Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Biotekaksjer

Den jeg tipper du tenker på kommer fra Infront

(OBS Bare ett eksempel)

1 Like

Jeg vil oppfordre alle til å se denne. NRK TV – Jim Allisons kur mot kreft

Når man ser programmet så gir det totalt mening å være biotec investor. Man blir både glad og rørt over å få lov til å være en del av noe som er langt større enn aksjekurser og materielle goder.

19 Likes

Her er oversikt over indeksene. Dette er enkelt 6 ukers snitt av ytelse opp mot OSEBX. Biotek har ikke egen indeks per dags dato som jeg vet om. Den falt bort når man gikk til euronext.

Helsesektoren har vært i øvre halvdel siste månedene, men sviktet litt i det siste. Falt ned på 8 plass for 2 uker siden, løftet seg til 6 i forrige uke.

Når det kommer til aksjene innad i indeksen har PCI vært en av de med svakest ytelse. På topp er det ikke overraskende at man finner PHO.

Innad i indeks bruker jeg 3 uker eksponentiell snitt, for å få mer følsomhet.

Jeg har og en filtreringsfunksjon opp mot en forenklet minervini scan der jeg bare inkluderer pris over 50MA, 50MA over 150MA og 200MA og 150MA over 200MA. Alle aksjer som oppfyller disse kravene filterer jeg mot den relative styrken jeg ønsker. F.eks alt over 80.

11 Likes

Hjertelig takk!

1 Like

Merck har ikke blitt redde for adenovirusvaksiner.

2 Likes

:astonished:

3 Likes

Ja ledelse og overforbruk er vel kjensgjerningen. Slik som NANO, men skifte av ledelse har bedret ting :slight_smile:
Dette er det vel mange som glemmer: Biotechnology and pharmaceutical businesses are synonymous with both a high risk and an even bigger investment. Bringing new drugs to the market can take around 10 years of R&D and a lot of cash, averaging $1.3B per drug⁠.

1 Like

@Neladner i neste Radium. Her vil jeg tro det er mulig å få mye god info om legemiddelutvikling. Gleder meg! Husk å send inn spørsmål om forretningsutvikling av vaksiner globalt og andre generelle spørsmål om legemiddelutvikling.

Spørsmål av typen “hvorfor gjør dere emisjoner?” og “hvor mange emisjoner må til før dere tjener penger?” kan muligens bli besvart. I tillegg vil jeg stille spørsmålet vi alle brenner etter å få svaret på: “kan man gjøre en emisjon i en emisjon eller må man vente til etterpå?”

10 Likes

Jeg gleder meg også - og husk at jeg først og fremst er fagperson!

11 Likes
5 Likes

Nanexa startar klinisk studie för NEX-18

Nanexa AB (publ) meddelar idag att bolaget startat sin första kliniska studie med PharmaShell®, en fas I-studie i Nanexas produktprojekt NEX-18, vid Karolinska Universitetssjukhuset.

Studien avser att visa att bolagets NEX-18-produkt, en långtidsverkande formulering av azacitidin (den aktiva substansen i läkemedlet Vidaza), ger önskad säkerhets- och farmakokinetisk profil. I studien kommer två doser av NEX-18 att studeras. Studien kommer att genomföras vid Karolinska Universitetssjukhuset i Stockholm och Akademiska Sjukhuset i Uppsala.

”Studiestarten är en mycket stor milstolpe i Nanexas utveckling. Det är med stor entusiasm som vi nu ser att studien kommer igång. Vår bedömning är att studien avslutas under tredje kvartalet.”, säger David Westberg, vd på Nanexa.

NEX-18-produkten utvecklas för att förbättra behandlingen av MDS (Myelodysplastiskt syndrom), en form av hematologisk cancer som framförallt drabbar äldre personer. Det görs genom att utnyttja PharmaShell®-konceptets unika egenskaper för att skapa en depåberedning med styrd frisättning. Dagens behandling innebär att injektioner ges på sjukhus sju dagar i rad varje månad och målet med NEX-18-projektet är att förenkla behandlingen genom att endast behöva ge en injektion. Förutom att kraftigt förenkla för patienterna ser bolaget att NEX-18 kommer att ge betydande kostnadsbesparingar jämfört med dagens behandling.

”Med resultaten från denna studie avser vi att fortsätta den kliniska utvecklingen med en fas II-studie för att nå klinisk Proof of Concept. Därefter är målet att driva NEX-18 vidare mot kommersialisering, tillsammans med licenspartner eller i egen regi, beroende på vad som bedöms skapa mest värde för Nanexa.”, säger David Westberg.

Har de siste 6år vært all inn i Norsk Biotek, og leser mye av det som blir skrevet bla. på denne tråden. Jeg lærer stadig noe nytt, men ikke nok til at jeg føler jeg kan bidra med noe særlig på trådene enda. Nå har jeg gjort et forsøk på Clinicaltrials for og prøve og finne en studie til et familiemedlem som har fått kreft. Det skulle visst være ganske tidkrevende og vanskelig, så håpet at noen av dere hadde noen tips. Enten til måter og søke på eller spesifikke studier eller firmaer som kunne være aktuelle. Diagnosen heter Myelofibrose, calreticalin dipss+2 mutasjon.
Vil gjerne få takke alle dere som bidrar på diverse biotek tråder! Ingen nevnt, ingen glemt :slight_smile:

5 Likes

Jeg vet ikke om det er til noen hjelp, men det ser ut som et verktøy for å matche kliniske studier med diagnose. Request Clinical Trial Matching - Myelofibrosis Clinical Trials

1 Like

Virker som det skal utføres 2 studier som skal gå både på Haukeland og A-hus. Ville fått legen til familiemedlemet til å høre ang inklusjonskriterier osv. Håper det løser seg

1 Like

Kontakt også IMPRESS-studien for å høre om det er muligheter her. @Forsk Vet ikke om du kan fortelle noe om hvordan man kan gå frem som pasient for å forhøre seg om muligheter for å delta i IMPRESS?

1 Like

Prøvd denne Biotekaksjer - #5111 by jovial ? Vet ikke om man må være US innbygger men

Ulti RT +4,36% 67,0 NOK

ingen fare, oslo børs bullstop patrol slår til og smacker ned igjen
image

1 Like

Interessant perspektiv på biotek aksjesektoren (USA)

2 Likes

Må digge kommentarene: image