Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Biotekaksjer

R2 er komboen, ikke RTX som mono.

34% CR er for RTX+Lenalidomid.

Men ja, høy CR for RTX i forhold til det jeg har sett før. Nano viste vel til RTX som mono i 2L med ORR 48% og CR på 6%

Står på inklusjon «but not refractory to rituximab», det er vel en enklere populasjon enn archer?

1 Like

ihv enklere populasjon enn paradigme, som jo skal være rituximab-refractory… (såvidt meg bekjent)

Ny radium!
https://soundcloud.com/user-972208711/episode-77

Nå virker den! :smiley:

1 Like

https://www.pfizer.com/news/press-release/press-release-detail/pfizer_secures_exclusive_option_to_acquire_gene_therapy_company_vivet_therapeutics

3 Likes
2 Likes

Greit å ikke være all-in-one :slight_smile: Alzheimerstudie avbrutt

Biogen faller 29%

2 Likes

Mye fokus på immunterapi om dagen, men det kommer ikke uten bivirknger.

1 Like

Blir kvalm bare av å se på det! På de to siste børsdagene så har jeg vel totalt tapt over 8% når jeg kikker på hele porteføljen. En deilig miks av bios og styrking av krone mot dollar merkes godt når man også har aksjer “over there”! :sweat_smile:

1 Like

Vi er da nødt til å være nær en bunn nå? Den siste duppen ned er vel ene og alene Trvx sin skyld. De har dratt med seg de andre nedover de siste to dagene. Litt tendenser i Pcib idag. Forhåpentlig er det aksjen som kan dra sektoren ut av denne hengemyra.

YTD:

2 Likes

1 Like

Sure børsklimaet kan dra det enda lenger ned også. Det er ganske skummelt, tenker på en reprise av før jul. Da er mange av biotek selskapene tilbake til start.

« Cytovation har postadresse i Bergen, men alt laboratoriearbeid og utprøving skjer hos selskapets samarbeidspartnere i utlandet.

– Hvorfor bruker dere ikke laboratorier og fagfolk på UiB og sykehuset?

– Det var et bevisst valg å gå til de beste aktørene internasjonalt, sier Arnevig.»

Kanskje ikke Norge er det mest optimale stedet å drive med utvikling av nye medisiner…?

1 Like

Vi trenger ikke å være redd for at vår egen forskning ikke er god nok, den er strålende. Finnes likevel en mengde grunner til at det kan være det rette for dette selskapet å bruke partnere i utlandet.

Og Norge er jo strengt tatt ikke det mest optimale stedet å drive med kommersialisering av medisiner i et børsnotert selskap, alle biotekselskapene her går mildest talt mot strømmen og kjemper mot en fiendtlig børs og vanskelige byråkrater.

Når det gjelder grunnforskning for å utvikle vitenskapen som ligger bak nye medisiner, så ER vi derimot et optimalt sted, på grunn av måten vi er bygget opp. Norsk grunnforskning inngår i veldig mye av de aller heteste teknologiene.

2 Likes

Jeg sliter med hukommelsen så trenger litt hjelp. Clavis, de var i fase 3 når de feilet eller deres data var ikke bedre enn det som allerede fantes i markedet sant? Hvordan var dataene i de tidligere fasene?

1 Like

Jepp, hadde vært fint med en grundig recap fra noen som kjenner Clavis historien!

1 Like

Snøffelen er den som kan dette og han spådde korrekt hvorfor den nok ville feile i fase 3.de sammenlignet med historiske data i tidligere faser er kortversjonen

4 Likes

Oi det er jo særs interessant hvordan han kom til den slutningen den gang. Vil gjerne høre hva han så og hvorfor han mente det :slight_smile:

1 Like

Ikke uten grunn @Snoeffelen har rykte på seg som en rå biotek-analytiker.

Han/hun traff jo planken med sine antagelser rundt TG og Targovax også…

3 Likes