Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Biotekaksjer

Merck hadde visst fortsatt penger igjen;

It will hope to have a better aim here and is putting down €188 million upfront and up to €710 million in biobucks, or $855 million, a pretty small upfront and total consideration for a late-stage drug, and one with an FDA breakthrough tag.

AACR Abstracts i kveld:

3 Likes

Noen av de norske som kan komme med data?

Kan vel spekulere i late-breaking på archer, muligens…

1 Like

Ultimovacs skal oppdatere på melanomastudien med Keytruda. Trodde ikke den skulle komme nå, men har liten grunn til å si det egentlig.

1 Like

Fra chatten. Covid-studie med solide tall

image

2 Likes

Hvilken aksje? Ahh, jeg ser. Kintor Pharmaceutical.

Notert på NASDAQ OTC Foreign. Kan man kjøpe de på Zerokonto?

Nei, kan ikke handles med Zero

Vaksinestans.

9 Likes

@Bob_le_Plast, her har du sjansen din - jeg kan godt tenke meg et friskere språk i analysene:

https://karriere.finansavisen.no/jobb-opplysninger/869/senior-aksjeanalytiker-helse-bioteck-lifescience/?utm_source=JobExtract&utm_medium=referral

8 Likes

Tja… tror du DnB kun ønsker en månedlig oppdatering på hvorfor kjøpe Targo, Nanov og Ultimo?

Samt en nyansatt som på første julebord rakker ned på kollegaene for at de anbefaler Kahoot! og alle esg-boblene?

Ble faktisk litt fristet :crazy_face:

12 Likes

Jeg har på en følelse av at analysene vil være litt mer presise enn mye av makkverket vi får i dag.
Kjør på, du komme egenhendig til å sørge for sektorrotasjon på grunn av språket! :smiley:

4 Likes

Kjør på! Du blir finansbransjens svar på når Egon Holstad pushet plater på Feedback.

1 Like

Relativt ny i gamet og har foreløpig satt av litt som jeg har råd til å tape. Mest interessert i biotek så jeg lurer på om noen kan gi tips til de beste kjøpene akkurat nå. Har foreløpig sett meg ut ULTI, AZT, IDEX og BGBIO. Noen grunn til å satse på den ene kontra den andre? Takk for tips!

Velkommen.

Du kan kanskje si litt om hvor lang tidshorisont du har på investeringene du planlegger, hvor mye volatilitet du vil tåle i løpet av en måned o.l , så er det enklere å diskutere :slight_smile:

Takk.

I utgangspunktet 100%. Alt fra noen uker til noen måneder da jeg har interesse av å lese litt her og der og samtidig flytte pengene rundt.

https://soundcloud.com/user-972208711/episode-168

2 Likes

Jeg hadde i hvert fall mest av ULTI, AZT når portefølgen min for et år siden startet en herlig opptur som startet 16 Mars og toppet ut 22 Juni med 106% oppgang :slight_smile: I etterpåklokskapen så hadde jeg vært mere holden nå hvis jeg solgte alt 22 Juni.

Men fjoråret er ikke en garanti for at det skjer igjen desverre.
image

Der finnes jo mye litteratur, hvis du virkelig ønsker å lære. På nettet finner du også mye. F.eks. her:

Generelt kan man si at det er lett å tryne hvis man skal prøve å være smart. Husk at du “spiller” mot proffer og erfarne. Da bør du ha mye flaks. Det er ingen “quick fix” for å bli rik i aksjemarkedet, selvom mange nykommere nok har fått det inntrykket i det unntaksåret vi har bak oss.