Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Biotekaksjer

Abstract

Background

To overcome the lag with which cancer statistics become available, we predicted numbers of deaths and rates from all cancers and selected cancer sites for 2019 in the European Union (EU).

Og hva har det med PCIB å gjøre?

1 Like

PCIB forsker og utvikler kreftmedisin. Journal tar for seg statistikk årlig for kreft typer og dødelighet. Ser hvor forferdelig mange som lever med det og estimerer dødeligheten for 2019. La oss håpe Oslo Cancer Cluster og PCIB i nær framtid kan gjøre noe med det👍

1 Like

Totalt irrelevant. Hører kanskje hjemme på tråden ‘‘biotekaksjer’’

2 Likes
1 Like

« The overall response rate (ORR; a secondary endpoint) was 78 percent for R2 versus 53 percent for rituximab-placebo (p<0.0001). Again, the ORR benefit was seen in all subgroups regardless of prior rituximab therapy, age, race, time since last therapy or tumor burden. Median duration of response was longer in the R2 group, as well (36.6 months vs. 21.7 months; HR=0.53; 95% CI 0.36-0.79; p=0.0015).»

Ca 8% høyere ORR enn Betalutin som monoterapi.

After stratification by prior rituximab treatment, time since last anti-lymphoma treatment, and histology (MZL or FL), patients were randomized to receive either R2 (n=178) or rituximab-placebo (n=180) for up to one year.

Her banker Betalutin dem ned i støvlene hva gjelder enkelhet. Kun en dose rituximab + en dose Betalutin vs uttallige legebesøk og behandlinger. Det ser ut som at disse pasientene som mottar lenalidomide+rituximab nærmest bør bo i gangavstand til sykehuset.

Approximately 60 percent of patients in each group were ≥60 years of age and approximately 70 percent had advanced-stage disease

The median number of prior anti-lymphoma treatments was one (range = 1-12), and the most common treatment was rituximab (85% and 83%).

Ikke helt samme pasientgruppen som Betalutin jobber med. Pasientene er yngre og har hatt færre behandlinger.

4 Likes

Du vet at pasientene som deltar i A1 også skal tilbake og motta RTX i opptil 2 år, eller?

Ellers viste jo denne komboen er lang mDOR, 36 måneder.

«Adverse events (AEs) were mostly grade 1 or 2 in each arm. The largest difference in AEs between each arm (≥10%) occurred with grade 3/4 toxicities, including higher rates of neutropenia, infections, cutaneous reactions, constipation, leukopenia, anemia, thrombocytopenia, and tumor flare in the R2 arm.»

Han sammenligner med Lymrit-01/Paradigme — 3.linje NHL… Er vel greit å påpeke forskjellene ift en evnt konkurranse på 3.linje når det nevnes en sammenligning med Betalutin som monoterapi over.
Ihv når det jo også blir påpekt at det ikke er helt samme pasientgruppe slik det ser ut… (ligner en del på 2.linje - “median number of prior treatments was one”)
Så ja, jeg tenker (også som deg) at resultatene fra Archer er mer sammenlignbare og der blir bivirkningene spennende å følge med på… Håper de holder seg på det samme som i mono (sammenlignet med en evnt kontrollgruppe) :slight_smile:

3 Likes

Ingen snill behandling akkurat:

In addition to embryo-fetal toxicity, lenalidomide also carries Black Box Warningsfor hematologic toxicity (including significant neutropenia and thrombocytopenia) and venous/arterial thromboembolisms.[1]

although toxicity remains an issue for users.[2] It costs $163,381 per year for the average patient.[3]

2 Likes

Var litt uklar i innlegget mitt. Men jeg sammenliknet da med Betalutin som monoterapi siden du sammenliknet ORR til Betalutin som monoterapi.

Greit nok, pasienter med effekt i Archer-1 skal også motta flere doser Rituximab, men det er over 12-ukersintervaller. Nevnte studie over kjører 4-ukersintervaller på Rituximab. Lenalidomid er et derivat av thaliodomid(med de potensielle bivirkninger dette historisk har hatt) og tas oralt, så de trenger ikke sykehusbesøk for dette.

Så månedlige sykehusbesøk for RTX+Lenalidomid, sammenliknet med sykehusbesøk hvert kvartal for Archer-1.

3 Likes

Sykt mye konkurranse innenfor FL blitt… føler «alle» selskaper har en eller annen produktkandidat innenfor segmentet. Jo mer jeg dykker ned i Betalutin, jo flere andre medikamenter kommer jeg over :stuck_out_tongue:

Jepp, og det er nok mye av grunnen til at Nano fortsatt er såpass lavt priset. En tøft marked med mange aktører og produkter gjør konkurransebildet uoversiktlig.

Men Betalutin står seg fortsatt som et produkt og behandling med høy QoL og enkel behandling.

1 Like

Tror ikke det er førstevalg å sette fragile 70-80-åringer med et komplisert sykdomsbilde på denne kombinasjonen. Kravet til mobilitet over tid er en ting, bivirkningene en annen.
Rapporterte de på CR?

Og det som gjør det litt skummelt er at de andre produktene er en ting i seg selv, men der følger også med masse mektige KOLS fra store amerikanske institusjoner som virker som om de BARE snakker om sine egne babyer, i motsetning til en mann som zinsani eller kolstad som er all over the place.

1 Like

CR was 34% for R2 vs 18% for control ( P = 0.001).

https://ash.confex.com/ash/2018/webprogram/Paper110861.html for abstract.

2 Likes

Voldsom effekt av Rit som mono her. Men det er kanskje bedee effekt i tidligere linjer.

1 Like

Jo men det er jo en grunn til at Rituximab var et paradigmeskifte, tror jeg har postet en graf her på lymfom overlevelsesrater i årene før og etter det kom på markedet.

1 Like

Kan stemme bra det, mener bare å husle at jeg har sett større rituximabstudier hvor cr-raten var i størrelsesorden 5-10%.