Diskusjon TriggereNy! Porteføljer

Biotekaksjer

ibb
Investeringer: #<Tag:0x00007f584fcc2e38>

En enkelt exit er alt vi trenger. :slight_smile: ville revitalisert hele sektoren, og radforsk hadde vært rigget for å finansiere 20 nye selskaper

Virker duket for at det kommer. Bergenbio ville ikke gjort Radforsk rik like direkte, men det ville nok også hjulpet de via sentiment-endring til sektoren. Vet ikke, er det ikke slik på børs at ‘buy on rumor, sell on news’ er populært? Har inntrykk av at biotek-sektoren har mange slike etterhvert som glitrer av potensialer. Tror sentiment-endring kommer før oppkjøp, eller salgssuksess(i pho sitt tilfelle).

Den har jeg stolt stjelt fra en retweet av stian strand på twitter​:sweat_smile: Kjenner ikke kilden men tenker Kahneman et al er et greit sted å starte. Micheal Lewis sitt The Undoing Project er bra om man liker sånne bøker :blush:

Fant denne i noen gamle notater som madammen hadde liggende:

Man bør vel dra frem denne hver gang man ser nyheter om gode resultater in vitro :sweat_smile:

Spørs om håndvåpen passerer på safety, da…

Mulige bivirkninger -
*øresus
*skuddsår
*ptsd

Burde være overkommelig!

image

Det er XKCD greier, verdt å søke opp å bla i. :grin:

Er det noen her som har gode forslag til utenlandske forum for biotech, eller hvilke som helst aksjer for den sak? Gjerne amerikansk forum.

https://finance.yahoo.com/ er vel noe, å kalle den for god er vel å overdrive. Men du har ‘conversations’ del til hvert selskap du måtte lete opp der. Og noen prates det litt i. Føler meg avhengig av hjemmesiden til selskapet og informasjonen de selv byr på når jeg har handlet i andre land.

Stocktwits er også en arena, evt. Twitter. Mtp kvaliteten vi har på forum og podcast i Norge skal vi prise oss lykkelig , å investere i biotech i US er et mareritt.

Du får ingenting med teskje.

Det er vel investorvillage som får litt skryt, men det er ikke gratis tror jeg.

Noen som greier å få tak i denne?

Nasdaq bioteknologi index gikk 450% på ett år under dot-com. Om du ønsker 2x fond for Nasdaq biotech index så sjekk ut BIB ProShares Ultra Nasdaq Biotechnology.

Nå som olja stuper, kanskje biotek blir mer poppis fremover på oslo børs? Syns det er på tide at pcib, trvx og bgbio får rekyl. Alle disse tre har stupt alt for mye i en lang periode nå.

Du glemte NANO :wink:

Noen som vet ca behandlingstid ved oppstart av fase 2 for biotek etter etisk komite har godkjent søknaden? Tenker spesifikt på Redwood pharma, der har den etiske komiteen i Østerrike godkjent søknaden 12.09.18, men oppstart er enda ikke meldt.
Takker for svar!

Hvornår forventes BGBIO tvistesaken i Canada afgjort?

BerGenBio ASA: Notice of Arbitration with Rigel Pharmaceuticals, Inc.

Bergen, Norway, 13 September 2018 - BerGenBio ASA (OSE: BGBIO), a clinical-stage
biopharmaceutical company developing novel, selective Axl kinase inhibitors for
multiple cancer indications, today served Notice of Arbitration to Rigel
Pharmaceuticals, Inc. pursuant to a License Agreement made and entered into as
of 29 June 2011.

A dispute has arisen between the Parties with respect to the interpretation and
application of certain provisions of the Agreement, particularly as they relate
to the rights and obligations of the parties in the event of the licensing or
sale of a Product(s) by BerGenBio and/or the sale of BerGenBio to a third party.

The Parties agreed to a binding arbitration before a panel of three (3)
arbitrators in Toronto, Canada pursuant to the then-current Canadian Arbitration
Association rules, to be completed with 180 days of commencement.

Jeg er ikke god på lovverk osv, men jeg tolker det dithen at vi kan telle 5 måneder fram fra 13. september og forvente noe informasjon i løpet av en måned deretter.

De to største kommersielle biotek-konferansene går av stabelen i san francisco januar hvert år.

JPM Healthcare og Biotech Showcase

https://ebdgroup.knect365.com/biotech-showcase/

Får satse på at PHO deltar og at amerikanerne kan vekke interessen hos investorer der borte :grin: