Ultimovacs skal oppdatere på melanomastudien med Keytruda. Trodde ikke den skulle komme nå, men har liten grunn til å si det egentlig.
Fra chatten. Covid-studie med solide tall
Hvilken aksje? Ahh, jeg ser. Kintor Pharmaceutical.
Notert på NASDAQ OTC Foreign. Kan man kjøpe de på Zerokonto?
Nei, kan ikke handles med Zero
Vaksinestans.
@Bob_le_Plast, her har du sjansen din - jeg kan godt tenke meg et friskere språk i analysene:
Tja… tror du DnB kun ønsker en månedlig oppdatering på hvorfor kjøpe Targo, Nanov og Ultimo?
Samt en nyansatt som på første julebord rakker ned på kollegaene for at de anbefaler Kahoot! og alle esg-boblene?
Ble faktisk litt fristet
Jeg har på en følelse av at analysene vil være litt mer presise enn mye av makkverket vi får i dag.
Kjør på, du komme egenhendig til å sørge for sektorrotasjon på grunn av språket!
Kjør på! Du blir finansbransjens svar på når Egon Holstad pushet plater på Feedback.
Relativt ny i gamet og har foreløpig satt av litt som jeg har råd til å tape. Mest interessert i biotek så jeg lurer på om noen kan gi tips til de beste kjøpene akkurat nå. Har foreløpig sett meg ut ULTI, AZT, IDEX og BGBIO. Noen grunn til å satse på den ene kontra den andre? Takk for tips!
Velkommen.
Du kan kanskje si litt om hvor lang tidshorisont du har på investeringene du planlegger, hvor mye volatilitet du vil tåle i løpet av en måned o.l , så er det enklere å diskutere
Takk.
I utgangspunktet 100%. Alt fra noen uker til noen måneder da jeg har interesse av å lese litt her og der og samtidig flytte pengene rundt.
Jeg hadde i hvert fall mest av ULTI, AZT når portefølgen min for et år siden startet en herlig opptur som startet 16 Mars og toppet ut 22 Juni med 106% oppgang I etterpåklokskapen så hadde jeg vært mere holden nå hvis jeg solgte alt 22 Juni.
Men fjoråret er ikke en garanti for at det skjer igjen desverre.
Der finnes jo mye litteratur, hvis du virkelig ønsker å lære. På nettet finner du også mye. F.eks. her:
Generelt kan man si at det er lett å tryne hvis man skal prøve å være smart. Husk at du “spiller” mot proffer og erfarne. Da bør du ha mye flaks. Det er ingen “quick fix” for å bli rik i aksjemarkedet, selvom mange nykommere nok har fått det inntrykket i det unntaksåret vi har bak oss.
Ok, så veldig kortsiktige handler på forventet news flow? I så fall så er det bare å lese trådene for de forskjellige selskapene og så prøve å danne deg en mening om det er reell info eller ikke, og om triggeren som hausses er en ekte verdidriver eller bare fjas.
Jeg må innrømme at dette prosjektet høres veldig risky ut, men det er vel sånn de fleste begynner
Husk å ikke få FOMO, da er du nesten garantert å kjøpe deg inn på topp. Som hovedregel så kommer det nesten ALLTID en sjanse til, og om det ikke gjør det så er det ikke verdens undergang.
Gratis eksemplar av Nordic Life Science Magazine (Nr 1 / 2021) bør deles med alle
Hvorfor noen sitter med andre biotekaksjer enn Photocure på Oslo børs skjønner ikke jeg. Et produkt ferdig fase 3 ( hexvix/Cysview) og snart to ( Cevira), biotekaksje med minst risiko og gigantisk oppside.
Samme her