Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Biotekaksjer

Er gratis.

@Lars; liker ikke dette! Hva syns du?! :frowning:

Les posteren selv og gjør deg opp din egen mening da! :stuck_out_tongue_winking_eye:

https://investor.regeneron.com/static-files/86ef5b93-c6f3-47f0-8be8-43394dd709fa

1-2 behandlinger i uken over 9 måneder? Bivirkninger? DOR?

‘‘Fifty-one patients (75.0%) experienced at least one adverse event of
grade 3/4/5 severity.’’

… og 100% respons!!!

Hvis du ser posteren så er det MANGE pasienter som forlot studiet, mange stygge bivirkninger, 3 dødsfall etc. 100% ORR er etter så mye pynting av data at man må spørre seg hvorfor dette er lovlig.
Skulle tro det var drevne politikere som skrev dataene…

3 Likes

Gi meg hammer og jeg skal klare 100% CR respons!:wink:

1 Like

Sant :joy:

Litt viktig å analysere HELE bildet!

Og Larsmk sitter ikke fasiten heller;)

Forøvrig et bra innlegg fra Tyrion på innsidertråden:

“The objectives for this ongoing Phase 1 proof-of-concept trial are to assess safety, tolerability and efficacy of REGN1979 monotherapy. The data presented at ASH included a total of 68 patients with R/R B-NHL who were treated with REGN1979. These patients had received a median of three prior therapies, including an anti-CD20 therapy. As of September 2018, 14 patients had completed treatment, 13 patients remained on treatment and 41 had discontinued treatment. The most common reason for treatment discontinuation was progressive disease (27 patients). Two patients discontinued treatment due to a treatment-emergent adverse event (TEAE; grade 3 hemolysis and grade 3 fatigue).”

Altså, har jeg forstått dette rett at det er slik at 41 pasienter ikke har fullført behandlingen og de fleste pga progressive disease, mens regeneron ikke regner disse med i studien fordi de ikke fullfører behandlingsregimet??
Det høres for meg ut som i beste fall “pynting” av tall…?

2 Likes

Sliter også med å forstå hvorfor disse 41 pasientene ikke regnes inn. Sammenligner man epler og bananer, eller er dette forklarbart slik at man faktisk sammenligner epler mot epler og Regenron har sine resultater korrekt fremstilt. Høres ut som et spørsmål til Jonas Einarsson på en Radium Podcast.

3 Likes

Tror @anon21766851 har påpekt før at det er mye mer kreativitet å spore blant amerikanske biotek-selskaper enn hos de norske når det kommer til statistikk og måten de presenterer sine data.
Kanskje fordi det er mye tøffere konkurranse ‘‘over there’’?

Da har du ikke fulgt med på det NANO har presentert i 2017 og 18.

Neivel

@larsmkn har du noen tanker rundt dette?

Hvis man ser på posteren så er det fordi at de har behandlet flere forskjellige kreftindikasjoner. Blant de med FL har de også hatt en doseeskalering og de på lave doser uten effekt er ikke telt med fordi de er ikke relevante for framtidig dosering. De skriver:
““The overall response rate in all FL treated patients was 50% (11/22), with 43% (9/22) having complete responses (CR) and 7% partial responses (PR). The most significant and impressive results were in the 10 patients with follicular lymphoma treated with 5mg/week doses””

1 Like

Ja, jeg er enig med Dormancy sin kommentar her over. Dette er epler mot epler, men vi har litt mindre informasjon om Regeneron sine epler enn vi har om NANO sine epler. Jeg syns resultatene så ganske spektakulære ut, men jeg vil se litt mer effekt- og safetydata før jeg konkluderer noe, pluss DoR som foreløpig mangler for CD20:CD3 antistoffet. Jeg forventer at effekten blir noe dårligere når de utvider med flere pasienter (noe som er vanlig), men jeg forventer også at den fortsetter å være veldig god.

3 Likes

Ja, etter å ha sett litt på det, så er det nok ikke helt uriktige resultater. Legger merke til at angrepsmålet deres er cd20 dog og mener jeg leste en annen plass her på forumet at de vurderer først og fremst denne utprøvingen mot pasienter med minimum en behandling (2.linje?) før og også vurderer mulighetene ift 1.linje behandling.
Jeg tenker at det også her vil komme tilbakefall fra sykdommen etterhvert og at det blir nødvendig med andre angrepsområder enn cd20 og derfor tror jeg disse pasientene også vil kunne fanges opp av Betalutin i en senere linje.
Derfor uroer jeg meg ikke nevneverdig over at nødvendigheten av Betalutin ikke skal være til stede enn så lenge - og gleder meg heller over at det kan komme flere lovende behandlingsmåter tilgjengelig for disse pasientene.

1 Like

Hvor gode var museforsøkene med Betalutin ifht i klinikk?

Er det noen som kjenner til om radforsk kan vise til investeringer i selskaper som faktisk har kommet ut med noe på markedet? Holder Algeta utenfor her.

Pho.

1 Like