Synes det ser stygt ut fro NattoPharma. For meg ser det ut som markedet ikke har tiltro til det ledelsen guider for Q4 og framover. Nå nede i 6,81. Har sett litt på denne aksjen, men for meg så ser Natto nå ut som et tech-selskap som ikke klarte overgangen til produksjon/salg.
Trist utvikling i Natto, jeg tror fortsatt på caset på sikt, men i år har de skuffet stort dessverre. Ledelsen har ødelagt også store verdier også for seg selv (dersom dagens kurs er rettferdig) med tanke på at de gikk tungt inn i emisjonen på 14 kroner. Hvis du leser q2 rapporten så tegner denne et veldig positivt bilde av fremtiden så det er klart at markedet mister tillit når q3 kommer inn lavt og guidingen tas ned uten noen forklaring.
Hva er det som gjør at du fortsatt har troen på ledelsen? At de var med på emisjonen på 14 kr? De bommet jo som du sa ganske stygt med q3 guidingen, hadde den slått til hadde emisjonskjøpet sett smart ut.
Jeg spør rett og slett fordi jeg lurer på om dette kan være interessant, men tror ikke jeg tar risken uten ihvertfall ett godt kvartal.
Natto minner meg egentlig veldig mye om Funcom. Det er ikke bra.
Jeg tror på ledelsen i den forstand at jeg tror ikke de bevisst forsøker å føre noen bak lyset, men min tilltro til deres evne til å prognostisere inntekter og levere på disse prognosene er så klart svekket. Tror på ledelsens visjon og at de ser potensialet, men kommunikasjonen kunne vært bedre. For eksempel hadde de vært smarte og hatt mer nøkterne mål og samtidig kommunisert tydeligere hvorfor disse evt ble noe forsinket ville nok aksjekursen vært en annen.
De har jo også byttet ut CFO og det er jo en av de tingene som kan signalere at utviklingen ikke går helt som den skal, noe jeg burde ha tradet på (er det lett å se i ettertid).
WTH skjedde med Photocure i dag. Hadde forventet meg at denne aksjen skulle loke rundt 33 kr, nå er den snart oppe på 40 hvor jeg kjøpte.
skal du ha litt volum i denne og er utålmodig skjer fort dette.i dag var det car
Dagens julenøtt : hvem solgte Bionor bare dager før den stakk av, og gikk ut omtrent på snitt inngang ?
Vinneren blir trekt lillejulaften og vil mota en julemarsipan.
Den det gjaldt, vil mota en svett marsipan med påskriften " årets klovn "
Lykke til !
Samme fyr som tjente penger på dolp før de gikk konkurs?
Du må ikke være så utålmodig, @kronn . Hvis det skjer noe i Bionor med det første, så er det vel nå i desember/januar. Jeg tror det er ventet noen resultater fra noen tester eller studier eller noe. Har ikke fulgt så mye med i det siste siden kona har snitt på 2,8.
Tålmodigheten min i Iox har kostet meg flere hundre tusen i urealisert gevinst eg kunne ha tatt, men denne gangen valgte eg å sitte fordi eg trodde kursen ikke skulle falle helt fra intratopp på 3,8 og ned til 2 igjen.
Hadde eg vert tålmodig i Bionor og fått med meg oppgangen der som har vert nå, kunne eg hatt en bra gevinst, men da hadde eg ikkje hatt muligheten til Iox’ eventyret mitt ( som er tilbake til start )
Eg liker å stikke kjapt inn, og nesten enda kjappere ut, men da kreves det self enn viss grad av omsetning.
Jaja, trekningen er som sagt på lillejulaften
OK, Jeg svarer @kronn på konkurransen
Bra med noen kjappe inn og ut, men da må det være bra volum også. Neste gang blir det bra gevinst
Følgt med litt på Bionor idag, ( ikke kjøpt ), virker ikke til at det er noe stemingin for å sleppe den over 1,75, dnb er kjapt på plass med salg da
Jaggu er ikke Photocure oppe på 40kr igjen. Logikken i utviklingen i denne aksjen synes jeg er rimelig fraværende.
Jeg har ikke satt meg inn i dette caset noe særlig, men teknisk er den interessant nå, spesielt hva som skjer her ved motstanden i den lange trenden. Brudd opp her kan være veldig bullish, men motstanden er nok også veldig stor.
Bruddet opp fra ca 20kr til 40kr kom pga noe fundamentalt: de ble klare for fase 3 for Cevira. Det fundamentale jeg venter på er at de finner en fase 3-partner.
Da tyder det tekniske på at oppsiden kan være stor hvis dette inntreffer…
Og støtte rundt 17 hvis utviklingen blir mer negativ.
Det stemmer veldig bra med det jeg har sett på av det fundamentale.
Er det noen du kjenner?
Nope, men skulle gjerne vert det
Nå håper jeg de får litt mer orden på sakene
Daniel Rosenbaum, who has been serving as COO of NattoPharma for the last 12
months, will now assume the role of CEO. Mr. Rosenbaum has more than 20 years of
experience in global commercial leadership roles within the omega-3,
pharmaceutical, and specialty chemical industries. Prior to joining NattoPharma,
he led the pharmaceutical and nutraceutical divisions of FMC Chemical
Corporation.
Dr. Hogne Vik, who has been serving in the role of CEO of NattoPharma since
2012, will now assume the role of Chief Medical Officer. Dr. Vik, a medical
doctor by training, has more than 30 years of experience in medical,
pharmaceutical, and research industries. As CMO, Dr. Vik will work with the
global medical community to increase advocacy of MenaQ7® and will guide the
company’s continuing clinical research initiatives.
Kjetil Ramsøy will join the company, effective January 1, 2016, in the role of
Chief Financial Officer. Mr. Ramsøy comes to NattoPharma from Seabed
GeoSolutions, where he served as CFO. Having worked in both Scandinavia and the
United States, he brings both global financial and public company experience to
NattoPharma. Mr. Ramsøy is also a certified public accountant.
William Sommer joins the company to serve as Vice President, Global Development
and Regulatory. Prior to joining NattoPharma, Mr. Sommer led the global
formulations group at FMC Chemical Corporation. A chemical engineer by training,
Mr. Sommer has more than 20 years experience working in development, specialty
chemical manufacturing, and regulated industries.