Sikkert nok som du sier, at noen har forventninger til kursdrivende nyheter, og selger når dette ikke kommer.
Eg mener helt klart at altfor mangen har ett alt for optimistisk syn på både, gf og årsraporter.
Gf er jo som du sier ett kjent program på forhånd, og årsraporter som brukes til hausing i div aksjer ( ref Funcom bl.a), men det tar jo bare for seg året som har vert.
Men man kan jo alltids føle litt på stemningen, samt at det åpner seg muligheter for at det kan kjøpes aksjer fra innsiden, eller evt selge da
High Seas (Hansson-familien) økt med ytterligere 240.000 aksjer i Photocure i tiden
14-20 april. Selskapet er nå nest største aksjonær med 12 prosent av aksjene.
PCIB fortsetter oppover. Et uhyre spennende case som kan gå rett til helvete eller rett til himmels. Like stort potensiale som NANO. Og det beste av alt: få eller ingen har oppdaget caset ennå. Nå trengs det bare en bjellesau som oppdager aksjen. Greit å ha noen lodd i denne. ill-likvid.
http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20160426.GlobeNewswire.2006551
26/04-2016 08:01:00: (PHO, PHOO.ST) Photocure ASA: New analysis shows Hexvix®/Cysview® significantly prolongs time to progression of bladder cancer
Photocure ASA Oslo, Norway, 26(th) April 2016: Photocure ASA (OSE: PHO), is
pleased to announce publication of a new analysis demonstrating that Blue Light
Cystoscopy (BLC) with Hexvix/Cysview significantly prolonged time to disease
progression and showed a trend in the reduction of the rate of progression in
patients with non-muscle invasive bladder cancer (NMIBC). The data was
published online in the April issue of the peer reviewed journal, Bladder Cancer
http://content.iospress.com/articles/bladder-cancer/blc160048.
The new analysis of a long term follow-up study classified patients according to
the new International Bladder Cancer Group (IBCG) definition of disease
progression, which was created to more accurately identify patients with high
risk of developing invasive disease at an earlier stage, in order to optimize
treatment decisions(1).
Using the new IBCG definition, overall time to disease progression was
significantly longer in the BLC with Hexvix/Cysview group (p=0.05).
Additionally, there was a clear trend towards a reduction in the rate of
progression, with 31 (12.2%) BLC with Hexvix/Cysview and 46 (17.6%) white light
only patients progressing after 4.5 years (p=0.085). This trend was particularly
pronounced in patients from having smaller, papillary lesions (stage Ta) to high
risk flat lesions (CIS): 4 (1.6%) in the Hexvix/Cysview group compared to 11
(4.2%) in the white light group.
Dr. Ashish M. Kamat MD, MBBS, FACS Professor Department of Urology, Division of
Surgery, The University of Texas, M.D. Anderson Cancer Center, Houston, Texas
and lead author on the publication commented “The updated findings support the
importance of improved tumor detection and resection of bladder tumors at an
early stage and its impact on the long term prognosis for patients. These
results confirm and extend the prior reported benefits of using BLC with
Hexvix/Cysview over white light alone in the management of NMIBC.”
Dr. Kjetil Hestdal, President & CEO of Photocure ASA added: “We are delighted to
see the ever growing body of clinical evidence that supports the beneficial
impact of BLC with Hexvix/Cysview for bladder cancer patients. Better detection
and reduction in recurrence for patients undergoing BLC with Hexvix/Cysview has
been extensively documented. This long term follow-up study analyzed with the
new definition of progression further demonstrates that BLC with Hexvix/Cysview
plays an important role in the management of bladder cancer and provides
patients with sustained and long term benefits.”
In the original analysis, published in the Journal of Urology in 2012, the
definition of progression was from non-muscle invasive to muscle invasive
bladder cancer. That analysis demonstrated a prolonged time to recurrence with
a trend towards less progression; after 4.5 years (median), 8 (3.1%)
Hexvix/Cysview and 16 (6.1%) white light patients had progressed.
The new IBCG definition includes the following as indicators of disease
progression: an increase in stage from Ta to CIS or T1, CIS to T1 (indicating
invasion of the bladder lining or lamina propria), development of T2 or greater,
lymph node disease (N+), distant metastasis (M1) or an increase in grade from
low to high.
Hexvix/Cysview is a photosensitizing agent taken up selectively by the tumor
cells in the bladder that when exposed to blue light during a cystoscopic
procedure results in a bright pink fluorescence of the suspicious tissue. Using
Hexvix as an adjunct to standard white light cystoscopy enables the urologist to
better detect and remove lesions, leading to a reduced risk of recurrence and
prolongation in time to disease progression.
Synes dette også var interessant, så at COO tok en del av emisjonen og de har fått til en avtale med XXL. Spennende, men har valgt å stå utenfor siden jeg har nok med mine NP aksjer.
Prøvde meg bare på en trade og så ble den brukbar pga emisjonen Tror uansett jeg venter til etter sommeren før jeg vurderer den igjen.
De som bruker Fondsfinans var i dag største nettoselger av Photocure idag. De kjøpte ikke en eneste aksje:
FOF
-35 342
-1 625 732
Det ble litt styr etter GF i Bionor, som endte med at CEO måtte ta hatten sin å gå. Høie tar tak i selskapet, og forventer resultater. Jeg er usikker på hvor dette går. Jeg er litt avventende med å bestemme meg om jeg selger nå, eller om jeg skal bli sittende. Uro i selskapet er ikke bra, men kanskje dette kan være en trigger for å få inn en partner.
Det føles ikke ut som om det er krisestemnimg blant aksjonærene.
ikke godt å si, på kort sikt er det aldri bra med uro, og uroen her kommer etter GF med en del uenigheter og nok en oppheten stemning.
Men, dette bunner vel stort sett i oppsjonssakene antar eg, eg tror nok mr Høie som eier over 20 prosent av selskapet, ønsker handlinger fremfor billige oppsjoner ( han selv har jo nok aksjer), og at dette trulig var en nødvendighet for fremtiden.
Samtidig var det jo veldig god stemning da Salomon ble ansatt, nå er han ut, så…?
Jeg tror dette var det beste for alle parter (unntatt Dr. Solomon selv da) og benyttet anledningen til å snitte ned litt. Spent på fortsettelsen til Høie & Co nå. Forventer hyppig oppdatering fremover.
Bionor-sjef hives ut med 15 mill.
BIOTEK: Bionor-sjef David Solomon er sparket fra selskapet etter litt over ett år i jobben. Belønning: 15 millioner kroner.
JEANETTE E. H. HAMMER
– Solomon hadde en veldig god kontrakt, og den måtte vi følge. Fallskjermen utgjør 1,5 års lønn, tilsvarende 7,5 millioner kroner, sier styreleder Per S. Thoresen i Bionor til Finansavisen.
Fallskjermen kommer på toppen av lønnen Solomon har hatt i det drøye året han har vært sjef i selskapet. Solomon har en årslønn på 4 millioner danske kroner tilsvarende 5 millioner norske.
I fjor utgjorde hans samlede godtgjørelse 5,8 millioner kroner. Hittil i år har han tjent 1,7 millioner.
Til sammen har Solomon tjent 15 millioner kroner på sin korte karriere i Bionor.
– For dyrt
Bionor-styrets mistillit til Solomon bunnet i hans ønske om å gjøre kapitalutvidelse i USA. Det kom på toppen av at de var kraftig irritert på det tidligere styrets ønske om en emisjonsfullmakt på hele 50 prosent.
Sistnevnte ble nedstemt på generalforsamlingen etter at aksjonærene igjen hadde grepet kontrollen med selskapet. Deretter var det Solomon som måtte ut.
– Selskapets strategi var å gjøre kapitalinnthentingen i USA. Vi er ikke uenige i å hente kapital i USA, men på det stadiet selskapet er i nå mener vi at pengene skal hentes i Norden og Nord-Europa. USA blir for dyrt for oss. Det er bakgrunnen, sier Per S. Thoresen.
– Hva hadde dette med Solomon å gjøre?
– Han og det tidligere styret hadde fokus på å hente pengene i USA. Det var her uenigheten lå.
Ny sjef fikk halv lønn
Bionor har nå satt inn tidligere Lytix-sjef Unni Hjelmaas til å lede Bionor videre. Hun får ikke like lukrative betingelser som Solomon fikk.
– Nei, er du gal. Vi snakker om halvparten i årslønn og ingen fallskjerm, sier Thoresen.
Nå er han mest opptatt av å få fart på selskapet.
– Immunbehandling av kreft er veldig hot. Vi er kommet lenger enn veldig mange innen immunbehandling av HIV. I dag er det 37 millioner pasienter, og tallet er stadig økende, sier Thoresen.
David Solomon ønsket i går ikke å kommentere saken overfor Finansavisen.
Tror dere markedet tolker det som positivt at det skjer et skifte i styret?
Jeg tror ikke markedet synes det er positivt at ceo får sparken og tre styremedlemmer trekker seg i protest. På den annen side så ble dagens aksjonærer spart for en utvanning på 50%.
Dette kan slå begge veier. Jeg tror det er positivt at Høie tar kontroll, og at det på sikt kan bli bra, men jeg er usikker på om jeg kommer til å beholde aksjene mine så lenge det er så mye uro.
Er litt usikker på hvordan markedet kommer til å tolke det den nærmeste tiden, men jeg ser bare på det som positivt på sikt og tror vi kommer til å se helt andre takter fremover nå. (partner eller salg) Når styret er uenig i strategi som fører til at CEO må gå, er det ikke unaturlig at noen av styremedlemmene som støttet ham også velger å forlate skuta. Blir spennende å følge neste melding, ref: http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=400503
Jeg tror dette er en god kjøpsanledning eller mulighet for å snitte seg ned på mellomlang–>lang sikt.
Det er nok dårlig stemning i Bionor nå, men må vel kunne anta at dei som ikke er fornøyd, nå er borte og at dei gjennværende får det som dei vil.
Aldri bra med uro, informert bilder, men på lengre sikt kan det være en nødvendighet å gå til drastiske skritt, som og avslutte arbeidskontrakt med en nylig ansatt ceo, som ble sett på som en Gud da han ankom.
Eg er ikke nødvendigvis bekymret over bytte av personel, men eg er bekymret over at det gikk 3 stk idag, der ene er tilknyttet celgene.
Hvorffor skulle dei avgå så tett på en sensasjon innen hiv vaksinen, er det mer som ligger bak ?
Mr Høie har store verdier på spill, eg vil tro at han handler utifra det han selv mener er til det beste for selskapet og hans egen investering.
I det korte bilde tror eg kursen skal nedover etter siste tids uroligheter, og har også da lettet på beholdningen i forhold til det.
På lengre sikt, tror eg vi stole på at eier av 22 % av aksjene, gjør det beste utifra fra forutsetningene som er.
Er litt bekymret også ovenfor kostnadene knyttet til siste dagers hendelse.
Pcib opp 12,58 prosent i dag. Fremdeles få eller ingen som har oppdaga denne.bøhn skal etter planen bli ny styreformann.han var tidligere analytiker med biotech som spesialfelt hans analyser var dyktigste analyser i norge synes jeg.
Pho eier en betydelig mengde aksjer i pcib. Kan pcib være med i masterplanen til Hansson?
NattoPharma er ved inngangen til året 2016 langt sterkere posisjonert enn for 12 måneder siden:
-
Total omsetning og salg av MenaQ7® i fjerde kvartal 2015 var rekordhøyt.
-
Vi har en større og mer global kundebase enn for et år siden.
-
Vi har utviklet en kommersiell produksjonsskala for MenaQ7® PURE og har forbedret produkt marginen betydelig.
-
Vi har inngått langsiktige partneravtaler som har sikret oss en stabil og langsiktig markedstilgang i historiske og nye
geografiske områder. -
Vi har etablert et fokusert og dyktig lederteam i selskapet.
-
Vi har en sterk likviditetssituasjon.
-
Vi ser en økt forbrukerbevissthet omkring vitamin K2 ́s betydning for helsemessige fordeler.
Basert på den sterke fundamentet NattoPharma har bygget i 2015 og dagens positive momentum, har vi høy tillit til vår evne til å levere fortsatt inntektsvekst, lønnsomhet og aksjonærverdier
da ble bionor tung gitt…
dagens fall i pho kommer nok av at sorlendingen på ho som alltid stiller spørsmål om pho på presentasjoner har mistet troen og har solgt seg ut.
Must read fra Sørlendingen på hegnar:
http://forum.hegnar.no/thread.asp?id=2321943
Jeg var forsåvidt klar over at det han skriver kunne skje, og jeg synes det ser enda mer sannsynlig ut etter å ha sett argumentasjonen. Høyere risiko, høyere gevinst, lengre tidshorisont er det jeg ser for meg.