Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Biotekaksjer

Ta en kikk på hvilke biotek du har investert i og se i figuren under. Hvem kan si at de aldri har begått en av disse? Jeg vet at jeg nok har gjort en del av dem:

8 Likes

En eller flere av dem? Jeg har Jackpot!

  • inkludert den med å tro at jeg er mindre biased enn andre…
1 Like

Confirmation bias er min favoritt. Og The mother of all fuck-ups.

Love it!

Det er jo et litt arbitrært tall å tracke.

Men, se hvordan total marketcap på disse selskapene har bunnet på eksakt samme verdien mange ganger.

2 Likes

Har du kilden til oversiktbildet lett tilgjengelig? Kunne vært intressant ifbm med noe helt annet enn det som diskuteres her inne :slight_smile:

Vi trenger en ny vinner blandt de børsnoterte biotekselskapene for å få opp interessen for sektoren. Det holder ikke bare med Algeta.

Jeg tror bildet vil være helt annerledes i løpet av noen få år. I tillegg tror jeg lommeboka til Einarsson kommer til å tippe han av stolen. Selges Nano, PCIB, TRVX eller noen av de andre selskapene så er det snakk om flere hundre millioner i cash til Radforsk.

2 Likes

En enkelt exit er alt vi trenger. :slight_smile: ville revitalisert hele sektoren, og radforsk hadde vært rigget for å finansiere 20 nye selskaper

5 Likes

Virker duket for at det kommer. Bergenbio ville ikke gjort Radforsk rik like direkte, men det ville nok også hjulpet de via sentiment-endring til sektoren. Vet ikke, er det ikke slik på børs at ‘buy on rumor, sell on news’ er populært? Har inntrykk av at biotek-sektoren har mange slike etterhvert som glitrer av potensialer. Tror sentiment-endring kommer før oppkjøp, eller salgssuksess(i pho sitt tilfelle).

Den har jeg stolt stjelt fra en retweet av stian strand på twitter​:sweat_smile: Kjenner ikke kilden men tenker Kahneman et al er et greit sted å starte. Micheal Lewis sitt The Undoing Project er bra om man liker sånne bøker :blush:

Fant denne i noen gamle notater som madammen hadde liggende:

Man bør vel dra frem denne hver gang man ser nyheter om gode resultater in vitro :sweat_smile:

6 Likes

Spørs om håndvåpen passerer på safety, da…

Mulige bivirkninger -
*øresus
*skuddsår
*ptsd

Burde være overkommelig!

1 Like

image

Det er XKCD greier, verdt å søke opp å bla i. :grin:

Er det noen her som har gode forslag til utenlandske forum for biotech, eller hvilke som helst aksjer for den sak? Gjerne amerikansk forum.

1 Like

https://finance.yahoo.com/ er vel noe, å kalle den for god er vel å overdrive. Men du har ‘conversations’ del til hvert selskap du måtte lete opp der. Og noen prates det litt i. Føler meg avhengig av hjemmesiden til selskapet og informasjonen de selv byr på når jeg har handlet i andre land.

2 Likes

Stocktwits er også en arena, evt. Twitter. Mtp kvaliteten vi har på forum og podcast i Norge skal vi prise oss lykkelig , å investere i biotech i US er et mareritt.

Du får ingenting med teskje.

3 Likes

Det er vel investorvillage som får litt skryt, men det er ikke gratis tror jeg.

3 Likes

Noen som greier å få tak i denne?


2 Likes

Nasdaq bioteknologi index gikk 450% på ett år under dot-com. Om du ønsker 2x fond for Nasdaq biotech index så sjekk ut BIB ProShares Ultra Nasdaq Biotechnology.

1 Like

Nå som olja stuper, kanskje biotek blir mer poppis fremover på oslo børs? Syns det er på tide at pcib, trvx og bgbio får rekyl. Alle disse tre har stupt alt for mye i en lang periode nå.

2 Likes