Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Biotekaksjer

Ok, så veldig kortsiktige handler på forventet news flow? I så fall så er det bare å lese trådene for de forskjellige selskapene og så prøve å danne deg en mening om det er reell info eller ikke, og om triggeren som hausses er en ekte verdidriver eller bare fjas.

Jeg må innrømme at dette prosjektet høres veldig risky ut, men det er vel sånn de fleste begynner :grin:

Husk å ikke få FOMO, da er du nesten garantert å kjøpe deg inn på topp. Som hovedregel så kommer det nesten ALLTID en sjanse til, og om det ikke gjør det så er det ikke verdens undergang.

3 Likes

Gratis eksemplar av Nordic Life Science Magazine (Nr 1 / 2021) bør deles med alle :smiley:

5 Likes

Hvorfor noen sitter med andre biotekaksjer enn Photocure på Oslo børs skjønner ikke jeg. Et produkt ferdig fase 3 ( hexvix/Cysview) og snart to ( Cevira), biotekaksje med minst risiko og gigantisk oppside.

2 Likes

Samme her

9 Likes

Positiv read-out for Novartis sin Lu-177 baserte RIT i prostatakreft

8 Likes

Ikke relevant for prekommersiell biotek, men noen interessante betraktninger om helsesektoren generelt:

2 Likes

Sitter for tiden i Targovax, PCIB, NANO og ULTI, tilfeldig rekkefølge. Har stort sett bare kjøpt og sittet på aksjene mine, og det er fortsatt planen for aksjene jeg har nå.
Men har plutselig litt ledig kapital jeg vil bruke mer aktivt. Noen som har noen formening om hvilken aksje som vil gå først? Synes alle 4 selskapene har en spennende vår forran seg, men usikker på hvilken aksje som vil gå først :see_no_evil: tar imot innspill med stor takk

2 Likes

Personlig har jeg valgt Ultimovacs for 2Q21, med NANO på en klar nummer 2 foran de andre to aksjene du nevner.

Både Nano og Ulti har klart definerte value inflection points i 2Q, men jeg synes Nano er såpass traderherjet at jeg ikke stoler på aksjen. Det er dog bare mitt syn og du kanskje vurderer det annerledes.

Ulti:

  • Spennende dataslipp i juni med lang oppfølging på melanomstudien med Keytruda

Nano:

  • Archer-1data vil i mine øyne kunne gi en god kursboost dersom de er bra, men jeg tror ikke det vil vare
  • Paradigme oppdatering på innrullering: over 15pas og kursen vil gå høyt.

Nano har dessverre en short i aksjen som antakelig forsterker nedturene i tillegg til traderne, så derfor velger jeg Ulti.

4 Likes

Tanker om bgbio i samme tidsrom da, @Fornybar ? Straks readout på sitt eget covid-studie, samt readout på accord-studien tidlig q2. I tillegg nærmer man seg vel info om registreringsløp i AML og/eller NSCLC.

1 Like

Helt klart spennende, men der har shorterfondene vært som en klegg den siste uken og forhindret enhver oppgang. Dersom coviddataene er veldig gode så blir det nok veldig moro på kort sikt :slight_smile:

Hvor gode må resultatene være for BGBIO i covid19?
Vi husker vel tamiflu og der var vel ikke mye virkning i det stoffet.
Selv har jeg parkinson og knasker hver dag på en 10mg eldepryl tablet men har aldri blitt fortalt hva den skal være god for og svarene fra nevrolog går som dette…det er myyyee godt i den derrane.
Oppgaven skal vel være at en TROR denne eldeprylen skal forsinke utviklingen av sykdommen.
Sikkert mange andre lignende eksempler.

Så hva er mitt poeng?

Det er nok ikke bare effekt som bringer medisin på markedet men også mangel på konkurenter med dokumentert virkning og dermed popper det opp slike produkter som tamiflu. (eksempelet jeg viser til er et gammelt eksempel men misstenker at der er mange lignende eksempler av nyere data)

Så igjen , hvor god må effekten være på produktet DERSOM DER IKKE ER KONKURRENTER MED DOKUMENTERT GOD VIRKNINGSGRAD? (ser bort fra vaksiner og mRNA teknologi som jo er helt fabelaktig) …men når vaksinene ikke treffer eler blir forsinket , ja hvilke andre verktøy har vi da i verktøykassen og du snakker om russisk rulett dersom ingen alternativer til vaksine ikke blirutprøvd.

lykke til

1 Like

Takk for et godt svar! vi tenker litt i samme baner. Spørs om det ikke blir Nano fram til juni også over i ulti. Samtidig er jo ulti ganske utbomba. kan jo stige endel bare på forventninger herifra.

Nano kan jo muligens begynne å stige etter rep emisjonen.

Blir litt som å spå i kaffegrut for meg dette😅

Brått blir det en 50/50 fordeling

Fikk min første dose pfizer igår. Fortsatt ingen bivirkninger…

7 Likes

Expres2ion
Denne har funket fint de siste mnd.
Mange gode tråder på face

Så galt kan det

2 Likes

Er nok ikke superrelevant for NANO denne @hgsd300 , hvis legene sier det er Car-T hun trenger, så er det nok gode grunner for det. Men håpløst å se at norske byråkrater og politikere mer enn gjerne sponser alskens rare formål, mens kreftmedisin som er godkjent i Sverige har vi ikke råd til.

Donert og delt.

https://www.shareville.no/grupper/gamble-med-helsa-1051/kommentarer/det-er-helt-sjanselst-her-i-gruppen-har-vi-kunnet-flge-ca-92008006

5 Likes

Oxford nanopore offentligjør planer om å gå på børs i London i 2021. Blir en veldig spennende IPO å følge med på. Har selv tatt eksponering mot oxford nanopore via IP group.

https://www.ft.com/content/6ce78367-9e32-4cc0-a9c2-1fc1535f2788

Økt produksjon, enorm fortjeneste på vaksine, forbedret oppbevaring av covid-19 vaksinen. Mye av fortjenesten skal brukes til haugevis av kliniske studier innen onkologi.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2021-03-30/biontech-raises-2021-covid-vaccine-target-to-2-5-billion-doses

2 Likes

noen som vet hvilken aksje dette er snakk om?