Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Biotekaksjer

Kunne godt omtalt den, men det er vel ikke med en like stor aktør som Roche/Merck - men selvsagt en spennende avtale.

(Nektar har Bristol Meyers Squibb som 10 % eier og samarbeidspartner selv de har hatt en solid nedtur på børsen i det siste.)

Indeksen prøver å hente seg inn, men det blir tungt hvis aksjene nå støter opp i at tidligere støtter er blitt til motstand:

Første Radium på denne siden av sommeren:

https://soundcloud.com/user-972208711/episode-88-kreftbehandling-med-genterapi-hvor-gar-vi

2 Likes

Indeksen:

De siste par år:

Langsiktig:

1 Like

Gamle penger har forlenge siden forlatt skuta, nytt mannskap åpner muligheter og oppsøker mannskapskontoret?

Det var en laaaaang handle :coffee:

Ja om det er det skal vi jaggu langt opp🤞

LOLZ! Ante ikke hva du mente først

1 Like

Hvorfor gjør ikke einarsson i radium podcast engelsk som standardspråk?
Dette er en alt for god serie til å ikke dele den med internasjonale interressenter.

Legg om til engelsk og påvirk selskapene til å publisere podcastene relevante for det enkelte selskapet på hjemmesiden.

1 Like

Flere enn @Senior og meg burde få øynene opp for Ultimovacs! Veldig overbevisende første kvartalspresentasjon som børsnotert selskap i dag. Absolutt alt går på skinner - selv om de har valgt å utvide fase 1 studiet for også å sjekke høyere doser (fordi det ikke var noen safety-issues what so ever foreløpig), så holder de seg innenfor guiding. Oppstart fase 2 guides fortsatt til 1Q20. CEO Kongstun Arnesens avsluttende ord var “….we will have the results and see what this vaccine can do in the next two to three years”.

2 Likes

Laber omsetning over hele linja:

Svaret her er nok ganske enkelt egentlig. Jeg ønsker ikke gå inn i et nytt norsk biotech i dagens børsklima. Jeg har sett at det ikke lønner seg å gå inn så tidlig, da jeg mest sannsynlig kan komme inn om noen år til samme eller litt høyere pris, men med mye lavere risiko (høyere LOA om du vil).

“Når” en eller flere av de andre norske biotechselskapene lykkes, vil jeg ha penger som da kan vurderes til inngang i Ultimovacs. Mest sannsynlig vil heller ikke de pengene brukes slik, pga tidshorisonten i biotech. Men innen 3 år kanskje, hvis ting fortsatt går bra, så skal jeg vurdere det.

1 Like

Når “alle” tenker at de kan komme inn billigere senere (evt. justert for LOA som du skriver), så blir jo det en ikke-selvoppfyllende profeti. Og litt diversifisering er nok noe flere her inne burde tenke på.

1 Like

Jeg skriver for meg selv, så hva “alle” gjør, det bryr meg ikke.

Jeg er nok allerede mer diversifisert enn jeg burde fra før av, så det trenger jeg ikke mer av. Heller mindre.

Jeg lever fint med å være utenfor Ultimo. Hvis de lykkes uten meg, så flott for de som er med!

Skal sies at jeg følger med på hva som skjer selvfølgelig.

3 Likes

Du bryr deg nok om hva alle andre gjør i aksjemarkedet, for det er hva de andre gjør som definerer prisen på dine aksjer :wink:

Ja, men det er ofte forskjell på hva folk sier og hva de ender opp med å gjøre. De fleste investorer klarer ikke å følge sin egen plan.

1 Like

Dette er hovedgrunnen til at jeg står utenfor Ultimovacs enn så lenge. Rett og slett fordi man ikke vet om dette fungerer i mennesker enda.

Den skjønte jeg ikke. Ultimovacs har utført tre kliniske studier (altså i mennesker) med “encouraging results”. Om du vil vente to til tre år til, og resultatene er så gode som selskapet håper, så er det naturligvis alt for sent å gå inn. Det er jo BIOTECH 001.

Hva med PCIB, NANO og PHO?

Jeg tror feilen mange begår er å overvurdere sannsynligheten for suksess veldig for det ene (eller kanskje et par til da) selskapet man har valgt seg, og så er det liksom bare å vente til alle andre har forstått det (for man tenker at dette skal skje før resultatene foreligger). Selv tillegger jeg ikke Ultimo mer enn kanskje 10% sjanse for å lykkes med alle sine ambisjoner. Men jeg er likevel aksjonær der fordi oppsiden i et slikt tilfelle er vesentlig mer enn 1000%.