totalt ulike selskaper, caser og strategier som om alle burde vært like, og hvor vi alle hadde helt lik investeringstrategi?

Ja, jeg har deltatt i disse diskusjonene selv når jeg føler selskaper blir misrepresentert, men nå tror jeg ikke at jeg gidder lenger.

PCIB,NANO og PHO syns jeg har hatt mye av dette i det siste.

Heldigvis så er det så få som bryr seg om TRVX og BGBIO at samme problemer ikke har oppstått der. Bare min frustrasjon en søndagskveld når jeg i kveld prøver å lese meg igjennom alle helgens tråder (vært ute å reist uten mulighet til å følge så mye med) for å se om det er postet noe spennende og må vasse igjennom masse krangling.

Det er ikke så mange som investerer i biotech i Norge så hvorfor ikke slutte å rakke ned på selskapene til hverandre?
image

25 Likes

Det er denne typen misinformasjon jeg sliter med. Det er liksom “AA 2019” eller “i dag er det fredag”. :blush:

Men fra spøk til revolver:

For det første tror jeg at denne typen sammenligninger og debatter mellom investerte og ikke-investerte er ganske matnyttig. Jeg tror at tråder utelukkende bestående av folk med penger i potten, raskt bærer preg av å være en heiagjeng, og ikke et sted hvor meninger brytes og sannhet oppstår.

For det andre er biotek-Norge dessverre en kamp om knappe ressurser, og min oppfatning er at nye penger ikke finner veien til sektoren i stort nok monn. Det fører til at penger flyttes fra selskap til selskap. En vinner, en taper.

For det tredje, og dette er min høyst subjektive, skammelige og ikke flatterende mening: jeg liker litt drama.

Med det sagt, note to self: Man kan jobbe med formen man skriver med, og hvilket klima man vil ha. Man trenger ikke å være en ufin provokatør. Drama og konstruktiv debatt trenger ikke å utelukke hverandre.

Glein - snart i en Targovax-tråd nær deg.

6 Likes

Ja, skulle ønske det var en fredagskveld… :frowning:

Men, ja, man skal selvfølgelig å ha lov å diskutere selskaper man ikke er investert i, og det kan som du sier gjøres uten å være ufin . Og det er jo bare bra :slight_smile:

Men man trenger ikke dra inn andre norske selskaper for å snakke om det fundamentale i f.eks TRVX. Og jeg føler at når det gjøres så blir det klart at det er to personer som diskuterer som kan veldig mye om sitt eget selskap, men kanskje ikke like mye om det andre, som gjør at folk henger seg opp unøyaktigheter som da må komme.

Objektiv nøkternhet, med godt belyste punkter (styrker og svakheter) er noe alle investorer burde ønske velkommen om sitt case, og det syns jeg også det skal være plass til her. Men det kan gjøres uten å trekke inn andre selskaper i Norge, som nødvendigvis ikke er en konkurrent(om ikke på annet en investorer som du påpeker).

Nå kom det en nyhet i TRVX i dag gleinster så det er bare å hoppe inn! :wink:

7 Likes

Targovax arrangerer kapitalmarkedsdag mandag. Se presentasjonen LIVE her fra kl. 08.30!

La meg introdusere deg for $TSLA :crazy_face:

2 Likes

Edit:
Vanskelig å si hvor safe dette er:
image


Opprinnelig post:
Double bottom i genmab?

image

1 Like

https://www.thepharmaletter.com/article/august-round-up-of-pharmaceutical-and-biotech-m-a-activity

image

3 Likes

Genmab bare fortsetter å rase.
Venter på bunnen, så er det bare å kjøpe som faen.

Dette mener jeg på tross av:

GENMAB-AKTIEN FALDER EFTER SKUFFENDE UDVIKLING I DARZALEX-SALG - NY

13:02 Genmab-aktien falder tirsdag eftermiddag 4,5 pct. til 867 kr., efter at partneren Johnson & Johnson har offentliggjort regnskab for tredje kvartal. Inden regnskabet steg aktien en smule. Kvartalsregnskabet fra Johnson & Johnson viser et globalt salg af Genmabs kræftmiddel Darzalex på 498 mio. dollar, hvilket var lavere end ventet i markedet - blandt andet hos analytiker i Sydbank Søren Løntoft Hansen, der havde regnet med et globalt Darzalex-salg på 570 mio. dollar. I tredje kvartal sidste år solgte Darzalex globalt for 317 mio. dollar. Det er Genmabs partner Janssen, der står for selve salget af Darzalex, og Genmab modtager blot royalties eller procenter af salget. /ritzau/FINANS Dan Petersen

image

Ryker 825 så er det 650 neste, da er det en gedigen H&S som har utspilt seg.

Prøver å fange en fallende kniv her, med en helt forsiktig startposisjon.

image

Gikk ikke du inn da den falt fra 1500 til 1000kr?

Jepp, er faktisk blandt de trades jeg er mest fornøyd med.

image

4 Likes

Er det en gylden regel i Norsk biotech at en primærinnsider må gjøre et innsidesalg rett etter en emisjon? Først Jostein i NANO så Gaël i PCIB. Det er jo totalt umusikalsk. Er det sånn at de ikke har greie nok lønninger?

2 Likes

Det er vel rasjonelt å ikke ta store finansielle risikoer i et selskap hvor du jobber, som har en usikker finansiell framtid? Jeg er overrasket over at han fremdeles sitter med 52 000 av aksjene han kjøpte i dag.

3 Likes

Jostein i NANO og Gaël i PCIB er vel ikke helt sammenlignbart.
Jostein solgte aksjer han allerede hadde, mensGaël gjorde opp skatt og cash-effekt i en operasjon da hans opsjoner ble innløst.

Jostein satte igjen med penger etter sitt aksjesalg, mens Gaël satt igjen med aksjer etter sin opsjonsresolusjon.

6 Likes

Enig med Snøffelen her. Kopierer over det jeg skrev i Pcib Småprat.

1 Like

Han brukte 85000 opsjoner på å skaffe seg 52000 aksjer. Det må være innafor, tenker jeg. Han har vel jobber for dette?

(Hva er lønna til disse i Pcib? Selskapet bruker jo ikke penger, så det kan ikke være så mye)

3 Likes