Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Biotekaksjer

Enig, dette virker lovende. Men enda et stykke frem til medisin i markedet da.

1 Like

Planen var ganske klar; 2 år i preklinisk, sende CTA (clinical trial application) i 1H2021, og ferdig med fase 1/2, dvs doseeskalering, som krysser av safety og gir indikasjoner på effekt i 2023. Og da skal “selges til høyst bydende”. Vel, de sa vel ikke de ordene akkurat, de sa vel at det da skal partner på banen, og at man aldri skal avskrive å ta det videre for egen maskin.
Men fokuset på å gjøre de riktige tingene for å ha en best mulig fase1/2-resultat-pakke tenker jeg er lurt.
Eriksen sa vel at mye av løypa var allerede tråkket opp av Targovax og Ultimovacs mtp å komme til, og ha gjennomført “fase1/2-pakka”, og jeg forstår de som at den prekliniske-planen var veldefinert.

Er vel neppe oss på Tekinivestor som blir invitert i første runde med finansiering, det var vel på plass så vidt jeg skjønte, med Radforsk, Investinor, en engelsk fag-investor (som også bidro med oppgaver for selskapet), Investinor (som Einarsson beklaget seg over at hadde tidligere vært vanskelig å få med på helse/biotek) samt det Einarsson omtalte som bissniss-engler.

Men tror dette selskapet kan være lurt å følge.
Treffer de med strategi og teknologi kan det bli en fin 2-trinnsrakett, hvor man riktignok ikke får muligheten på første trinn, men også slipper risikoen på første trinn.

Mitt hovedpoeng er vel at dette selskapet kan være lurt å følge, og være opplest på, slik at om det skulle bli bra det som om et par år kommer ut av pre-klinikk, ja så er man har man god oversikt på om man kan gjøre en godt kjøp.

Skal være på min watch-list.

10 Likes

Noen biotekinvestorer som ennå ikke har meldt seg inn i revolusjonsgarden?

25 Likes

Nå er jeg “mett og god” på Nano aksjer, PCIB er det selskapet jeg kjøper månedlig :grinning::grinning:

Man fatter interesse for et selskap.

En kjøper overvåknings poster i selskapet

Man følger med, selskapet skal modnes.

Man kjøper mer aksjer i selskapet.

Man blir “mett” på selskapet.

Man selger aksjen når den treffer den gitte målsetningen for aksjen.

1 Like

Hehe interessant, jeg kjøper alltid så lite at jeg fortsatt er sulten på flere aksjer, jeg føler alltid at jeg har litt for få aksjer i selskapene jeg eier.

2 Likes

Og for få selskaper

1 Like

Fra Hegnar: Dagens taper ble Tocagen Inc., som kollapset 77,74 prosent. Fallet kom etter at et forsøk på behandling av hjernekreft i et sent stadium ikke klarte å oppfylle det primære endepunktet for overlevelse, sammenlignet med standard omsorgsbehandling.

Minner meg om når jeg satt i Clavis. . Grøss

4 Likes

https://www.healthtalk.no/alle-artikler/norge-pa-bunnplass-i-europa/?fbclid=IwAR07B-47jH1O42_Q4vQfhRTxpwVHH0DhHEJPRME1oJnGieuNGDhW1pOyYxs

Norge på bunnplass i Europa: Det tar nesten 2 år før Norske pasienter får nye kreftmedisiner

Ikke rart at biotek sliter.

3 Likes

1 Like

En liten kuriositet er at den første pasienten som ble behandlet med Betalutin har kommentert denne saken på radium sin facebookside…

3 Likes

tror vi børsen drar med seg biotek i den oljesmørte oppturen idag eller?

Synd at han bruker gevinsten på dette jalla-selskapet fremfor å reinvestere i samme bransje. Og fortsatt ikke noe hint om hvor mye NEC faktisk betalte for Oncoimmunity.

1 Like

Litt helgelektyre

4 Likes

2 Likes

Er det nå man skal bunnfiske biotek aksjer?

1 Like

Biotek har strengt tatt vært bunnfiske lenge nå. Det er dypt, ikke jevn og flat bunn og når man får napp er det som oftest tang eller plastsøppel på kroken.

2 Likes

Har begynt å flate ut litt nå i chartet til @Savepig

2 Likes

Volumet tørker ut ser det ut som.

1 Like

Og det flater ut på et nivå som en kan se igjen fra før.

Så et visst håp om at det vil finne en bunn her er det tross alt. For nå er marketcap LAV ift peers i andre land.

https://www.tradingview.com/x/INSFBPhA/

6 Likes

Episode 94: Vaccibody med Michael Engsig og Agnete Fredriksen

https://soundcloud.com/user-972208711/episode-94

1 Like