Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Biotekaksjer

Skjær i sjøen kan tydeligvis oppstå for de fleste,

Merck Receives Complete Response Letter from the US FDA for Supplemental Biologics License Applications (sBLAs) for KEYTRUDA® (pembrolizumab) Six-Week Dosing Schedule

2 Likes

Vi har alle våre ulike strategier, noen går for helgarding, HUB, som det het i gamledager, andre har sin favorittaksje og er all-in eller tilmærmet det . Tenkte det kunne være interessant å se hvordan folk fordeler seg på strategier og selskaper. Tenker i denne runden på de fire “store” innen norsk biotech, iallfall ift interesse her på forumet, Trvx, Pho, Nano og PCIB (Sorry Bgbio og Ultimo, dere får ikke bli med i denne runden).

Altså, hvilke selskaper sitter du per idag?

  • Bare NANO
  • Bare PCIB
  • Bare PHO
  • Bare TRVX
  • NANO og PCIB
  • NANO og PHO
  • NANO og TRVX
  • PCIB og PHO
  • PCIB og TRVX
  • PHO og TRVX
  • NANO, PCIB og PHO
  • NANO, PCIB og TRVX
  • PCIB, PHO og TRVX
  • Alle 4 (NANO, PCIB, PHO og TRVX)

0 stemmegivere

Hva med alternativet ingen?

BGBIO og Ultimovacs er ikke med.

3 Likes

VIlle blitt et h…rot om man skulle tatt med alle mulige konstellasjoner også med de to in the mix.

Har Bgbio selv, så det er ikke det, bra selskaper for all del, men tok de 4 “største” i form av de med størst interesse på forum.

2 Likes

8 posts were merged into an existing topic: Genmab

Jeg skal være enig med deg i det potensialet det sekundet de får inn en partner på utviklingen av Alpha37 og Humalutin!

Dette er interessant:

Loncar synes åpenbart ikke amerikansk biotech er usaklig priset vs hong kong.

Det setter prisingen av norsk biotech i et spesielt lys.

8 Likes

Dette er den amerikanske biotech indeksen ved ETF’en IBB:

Symmetriske triangler kan sende kursen både opp og ned - så man må følge med på hvilken retning bruddet kommer og ha tight stop ift egen risikoaversjon eller -perversjon.

2 Likes

Hver gang jeg ser på en index graf så tenker jeg… Hvor mye ned skal den ved neste børs krakk?

Da ønsker jeg å ha masse cash og håper flere av bio-tech aksjene på Oslo børs får realisere sitt potensialet i god tid før krakket :crossed_fingers::crossed_fingers::crossed_fingers:

Drømme scenario er at Nano og eller PCIB blir solgt til flere titalls milliarder innen 1 - 1,5 år!

1 Like

Enig i at det kan smelle bra når markedet først snur ned. Men det er fullt mulig at det blir flere gode muligheter på oppsiden før vi skal ned.

FakeNews;
Håper inderlig ikke at hverken Nano eller PCIB blir solgt til utlandet.

Her er det primære at selskapene lykkes slik at kreftpasienter får en bedre behandling enn i dag, samt at man får bygget en norsk biotekindustri.

Om selskapene lykkes er et internasjonalt børskrakk tilsvarende de man har sett tidligere helt uinteressant i det lange løpet.
Uansett vil riktig prising komme tilbake om man lykkes teknologisk og markedsmessig.

Tok en kikk på den selv. Men gikk på ukentlig og måneds chart.

Legg merke til toppen rundt oktober 2018, og nedturen som viser seg som en lokal spring.
Man har et par forsøk på rally, men begge får reakjsoner til nedsiden som har betydelig mer
volum bak seg en hva som kom frem under nedturen fra oktober.
Til tross for dette får man ikke prisen lavere, men lager istedenfor en lokal spring (LPS).

Man får så den beste bevegelsen igjennom tradingrangen siden korreksjonen
i august 2015.
Ved toppen ser man et avtagende moment og gevinstsikring. Men selv ved en økning i supply
og en reaksjon til nedsiden er den betydelig mindre en forrige gang prisen var i dette området.

Nå er ikke måneden ferdig enda, men prisen har foreløpig en close over tidligere topper. Eneste toppen som ligger høyere er toppen fra 2015.

Går man på ukeschart har man 11 uker på rad med stigning før man får en liten 8% korreksjon.
Man ser også synkronisitet i pris sammen med volumøkning på vei opp.

6 Likes

Så veldig ut som om det kunne komme brudd opp forrige uke. Nå frykter jeg mer brudd ned. Så jævlig fort kan det snu.

Hvis man skal være litt positiv, så må jeg si at det er veldig bra volum og mye interesse innenfor sektoren i dag, det er i all fall fint å se! :+1:

1 Like

Tja, det er som å si at det er positivt at blodet pumper støtvis ut av såret i stedet for å flyte jevnt :smile:

3 Likes

Jeg forstår ikke helt hvorfor biotek er den sektoren som faller tyngst. For eks. NANO, PHO og TRVX påvirker såvidt jeg kan bedømme meget lite av viruset. Selv hvis det skulle spre seg en del mer.

Flyselskaper og shipping derimot…

Noen med tanker rundt dette?

2 Likes

Urutinerte lykkejegere som investorer, mye belåning, shortinteresse. Det er bare å velge å vrake.

2 Likes

Hvis dette er grunnene er jo fallet utvilsomt en kjøpsmulighet.

Jeg ser på det som en kjøpsmulighet i hvert fall. Er bare litt usikker på når den beste timingen er. I morgen kan fort bli en bunn for en tid?

2 Likes