Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Biotekaksjer

Så på targovax trådene at de berørte andre forum i US.

Kanskje noe å tenke på for de som driver dette forumet?

Knytte seg sammen med et aksjeforum i US ???

Postet Photocures Q&A på “imagin medical” forum for noen mnd siden, siden den gang har den aksjen falt ca 50%, aner ikke om det er emisjons-spøkelse eller hva det er som plager aksjen men noe er det ihvertfall :slight_smile:

https://stockhouse.com/companies/bullboard/c.ime/imagin-medical-inc?postid=29589607

Vet ikke hvorfor du mener jeg bløffer, men det var kun ett lite wink til inlegget over, resten var ment som en spøk, ref alle våre bioteks.

Men, bløff var det ikke…

Edit: på samme forum har photocure blitt omtalt som potensiel konkurrent , så det var vel ikke irrelevant for de heller.

Ser ikke bløff ut for meg. Fallet ser ut til å ha vært langt over 50% siden starten av året.

På begynnelsen av året låg photocure mellom 48-50 kr. Så hvordan du får det til å bli ett fall på 50% er jo litt rart.

Tror du misforstår Bonus, det et snakk om imagin medical. Ett selskap som forsøker å utvikle noe av det samme som pho og KZ driver på med.

Jeg følger med konkuranssebildet til enhver tid.

De ser ut til å mislykkes ref aksjekurseutvikingen.

1 Like

64,4 til 32,8 intradag på under 3 måneder er spektakulært, men det var uansett ikke det som var fokuset hans. Kan vi please la det ligge?

image

1 Like

Beklager så mye, min feil Hypergris. Jeg misforsto innlegget ditt.
Interessant innlegg forresten, takk :slightly_smiling_face::+1:t2:

3 Likes

Du er ikke alene…

Vanskelig å få inn nye penger i denne sektoren når utviklingen bare går nedover.
En ting er sikkert, det blir ikke biotek vi skal leve av i dette landet etter oljen

1 Like

Nei, norsk biotek har en pr jobb å gjøre ovenfor utenlandske investorer.

Allright gutter og jenter, ny versjon av samlechartet!

Genmab, Immunicum og Oncopeptides ligger som et sammenligningsgrunnlag i bunn, mens IBB og XBI får hedersplassene på toppen.

Norsk Biotech er da virkelig nå kjent som DRITTEN I MIDTEN!

Photocure også antyder at den har tenkt å brekke ned nå.

Nå skal man huske på at noen av de norske selskapene hadde gått mye på forventning og at de er fortsatt langt unna sine tidligere bunnivåer.

1 Like

Dette er sant, selskapene er slett ikke konkurspriset, men på kpier som cash balance og medisiner som er enten lenger i kommersialisering eller lenger på vei mot filing så er nå market cap på OSE mindre og mindre i tune med andre markeder.

1 Like

Treffende kommentar:

The key for a European biotech is to find the money where it is. And that’s not in Europe for the moment.
Is Going Public in Europe the Kiss of Death?

2 Likes

Utdrag fra din link:

What is most lacking in Europe is critical mass. The Nasdaq in comparison has hundreds of biotech companies, and thousands of experienced investors from all over the world; from the small guys to the big mutual funds such as the T. Rowes and the Wellingtons. They have the depth of funding, and of course all the other constituents of the ecosystem such as the bankers, analysts, and consultants that allow a company to be publicly listed in a fashion that creates the framework for sustained momentum and hockey-stick growth.

We simply do not have that in Europe. And that makes for markets which lack depth overall, and therefore liquidity. It may only be a question of time. But entrepreneurs and VCs do not have the luxury of time in an increasingly competitive biotech world that requires access to ever more funding.

Bare for å synliggjøre litt hvor ille det er:

Det er ikke så langt unna at biotechene utenom Ultimovacs til sammen snart er priset til det samme som NANO var alene før ASH.

Hvis vi legger inn Ultimo i grafen blir det sånn:

1 Like

Hvilket selskap blir det første som søker om notering i USA? NANO eller BGBIO?

Photocure.

2 Likes

I hope they all do. So sick of this…

1 Like