Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Biotekaksjer

Du glemte NANO :wink:

1 Like

Noen som vet ca behandlingstid ved oppstart av fase 2 for biotek etter etisk komite har godkjent søknaden? Tenker spesifikt på Redwood pharma, der har den etiske komiteen i Østerrike godkjent søknaden 12.09.18, men oppstart er enda ikke meldt.
Takker for svar!

1 Like

Hvornår forventes BGBIO tvistesaken i Canada afgjort?

BerGenBio ASA: Notice of Arbitration with Rigel Pharmaceuticals, Inc.

Bergen, Norway, 13 September 2018 - BerGenBio ASA (OSE: BGBIO), a clinical-stage
biopharmaceutical company developing novel, selective Axl kinase inhibitors for
multiple cancer indications, today served Notice of Arbitration to Rigel
Pharmaceuticals, Inc. pursuant to a License Agreement made and entered into as
of 29 June 2011.

A dispute has arisen between the Parties with respect to the interpretation and
application of certain provisions of the Agreement, particularly as they relate
to the rights and obligations of the parties in the event of the licensing or
sale of a Product(s) by BerGenBio and/or the sale of BerGenBio to a third party.

The Parties agreed to a binding arbitration before a panel of three (3)
arbitrators in Toronto, Canada pursuant to the then-current Canadian Arbitration
Association rules, to be completed with 180 days of commencement.

Jeg er ikke god på lovverk osv, men jeg tolker det dithen at vi kan telle 5 måneder fram fra 13. september og forvente noe informasjon i løpet av en måned deretter.

1 Like

De to største kommersielle biotek-konferansene går av stabelen i san francisco januar hvert år.

JPM Healthcare og Biotech Showcase

https://ebdgroup.knect365.com/biotech-showcase/

Får satse på at PHO deltar og at amerikanerne kan vekke interessen hos investorer der borte :grin:

Tar ikke dette i NANO eller PHO tråden fordi det er et helt generelt case.

Man investerer i en aksje fordi man håper at prisen på aksjen skal gå opp. Om et selskap tjener penger eller ikke er bare en av utallige faktorer som kan være med på å påvirke prisen på dets aksje.

En annen side ved et case er risk/reward. I prekommersielle biotech vil risk/reward profilen se helt annerledes ut enn i et selskap som er i gang med kommersialiseringsfasen.

Jeg satt omtrent likt vektet i PHO og NANO for en uke side, så dette har absolutt ingenting med hvilket av selskapene jeg liker best, alt jeg sier er at det blir utrolig kjedelig å diskutere når du ikke tar inn over deg at “jammen Nordic Nanovector har ingen bunnlinje” ikke er noe generelt argument for om en skal gå inn i aksjen eller ikke, det har mer med din personlige profil som investor å gjøre.

5 Likes

Jeg ser jo at du lykkes bedre enn meg i dine trader Savepig. Så jeg prøver å tilegne neg kunnskap.

Hele poenget mitt gikk bare på at det er nesten ikke mulig å feile i lanseringen i USA nå og de burde feie alt av banen og de prises som et selskap som er i fase 1 med lovende resultater og minimum 5 år til markedsføringstillatelse

Synes du skriver bra her. Skrev i privatmeldinger for å unngå haussing av biotek X på biotek Y tråd.
Min liker din formulering bedre om investorprofil.
Det er svært forskjellige selskaper. Mange gode kjøpsobjekter om dagen i norsk biotek er nå min mening.

1 Like

Jeg har strengt tatt ikke kommet noen som helst vei siden jeg klaffet med NANO og PCIB i 2016 :stuck_out_tongue:

Så vær så snill å ikke tolk meg som at jeg kommer fra noe eksperthold her!

Jeg håper jo for all del at PHO lykkes og aksjen blir en suksess for oss begge, men det er først og fremst den utrolige lave nedsiden fra min inntreden i aksjen som tiltaler meg, det å lykkes i USA er jeg redd kan ta en god stund.

1 Like

For det første tror jeg det vil kreve større ressurser og ta lengere tid for PHO å erobre markedsandeler i USA enn det f.eks. en del av skribentene på HO og TI tror og håper på.

Angående markedsprisingen av Nano og PHO er nok dette noe av årsakene til at Nano prises høyere enn PHO:
-Stykkprisen for Nanos produkter i markedet vil ligge himmelhøyt over det PHO får for sine produkter. Nanos produkter vil kurere kreft men PHO`s produkter “bare” påvisert kreftsvulster.
-Man vet ca. hva BP er villig til å betale for selskaper som
Nano, og håpet til mange investorer er nok at selskapet blir
kjøpt opp til en pris 5-20 ganger nåværende markedspris.
Og dette kan etter fleres mening kanskje skje innen et år er
gått.
-Veien til markedet for Nano kan meget vel bli kortere enn det
som offisielt uttales fra selskapet i dag. FT, AA etc.
-Nano har flere meget lovende produkter på programmet enn
det PHO har per i dag har.

Jeg har aksjer i begge selskapene og mener at forholdet i markedspris mellom PHO og Nano er omtrent riktig slik som det er nå.

3 Likes

NANO begynner å bevege seg mot golden cross:

1 Like

20 dagers krysser 200 dagers på onsdag ±, 50 over 200 litt lenger frem i tid, rundt 10 børsdager til anslår jeg, men avhenger så klart på utvikling.

2 Likes

Pussig hvordan det sammenfaller ish med ash. Går til pers.

7 Likes

Veldig klar for nytt fra podcastsen Radium i dag og i morgen. :boom:

2 Likes

Kommer det i dag? Var det ikke 14/11 med Bent Høie?

Det er det, og i dag om portefølje-selskapene. Om jeg husker riktig, er 2 uker siden forrige.
De mente å gjøre 2 fordi de ikke kan ha Bent Høie og høre i en halvtime+ om portefølje-selskapene.

Bernt inn på topp 20 NANO etter å ha blitt grepet av haussinga til Jonas. Jotakk.

Ok. Da gleder jeg meg til å høre i dag. Radforsk gjør hele bioteksektoren mer forståelig for folk flest.
Dyktige folk.

https://soundcloud.com/user-972208711/radforsk-podcasten-radium-mal-10-mixdown

3 Likes