Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Biotekaksjer

Hvilket selskap får først markedsgodkjennelse?

  • Trvx
  • Pcib
  • Nano
  • Bgbio
  • Ultimo

0 stemmegivere

Hvilket selskap inngår partneravtale (hvor partner tar minst 50% av kostnader for videre studier) / utlisensierer produktet / eller blir kjøpt opp først?

  • NANO.
  • PCIB.
  • BGBIO.
  • TRVX.
  • ULTIMO.

0 stemmegivere

Du glemte PHO :wink: og MEDI og NAVA) (nesten så jeg våger meg på at photocure vant uten å delta)

1 Like

Nå er vel NAVA og MEDI innen hovedsjangeren healthcare og subsjangeren medtech da. :slight_smile:

1 Like

For min del ignorerte jeg dem fordi jeg mener det ikke er relevant sammenligningsgrunnlag.

Dette går på emisjonsfrykt kontra gevinsthåp :slight_smile: Markedsgodkjennelse er ikke eneste som kan gi gevinst.

End game for pho er ikke nødvendigvis oppkjøp. De andre kjenner jeg ikke og følger ikke så aner ikke hva situasjonen er.

1 Like

Kun spørsmål fra @Savepig er relevante.
De andre har ingen verdi.

Overrasket at så mange som 40% er all inn i 1 selskap … bla meg

1 Like

@Savepig Du ga strengt tatt både partneravtale og utlisensiering som alternativ, så jeg tok det for halvgod fisk bare for å kunne krangle litt

Healthcare er så smått på ose at jeg har egentlig ikke tenkt over distinksjonen tråden heter biotek.

Og man kan velge flere alternativer hvis man har tro på flere selskaper i nær framtid.

:wink: kjeeedelig. Blir jo ingen fight om en kan svare som ole brumm.

Jeg er overrasket over så få som stønner at de er biotrøtt faktisk.

2 Likes

Det har skjedd mye morro i PHO siste året :wink:

1 Like

BGBIO redder indeksen, dette er viktig

3 Likes

Ny Radium:

https://soundcloud.com/user-972208711/episode-89

2 Likes

Er det ikke fiffig å se hvordan total marketcap i norsk biotech holdes nesten konstant, selv om prisen på enkeltselskaper fluktuerer sykt?

1 Like

Ja , det er vel “samme gjengen” som hopper fra selskap til selskap…“de troløse” :crazy_face:

2 Likes
5 Likes

Ser ut som alle skal møtes sånn ca på milliarden snart for så å spre seg over alle vinder igjen? :stuck_out_tongue_closed_eyes:

3 Likes

Som TRVX-aksjonær har jeg ingenting imot det scenariet :grimacing:

6 Likes