Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Biotekaksjer

Du må nesten se på biotech indeksen for at det skal bli representativt.

Medistim har jo gått som en fordømt kule i det siste:

image

image

1 Like

Så at Radforsk bare har 33 følgere på LinkedIn.

LinkedIn er jeg ikke akkurat så særlig begeistret for egentlig.

Men synes vi bør bidra til oppmerksomhet rundt Radforsk og kreftforskning på alle likefremme måter.

Derfor - Liten oppfordring om at flere legger til Radforsk på LinkedIn.

Håper ikke dette var for mye av en avsporing.

2 Likes

https://medwatch.dk/secure/Medicinal___Biotek/article11361958.ece

Fikk meg en på trynet i serendex.
Største eier overtok og kastet alle på dør.

Ikke noe galt med teknologien som ble solgt videre.
Det var finansieringen som sviktet.

Det var som å komme i himmelen når jeg byttet til radforsk sine hester.
Her er det mulig å finansiere selskapenes drift og derav godt å være.

1 Like

Ser man på “alle” bio-tech selskapene på Oslo børs er det en slående likhet på samtlige hvor kursen har “smeltet seg fast” på emisjon kursene.

Psykologisk fundament og vanskelig å bryte ut av?

Håpet er at hvis markedet får en trygghet til at sektoren har bunnet ut, så kan det begynne å flyte til friske penger.

Det er vel hovedsakelig generell investeringsvilje som må opp. Altså en tro på at vi ikke får en ny finanskrise med det første?

Det gir ingen mening. Den norske biotekindeksen består av noen skarve milliarder NOK, og har svinget mellom å underperforme og overperforme i forhold til benchmark indeksen.

Det er bare bagatellmessige beløp som trenger å overføres fra olje eller fisk for at norsk healthcare skal snu oppover.

(OSEBX i rødt her:)

1 Like

Rimelig saftig spread!

Som sagt så mange ganger før, det er lenge siden Algeta, norsk biotek trenger sårt en skikkelig suksesshistorie snart!

Blir alle innlegg som omhandler flere bio-tech selskaper automatisk flyttet hit uten å sjekke kontektekst @Savepig?

Svaret på det er nei, og i dette tilfellet hørte innlegget rimelig solid hjemme i fellestråden. I min ydmyke subjektive mening.

4 Likes

Det er nok en slags mekanisme i at disse sterkt rabatterte emisjonene virker som en “verdivurdering” fra selskapets styre på hva aksjen er verdt. Så selv om det er tegningsrettsemisjoner hvor det i følge finansiell matematikk ikke skulle spille noen rolle hvor kursen settes, så blir tegningskursen en “magnet” på kursen inntil det kommer en ny hendelse som repriser aksjen.
Hadde PCIB emisjonen blitt satt på 35 - 40 kroner så tror jeg faktisk kursen hadde vært 5 -10 kroner høyere frem til nå. Men kursen på 30 ble sett på som en verdivurdering av styret og store aksjonærer, og da fikk vi dette unødvendige fallet.
Likeledes tror jeg TRVX kunne handlet 1 - 2 kroner høyere om de hadde satt kursen på 8 - 9 kroner, noe de burde klart med litt mer tålmodighet og latt aksjen handle på 10 - 11 kroner i noen dager. Slik de gjorde det ble det mer eller mindre å fortelle markedet at aksjen var overpriset på det nye kursnivået.
Tror dessverre ikke Jonas Einarsson og Radforsk har skjønt denne mekanismen/psykologien og derfor argumenterer de gang etter gang for at utvanningen ikke gjør noe og er helt uunngåelig.

7 Likes

Du traff hodet på spikeren der Boms!

Tror kanskje Radforsk bør endre litt fokus og tenke mer som en investor og ikke bare opptre som er såkonrfond.

1 Like

http://radforsk.no/radforsk-bevilger-45-millioner-kroner-til-kreftforskning/

2 Likes

Imponert over rekrutteringen Targovax har hatt innenfor mesothelioma-studiet sitt!

7 sentere har klart å rekruttere 24 pasienter på ca 12 måneder i en relativt liten indikasjon, som gir en rekruttering på ca 0,28 pasienter per måned per senter, som er ca det dobbelte av normalen på 0,15.

Gøy å se norsk biotek overaske på oppsiden for en gangs skyld!:wink:

Hva tenker du @anon21766851? Du liker jo å spå rekrutteringshastighet, dette var vel ok?

Kan vi få se Nano imponere på samme måte med sitt Paradigme eller Archer-1?

7 Likes

Ny episode (nr. 81) av Radium podcast ute nå: https://soundcloud.com/user-972208711

God shizzle dette, om mine barn makter det samme kan vi alle si oss nyd.

1 Like

Ihvertfall oppløftende å se at det man kan lage bullscenarier med rot i virkeligheten! :man_dancing:

1 Like
2 Likes

Og indeksen tryner igjen ja.