Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Biotekaksjer

Også all inn i biotek og digger det! Gøy med opp og nedturer, kjenner på at man lever. :slight_smile:

Har vært innom alle uten om PHO (venter til H2) og sett bort fra forskningen, så liker jeg forretningstankegangen til TRVX. De bruker mye penger og står på flere ben, men jeg tror personlig at dette vil lønne seg i form av flere avtaler. Mot slutten av 2019 etter mesotheliom utlesning som snøffelen referer til over, vil de ha ekstremt mye oncos data i mange forskjellige krefttyper + nye patenterte virus. Satser på at det da blir et salg!!

Skjer det, så vil jeg reinvestere gevinst i andre biotek aksjer :slight_smile:

Enig at de bruker mye penger på mye forskjellig. Sist emisjon ser man jo i etterkant var omtrent helt nødvendig, når de brant hele 41 mill etter skatt. Heldigvis kunne det forklares blant annet med svært god rekruttering i Mesotheliom studien, og andre pågående studier. Også enig at Mesotheliom ser ut å være veldig viktig for selskapet.

Dog mener jeg det er et par andre ting som også kan ha stor potensiell verdi for Targovax. Deriblant studien som gjøres sammen med CRI, Ludwig, Azstrazceneca/MedImmune, og skal rekruttere opptil 78 pasienter. Vi vet det var 7 personer inne i studien allerede i oktober i fjor, og det er meldt datalesning i år.


I tillegg har de studier gående Melanoma(1/6 CR), Colorectal(Poc), og et samarbeid med SOTIO i Prostata. Samtidig melder de om interesse fra potensielle partnere til å kjøre en ny TG01 studie i opererte pasienter og forhåpentligvis vil dekke det meste av studiekost.

Les f.eks @larsmkn sin oppdatering etter Melanoma dataene som kom i oktober her

2 Likes

I tillegg vet vi at rekrutteringen i peritoneal går veldig bra i følge Soug. Regner med at bra vil være mellom 0,2-03 pasienter i måneden per klinikk. Med 7 pasienter inn i oktober i fjor, 5 klinker i US oppe å går, så tipper jeg vi får data fra mellom 20-40 pasienter i år, avhengig av HVOR bra rekrutteringen går.
Regner med det er en styrke at AZ er med på laget og at studien utføres på spesialslitsentre i US:

Øystein Soug, CEO commented: “Throughout the first quarter of 2019 we have seen
strong recruitment in several of our clinical trials. The first patient in the
second cohort in the melanoma trial was dosed. The mesothelioma and peritoneal
trials recruited very well.

3 Likes

https://soundcloud.com/user-972208711/episode-83

Hva tenker du om det jeg og InVivo har listet opp @Snoeffelen?

Jeg vil tro at det i likhet med Mesotheliom og Parker også kan ha stor potensiell verdi for selskapet.

Sånn generelt tenker jeg at Targovax bruker mye penger på å prøve ut sin teknologi ganske bredt, flere skudd på mål osv. Jeg har mer sans for «spydspiss-strategi» det man fokuserer på indikasjonen man har mest tro på. Da går ikke pengene så fort. My opinion.
Nå vet jeg ikke hva de forskjellige prosjektene koster, og billige prosjekter bør man selvsagt ha gående.
Jeg har også generelt mer tro på Oncos enn TG, ut fra det jeg har sett så langt.

Når det gjelder Melanoma så er jo det krefttypen det generelt er gjortmest fremskritt i innen immunoterapi, så av kjipe krefttyper ligger vel lista der høyere.
På den annen side er det kanskje også der det er mest sannsynlig at teknologien også lykkes? Tross høyere list.

1 Like

https://endpts.com/almost-half-of-all-new-drug-approvals-in-2018-relied-on-one-clinical-trial/

Synes denne linken med en liten overview på hva som kreves av pivotale/avsluttende kliniske studier i 2018, både mtp type (randomisert /single arm) og antall innrullert.
Denne artikkelen skriver at FDA begynner å bli litt strengere igjen.
Verdt å lese.

2 Likes

RAS er jo “The undruggable target” så om de får til noe her med f.eks Parker + CRI i ikke operert pancreas, så tenker jeg verdien på hele TG plattformen fort vil være verdt mer enn Oncos. Tror de hadde noen ekstreme resultater hos en pasient i mesothelioma da de testet oncos mot forskjellige krefttyper, derrav satsningen idag.

Hørte på radium podcasten isted der de diskuterte Ultimovacs og deres indikasjon/resultater i melanom. Husker ikke helt detaljer men tror de hadde 8 av 12 som levde/lever lengere enn 3 år samt 1 CR. Og disse responderer vel på CPI?

TRVX hadde 1/6 CR på svært lav dose i sin studie i melanoma mot de som ikke responderer på CPI… får straks data fra siste 3 på “feil dose” i cohort 1.

Hva skjer med Ultimovacs om 9-13 mnd da TRVX skal publisere cohort 2 med “riktig dosering” og potensielt ha bedre data i non responders vs responders?

Kan man se på de som konkurrenter?

Et interessant spørsmål er hvodan en vekter de hotteste bioaksjene. Jeg tenker da på fem aksjer. PHO, NANO, PCIIB,TARGOVAX og BERGEN BIo.,PHo skiller seg ut ved at de har et produkt i salg allerede. Problemet her er manglende volumsalg i USA… I det siste har det kommet flere studier som. viser Cysviws fortreffeligheter . De konkurrer med hvitt lys alene og NBI. Problemet her å overbevise sykehus og kirurger. NANO er også i en lovende situSjon. Det interessante med selskapet er ar de har gode resultater og at metoden deres gir små bivirkninger.Dessuten skal dé ha en fase2 klar i løpet av 2020. PCIB står litt i en særstilling. Dette fordipåderes område er det ikke mange konkurrenter, og de har lovende resultater. TARGOVAX og BeRGEN BIO liknerlitt på hverandre. Begge satserbredt for å fi nne ut hvor deres metode gir bestresultater, I tillegg har trvx Onco. Det er ikke lettdette her. Personlig har jeg satset på PCIB, vektet PHO minst, og vektet de tre andre likt.
.

3 Likes

For de som er interessert i biotech så har jeg funnet en podcast jeg syns var fin. Sjekk ut for de som er gira. Episoden jeg legger ved omhandler AXL, proteinet som BerGenBio sin bemcentinib hemmer :slight_smile:
https://soundcloud.com/user-378624011/is-axl-the-axle-in-tumor-growth

5 Likes

Artikkel om dyre kreftmedisiner, og hvordan kjøpe billige kopimedisiner: https://www.nrk.no/ytring/kreftmedisin_-det-finnes-en-losning-1.14540169

https://redeye.solidtango.com/video/targovax–4

Edit:
Lagde denne om til link så den ikke alltid skaper lyd når jeg er inne på tråden.

2 Likes

LarsBrnd

TRVXI dag kl 11:52244

Targovax har det siste året kommet videre på begge de medisinske hovedsporene. Både ONCOS- og TG-programmene har beveget seg i positiv retning. Medisinsk direktør Magnus Jäderberg gir status for de viktigste studiene i samtale med direktør for forretningsutvikling Erik D. Wiklund. De svarer gjerne på spørsmål fra publikum.

Send gjerne inn spørsmål i forkant ([email protected]), eller bruk kommentarfeltet underveis i sendingen. Sendingen starter 23. mai kl 1400 inne på Facebook der den går live i flere grupper og på flere sider. Klikk påminnelse/reminder slik at du får beskjed via Facebook rett før sendingen starter: https://www.facebook.com/AXExposure/videos/442325123212270/

2 Likes

Jeg mener mange norske bioteks har beveget seg forbi dette knekkpunktet hvor risikoen er avtagende og verdien skal øke, men likevel fortsetter kursene og falle videre.

Er dette tidenes kjempemulighet innenfor den norske bioteksektoren?

image

6 Likes

Det er i utgangspunktet en mye bedre timing å gå inn nå enn for et år siden f.eks.

Men indeksen. Og Mai. Og Trump.

Helside i finansavisen i dag om et norsk biotek selskap som jeg har aldri hørt om. Virker spennende.

2 Likes

Podcast med blant annet Ingrid Teigland Akay i Hadean Ventures fond.
Verdt å bruke noen minutter på å høre gjennom, positiv vinkling av norsk medtech/biotech, med blant annet skryt av Oslo Cancer Cluster.

https://soundcloud.com/storm-kast/usexy-bransjer-med-sexy-folk

Jo Teigland Akay var god, men en utrolig anmasende podcast med Stordalen og Valebrok som elsker å høre sine egene stemmer og avbryter intervjuobjektet og hverandre til stadighet.

I podcasten gjelder det å holde fokus og være tålmodig for å hente ut hva som har verdi.
Akkurat som livet til oss biotechinvestorer altså :slight_smile:

Til de som ikke orker å høre hele:
Det viktigste i podcasten er at Ingrid Teigland Akay kommuniserer ut til 20 000 lyttere (mulige investorer) hvor stort potensialet er i norsk medtech/biotech, sammenlignet med f.eks. US som er mye høyere priset, og hvor mye bra som nå bygges opp blant annet gjennom Oslo Cancer Cluster.

Flott at hun sier positive ting. Men har hun selv gjort investeringer i Norge med de midlene hun har kontroll på egentlig?