Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Biotekaksjer

Ser ikke bra ut for biotek om dagen. BGBIO stryker nesten 22, Targo under 6 i dag?

1 Like

Du tar ikke feil, indeksen klarer bare ikke å ta ut 50 dagers

2 Likes

Ja kursmessig er jeg ikke særlig optimist for sektoren.
Tipper BGBIO tynges av frykten for ny emisjon og som vi så nylig selv ikke med en rettet emisjon i TRVX( som brukes å sette høyere enn fortrinnsrettete) kunne man unngå å hente inn penger til dumping-pris. Nanos emisjon ble også satt betydelig lavere enn den forrrige.

Ultimovacs får nok en hard jobb med å hente inn penger til ok pris.

Sektoren skriker etter en eller flere avtaler som viser eksplisitt at her er det mer enn lovende forskning. Avtaler som gir klingende mynt i kasse til selskapene. Nå.

7 Likes

Det hadde vært vanvittig morsomt å lage en virtuell kvartalspresentasjon for norsk biotech der vi slår alle sammen til et selskap, med klinisk og preklinisk pipeline, pluss oppsummerte regnskapstall, og så slår sammen market cap for alle sammen.

Prisingen ville virket helt absurd opp mot nasdaq.

6 Likes

Snudde biotekindeksen i går kl 1300?

6 Likes

Ganske glad jeg solgte meg ut i Trvx på 16-ish merker jeg…
Vil dog tro det er en god tid å kjøpe seg inn der nå. Men, det tenkte jeg på 11-12 kr også.
Får bli der jeg er investert, og fortsette å være tålmodig.

3 Likes

Hva fikk deg til å investere den gang @Oilimp ?

Litt eventyrlysten, og jaktet på kortsiktig gevinst. Husker ikke helt hva som var forventet av nyheter og data, men det var noe forventet.
Et tilfelle av utålmodighet i Nano, som fikk meg til å selge en liten del for å sette i Targovax.
Men det gikk fløyten, hadde dessverre ikke satt meg nok inn i selskapet (vanlig tabbe? :sweat_smile: )
Fikk noe fradrag på skatten da hehe, og Nano tilbake noe billigere.

Man lærer mye om tålmodighet når man har aksjer, ikke så lett for en utålmodig sjel :stuck_out_tongue:
Har satt mine aksjer mentalt i skuffen til neste år (igjen), så får man ta en ny evaluering da.
Med Tekinvestor, nyhetsalarm og kursalarm så trenger man ikke stresse så mye :wink::+1:

3 Likes

Ble mobbet litt for akutt svartsyn på insiderchatten, så skal klare å dra frem et eneste lite lyspunkt: SMA50 på indeksen begynner å flate ut litt:

2 Likes

Enig i at det kan falle framover, og at det ser sånn ut teknisk. Men tror det fundamentale vil slå igjennom hvis Targo-dataene er gode og at det vil ha smitteeffekt på resten. Vi får se om 1 mnd :slight_smile:

Tar inn dette innlegget fra HO, fordi noe av det gjenspeiler hva flere av oss her på forumet har påpekt en stund, nemlig at vi trenger å hente inn friske penger utenfra i større grad enn hva vi har klart de siste 2,5-3 årene.

Jeg tror derimot ikke det er hensiktsmessig i den grad han gjør å skyte på radforsk, for de sitter med å lav prosent av aksjene i alle de norske selskapene at de trenger overhodet ikke alene å ta ansvaret for dette.

13 Likes

Interessant innlegg, er som deg uenig i at å skyte på Radforsk er rett, men ellers bra.
Hvis f.eks Nano hadde alliert seg med BP nå, så kan man si at det kan redusere oppsiden, men til gjengjeld så kunne de ha gitt full gass med hele pipelinen, som Humalutin, MZL (?) osv, og dermed potensielt økt verdien betraktelig på den måten.
Edit: og det samme vil nok gjelde de fleste andre norske bioteks.

1 Like

Tja, er vel god grunn å ha litt svartsinn ift norsk biotek for tiden. Siste halvår har vært som å krysse ei paddeflat vidde med tung pulk, bakglatte ski uten feste (les; kursutvikling) med en konstant stiv kuling og sludd i trynet (les; emisjoner).

Ser ikke noen snarlige lyspunkt, første håp er forløsende data fra fimaVACC/PCIB (Asco…?) og mulig påfølgende ketchup-effekt. Men selv der har skepsisen meldt seg for undertegnede ift forsinkelser mm.

Når det eneste positive i det siste har vært at det kommer fornuftige innlegg på HO så er man nær bunnen. Det er vel strengt tatt bare å logge av, stikke til fjells og grave seg ned i tide :skull::sunglasses:

4 Likes

Påskebudskapet

Norsk biotech står opp fra de døde?

2 Likes

Ja PCIB og BGIO gir et pent lite puff til indeksen i dag.

1 Like

Ikke glem Targo! :smiley:

1 Like

For all del, men det er vel market cap så lav at det vil begrense litt i hvor stor grad den virker inn på index? På prisingen må de finne seg i en desidert jumboplass akkurat nå

nano 2 492 660 990
bgbio 1 329 825 042
pcib 1 033 018 392
pho 967 759 627
trvx 413 556 651

Denne var kul forresten:

https://biotechradar.eu/service/stock-dashboard-eu/

2 Likes

Et eksempel på hvor Norge befinner seg i biotech rang-stigen. Det er ikke rart Bravo ikke hadde hørt om NANO før han fikk tilbud om jobben. Håper det snart kan komme litt frisk kapital inn i sektoren for dette er litt begredelig. Vi får arrangere studietur til Danmark så Norge kan se hvordan det skal gjøre :slight_smile:

10 Likes

Legger du ut for billetten så lenge, skralt med reisepenger etter to års bjørnemarked. :smiley:

Indeks tester over 50 dagers i dag.

2 Likes

Potensialet er så stort! Håper flere av selskapene lykkes til slutt, for pasientene og investorene sin del. :slight_smile:

2 Likes