Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Biotekaksjer

Enda ett selskap feiler med å finne noe som hjelper mot Parkinson

IRLAB THERAPEUTICS: FALLER MED 60% PÅ STUDIERESULTAT

STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Forskningsbolaget Irlabs marknadsvärde mer än halverades i den inledande handeln på First North.
Irlab presenterade under natten till tisdag studieresultat för läkemedelskandidaten IRL 790, för behandling av patienter med avancerad Parkinsons sjukdom. Resultaten nådde inte de primära effektmålen.
Vid 09.10 var aktien ner drygt 59 procent. Sedan årsskiftet är aktien ner cirka 37 procent.IRLAB: INDIKATION PÅ EFFEKT I EN SKALA I FAS2 MED IRL790

STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) De övergripande resultaten i Irlabs fas 2a-studie med läkemedelskandidaten IRL790 i patienter med avancerad Parkinsons sjukdom visade “indikation på effekt” och inga säkerhetsproblem. Resultaten stödjer fortsatt utveckling av IRL790, skriver bolaget i ett pressmeddelande.

Målsättningen med den aktuella studien var att utvärdera effekt, säkerhet och tolerabilitet av IRL790 i Parkinsonpatienter med ofrivilliga rörelse, så kallade dyskinesier.

Studien visade ingen skillnad i effekt mellan IRL790 och placebo mätt med en av de tre metoder som användes för att utvärdera dyskinesier, Unified Dyskinesia Rating Scale (UDysRS), men visade förbättring jämfört med placebo mätt med två andra metoder, nämligen Unified Parkinson’s Disease Rating Scale samt standardiserade patientdagböcker.

“Givet skillnaderna mellan UDysRS och de två andra olika metoderna att utvärdera dyskinesier kommer ytterligare analyser för att klargöra underliggande orsaker att prioriteras för att optimera den kliniska utvecklingsplanen. Nästa planerade kliniska studie med IRL790 är vid psykos i Parkinsons sjukdom, PD-P, samtidigt som CMC-utveckling och toxikologiska långtidsstudier fortsätter”, säger Irlabs vd Nicholas Waters i pressmeddelandet.

Bolaget betonar att IRL790 tolererades väl i studien.

1 Like

https://medwatch.dk/secure/Medicinal___Biotek/article11511928.ece

2 Likes

"Biotekselskabet Vaccibody under ledelse af danske Martin Bonde har 43-doblet værdien på under fire år og går nu med seriøse tanker om at gå på børsen.

Det fortæller Martin Bonde selv, efter at værdiansættelsen af selskabet siden 2015 er gået fra 60 mio. norske kr. til nu 2,6 mia. norske kr."

Mange med fryktelig bra gevinst her, hvordan vil kursen etter en IPO se ut? :see_no_evil:
Hvor lurt er det egentlig å blåse opp denne sinnssyke himmelferden før IPO?

1 Like

“Look to Thin-film”

Kanskje en liten “reminder” på hvordan store fond opererer når de føler de har noen råtne epler i porteføljen sin og hvordan fond kan herpe i stykker aksjer? Enda verre er det om man sitter i en aksje hvor største aksjonær må selge aksjer i et så kaldt “oppgjør salg” (avvikling av fond).

Tok sin tid men etterhvert har det synket inn hvor lite risikovillig kapitalistene (de store gutta) er. Det opplagte for “oss” små er overhodet ikke opplagt for disse personene og da er det ufattelig vanskelig å hente inn penger som trengst. Thin film er et eksempel på et fond som tar risiko men LONG filosofi men ender opp med massiv fondsalg med påførende avvikling av fond.

1 Like

Indeksen ser i litt mindre grad ut som et katastrofeområde

1 Like

A post was merged into an existing topic: Arctic Nutrition kurerer psoriasis med silderogn

De fleste her inne klager over at “deres selskaper” er for lavt priset, kan det være at Vaccibody er riktig priset og flere av de andre er for lavt priset? :thinking:

3 Likes

Det er absolutt en mulighet det ja :slight_smile: De færreste her inne og andre norske analytikere har vel egentlig ikke nok kunnskap til å regne på hva et biotek-selskap uten godkjenninger er verdt.

Så det blir jo opp til en hver å bedømme hva man ser på som billig. Jeg brukte starten på sommeren på å hamstre trvx-aksjer da jeg syntes den er billig priset mtp at det er nesten skudt inn 1 milliard i det selskapet, men markedet priser det bare lavere og lavere desto mer penger selskapet tar inn. Samt de satser i pasientgrupper hvor det ikke er ekstrem konkurranse og synes resultatene både i Oncos og Tg er veldig interessante. Samt de partnerne de samarbeider med i Oncos er av solid kvalitet.

3 Likes

Jeg vil gjerne gjøre leserne her oppmerksomme på et svensk selskap som jeg opplever har en meget attraktiv Mcap sett i relasjon til potensialet. Det heter Cereno Scientific, og jobber med kardiovaskulære sykdommer (CVD). Det er en tråd her inne hvor jeg og andre har skrevet litt.
For de som kjenner Pcib, så er Myrlid en av de største eierne også i Cereno Scientific. Ta en titt, og kom gjerne med spørsmål/ innspill👍🏼

9 Likes

Litt sent tips, siden du allerede er inne på ca 1/3 av dagens kurs :wink:

Kommer jo an på hva man har som kursmål i det korte bildet;)

Joa…men greit å ta med når du tipser, da det kanskje er G’s aksjer vi kjøper om vi biter på :wink::money_with_wings:

2 Likes

Altså, noens aksjer må du kjøpe om du skal inn. Det blir ikke mine enda. Det er en stund siden jeg begynte å uttale meg positivt om Cereno her på forumet.

Jeg har desverre ikke et GAV på 1,69. Jeg deltok også i emisjonen, tegnet og ble tildelt fullt. Jeg kan være såpass ærlig å si at snittet mitt er på over 3. Jeg er godt i pluss, men det forsvarer ikke risikoen. Er man fornøyd med noen titalls prosent, bør man styre unna tidligfase biotek, er min vurdering.

Men norsk biotek er et trasig skue om dagen, og vi er alle tjent med at vi tjener penger. Det gir et sterkere sentiment, mer kunnskap og et større mulighetsrom for norsk medisinsk forskning.

Vi kan ta opp igjen denne delen av tråden noe frem i tid, så vil jeg med et skjermdump kunne vise at jeg legger penger bak mine råd ved at jeg skal sitte mye lengre enn dagens kurs.

8 Likes

https://medwatch.dk/Medicinal___Biotek/article11522359.ece

1 Like

Fint om du gir et hint om hva det handler om, så vet man bedre om dette er verdt å klikke inn på.

5 Likes

En sommerstille dag men her er en utenombørs nyhet fra Oncoimmunity AS som er 13 % eid av RadForsk.

29th July, 2019

NEC and OncoImmunity AS combine forces to use AI to empower personalized cancer immunotherapy

OncoImmunity AS today announced that it has been acquired by NEC Corporation, the renowned Japanese IT and network company, that recently launched its Artificial Intelligence (AI) driven drug discovery business. OncoImmunity AS will now become a subsidiary of NEC and operate under the name of NEC OncoImmunity AS.

Mer info her.
http://www.oncoimmunity.com/news/38-nec-and-oncoimmunity-as-combine-forces-to-use-ai-to.htm

Kanskje dette gir litt fri cash inn i andre biotekaksjer?

4 Likes

Noe cash må det jo frigjøre:

1 Like

Noen litt spennende charts.

Første her viser OSE3520 i forhold til OSEBX. Man kan se en tydelig forbedring i indeksen i forhold til tidligere.

Det andre er hvordan biotekaksjene utvikler seg.

Samme mønster går igjen andre steder, men er mindre tydelige da det er støre volatilitet per bar, og man får store daglige svingninger.

Men er det en som foreløpig utpeker seg som en “leder” er det Photocure. Viser mye bedre relativ styrke en noen andre biotekaksjer per dags dato på OSE. Hele den horisontale akkumuleringsfasen har vært en jevn oppadgående trend. Selv med enkelte store nedturer har den fortsatt å klatret videre.

Både NANO og Targo ser ut til å krype sakte men sikkert oppover. Selv på dårlige dager er det stort sett status quo eller en higher low. Foreløpig mye skepsis. Venter på en “SOS Bar” for å bekrefte retning.

6 Likes

Sos bar var nytt uttrykk, on to google