Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Biotekaksjer

Hvilken biotekaksje har ikke 131 % oppside?

5 Likes

Haha !

Mindre partnerskap i fremtiden? Pfizer Goes It Alone to Expand Vaccine Business Beyond Covid-19 Pandemic - WSJ

Overraskende funn kan bane vei for immunterapi i behandling av Alzheimers

1 Like

Aplagon
Nytt Finsk selskap som lager nytt medikament som både påvirke blodplater og fibrindannelse. Dette er utfordring ved blodpropp i mange sjukdommer; hjerteinfarkt, blodpropp i lungene, blodpropp i beina. Nyresvikt grunnet manglende sirkulasjon, tette blodårer ved dialyse og blodpropp ved alvorlig infeksjon som covid-19.

Emisjon på investor no: Aplagon - Keeping blood vessels open - Invesdor

Kikk på det. Dei er i tidlig fase og dei er lite flinke til å definere fremtidig økonomisk utvikling. Verken kva dei ser for seg i kostnader eller inntekter. Teknologien verkar lovande. Heparin hadde feks ein salg på ca 60 mrd på verdensbassis

2 Likes

Dette kan være med på å gi bedre rekruttering til kliniske studier i USA TrialJectory: The 100 Best Inventions of 2020 | TIME

1 Like

Det er en sur biotek dag, men trenden er fortsatt stigende.

1 Like

Jeg syns ikke det er så gøy å være fullinvestert akkurat nå! :face_with_raised_eyebrow:
Men bunnen er nærmere jo lenger ned vi kommer :thinking:

2 Likes
5 Likes

Og det er dette dagens episode av Radium handler om

https://soundcloud.com/user-972208711/episode-171

3 Likes

Tittelen på den siste podcasten fra radforsk kunne like godt vært PCI Biotech.
Usedvanlig spennende gjennomgang av PCI / PDT sin historie og ja , det er ikke rart at en blir litt “bergtatt” av potensialet og virkemåte på PCI-teknologien.

Pandemien og AZ har satt kjepper i hjulene for dette selskapet og i en verden hvor hendelsene 1 uke frem i tid betyr mere for aksjeverdiene enn langsiktig eierskap på noe en har ståltro på …ja så blir det som det blir da.

Kan bare ikke forstå annet enn at denne PCI-plattform blir medisin til slutt.
Noe annet ville være helt utenkelig med de resultatene dette selskapet har skapt.

5 Likes

Biotek skjendes for tiden. Husker at en luring her inne hadde laget (eller funnet) en oversikt (tabell / matrise med grønne og røde bokser) over syklene i løpet av et år for sektoren. Noen som husker hvem og/eller hvor man kan finne igjen denne?

Lurer på om jeg har sett @rosk82 vært inne på noe sånn?

Hoi. Det var meg ja :+1:

Usikker om jeg får lagt ut noe i kveld. Men har oppdatert oversikt som jeg kan legge ut så snart jeg får anledning.

15 Likes

Når / hvis du får til det, så hadde det vært :ok_hand:

Liker dårlig konspirasjonsteorier i grunn, men vinklingen av norske finansmedier er merkelig mener jeg.

Lurer på hva overskriften hadde vært om det var et biotekselskap det var snakk om. tror nok heller at underskuddet hadde stått i fete bokstaver.

Men jeg er maks biased, det skjønner jeg

2 Likes

Bergenbio: ,.,.,.,.,.,.,.,.,., .2734
Targovax: ,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,…676
Nordic Nanovector: . .2216
Photocure: ,.,.,.,.,.,.,.,.,. .,3549
PCIB: …,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,900

Market caps i MNOK :slight_smile: Blir spennende å se hvordan forholdene endrer seg over tid. Variasjonen har vært enorm mellom disse siste 12 mnd.

3 Likes

Du glemte ultimo

Seasonality index. 1kvartal bruker å være tragisk. Nov og des bare jubel
Se etter shitdump

1 Like

Den jeg tipper du tenker på kommer fra Infront

(OBS Bare ett eksempel)

1 Like