Diskusjon TriggereNy! Porteføljer

Biotekaksjer

ibb
Investeringer: #<Tag:0x00007ff292827288>

Er du sikker på at pasientene skal behandles 1-2 ganger i uken? Mener å ha lest at REGN1979 har en halveringstid i blodet på 14 dager. Da høres vel det litt rart ut.

Enig i at figuren for respons i posteren ikke gir mening. Men er det ikke strenge regler her og må ikke disse ha peer-review, så sjansen er størst for at det er vi som misforstår her?

Å gå av behandlingen her vil ha samme effekt som når man går av behandlingen med Betalutin - effekten stopper.

Ja, men for REGN1979 så kan det så ut som at du må være under behandling for å ha effekt. Stråling ser ut til å gi en mer langvarig effekt.

image

image

Edit: det er mulig effekten ved REGN1979 varer utover behandlingen - det er også hypotesen i posteren.
Man får vel persistens i CAR-T behandling når de T-cellenene aktivertes også, kanskje det samme skjer her.

Fascinerende å følge biotec-sektoren på OB i RT. Eneste selskap i pluss er ABT med svimlende omsetning på 317,86NOK.

Resten er bare skrot :skull:

Edit: Ser at Natto faktisk er pluss da.

En stund siden jeg har vært innom nå. Sykt mye å gjøre på jobb, men i lunsjen leste jeg en sak som tar opp noe jeg også har tatt opp: økt konkurranse i sektoren: https://endpts.com/too-much-success-a-booming-biotech-pipeline-will-spur-intense-rivalries-analyst/

Det kan vel være en fjær i hatten for BGBIO som investeringsobjekt i denne sektor, selskapet har mye mindre konkurranse siden AXL er et såpass nytt mål. Bra vind i seilene i dag også, for en gangs skyld.

Ja, jeg syns heldigvis flere av de norske greier å skille seg ut på sin måte. BGBIO er tidlig ute med AXL. NANO er tidlig ute med CD37, PCIB har sin mekanisme som skiller dem fra mesteparten av det andre der ute, og Targovax har sitt virus og sin vaksine.

Det er nok værre med alle som går etter samme target, som BCMA, CD19, PD-(L)1 osv.
Men konkurransen innad i indikasjonene er også noe man må faktorer inn og det er litt mer vanskelig siden det nettopp er så mye som kommer. Kjemper man f.eks om R/R populasjon i FL eller AML så kan man også bli indirekte påvirket av nye medikamenter i tidligere linjer eller andre populasjoner fordi det kan endre markedsgrunnlaget.

Men jeg syns jo at både NANO, BGBIO og PCIB til (litt tidlig for Targovax enda syns jeg) til nå har vist data som tyder på at dette blir medikamenter. Det er, statistikken tatt i betrakning, veldig sterkt!

DNB mener det samme.

35% av alle FDA godkjenninger i 2018 er first-in-class. 76% av alle godkjenninger hadde priority review. Det er jo litt interessant.

Aurora Lifescience på børslunch denne uken:

Tidligere fra Nordnet live, sammen med nordic nanovector:

Aiaiai, nå ble jeg litt lurt av grisen :slight_smile: Håpte det var nye klipp du la ut… Artig liten detalje, det var Ulrica som gikk mot strømmen og sørget for finansiering av Algeta nå de slet som værst.

Edit, det var jo ett nytt klipp som gjemte seg inni der :smiley: Litt problemer med streaming akuratt nå, men satser på at det ordner seg.

Ble fryktelig rotete ser jeg! Sånn, fikset litt. :slight_smile: