Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Biotekaksjer

I alle dager, det er fremdrift her på berget også.

Edit: https://helse-bergen.no/ekspertpanelet

2 Likes

Ikke hverdagskost med Bjørn Hellfuck sitater her!:wink:

Kanskje like viktig budskap er at man ikke skal se seg blind på sektoren og miste all kritisk sans…

“For eg var full
og han var feminin
Eg hadde drukket brennevin”

2 Likes

Forøvrig synes jeg åpningen av dette ekspertpanelet sammenfaller bra med oppstart av ARCHER-1.
Tror ARCHER-1 kan bli gjennomført på rekordtid i Norge.

Minner om at vi nå har laget en egen chatkanal for Bioteknologi for Insidere :slight_smile: Ser det er høy aktivitet der allerede. Vel møtt :slight_smile:

5 Likes

Jeg vet at du har lengtet etter litt volum i NANO de siste dagene @Savepig ,men ta en titt på BerGenBio, som også slapp ASH abstract i dag! Vi klokker snart 11K i volum :rofl: Vet ikke om jeg skal le eller grine… Resultatene så forsåvidt veldig lovende ut syns jeg! Både for NANO og BerGenBio. Tror dette blir god butikk!

3 Likes

Kan legge merke til at volumet i NANO i dag ser ikke ut til å være primært noen i biotek som hopper til noe annet i biotek. Det er olje og laks, eller cash stående som vi får tilstrømming fra til bransjen!

En ting er volum, men ser ikke ut som det er så mange som kjøper bgbio i dag

Jeg syns det er litt rart at BGBIO har så lav interesse blant private/“små investorer” i Norge og Norden. Kikker man på Shareville for å se hvor mange medlemmer som har de ulike verdipapirene så få man følgende:

NANO: 2050
TRVX: 970
PCIB: 706
BGBIO: 371

Jeg vil jo tro at mange ikke aner hva de driver med og kjøper det de hører på radium podcast.

3 Likes

Ja, fronting via radforsk kan nok ha noe å si for hva folk ender opp med å høre om og dermed også hva de syns høres spennende ut. Jeg satser på at interessen kommer etterhvert som pipelinen modner. Eller… kanskje jeg må få meg et nytt nick hvor jeg kan drive litt pumping på alle kanaler (TI, Shareville, HO og twitter) og skrive sånne ting som: “BGBIO står i 1000 Kr om få mnder!!! OPPKJØP KOMMER SNART!! HVORDAN TØR FOLK Å STÅ UTENFOR NÅ??? TOGET GÅR! CAPS LOCK!!!” :rofl:

3 Likes

Tipper den kommer fort når tvistesaken i Canada er avgjort.

1 Like

Du glemte min personlige favoritt “ser vi xxx kr i løpet av uken?”

2 Likes

Kunsten er å ha mange forskjellige nick, gjerne på samme kanal slik at du kan ha en interessant samtale/debatt/diskusjon med deg selv som egentlig bare er en monolog,men det vet ikke de andre på forumet…

“Monologen” skal konkludere med:
“Tusen takk trådstarter for en kjempeinteressant diskusjon. Jeg har herved besluttet å investere STORE beløp i aksje xxx etter en grundig gjennomgang av caset. Igjen takk for tipset.”

6 Likes

I would agree with this regarding Radium. JE does a very good of explaining things and also just mentioning the companies helps raise awareness. But i do think BGBIO is a fairly complicated story to get your head around (especially if dont have a medical background). But for me it is as exciting as NANO and NSCLC is no small market (even if it starts as 2nd line).

1 Like

Recent Biotech Buyouts of Publicly Traded Companies
https://investorshub.advfn.com/boards/read_msg.aspx?message_id=144618122

1 Like

Jeg kan bare svare for min del.

Jeg syns BGBIO er et meget spennende selskap, men jeg har noen begrensinger som stopper meg fra å investere i det. Begrensningene heter PCIB og Nano. Disse aksjene har vært en del av min portefølje noen år nå, det medfører at BGBIO/porteføljen rett og slett må lide av at jeg allerede er fullinvestert, både i tid og kapital.

Det at BGBIO heldigvis ligger litt etter i løypa, gjør at jeg også håper og tror at jeg har muligheten til å komme inn på et senere tidspunkt(dessverre til en god del høyere pris).

Ja, tror det er mange som har bundet opp mye av penga i PCIB og NANO, og det er jo forstålig! De har effektdata som er noe klarer og lettere å forholde seg til.

Der har du kanskje svaret på spørsmålet ditt, vi kommer mest sannsynlig halsende etter om noen år, når rakettene Nano og Pcib har forlatt stratosfæren :rocket: :rocket:

1 Like

Ta en kikk på hvilke biotek du har investert i og se i figuren under. Hvem kan si at de aldri har begått en av disse? Jeg vet at jeg nok har gjort en del av dem:

8 Likes