Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Biotekaksjer

Som jeg skrev tidligere har altså Sørlendingen mistet troen.Han var også i PCIB da man kjørte en emisjon med 50% rabatt og husker den emisjonen med gru og frykter det samme skjer her.

Nå er det en stor forskjell og det er at PHO har cash og sakte stigende inntekter, PCIB hadde ingenting av dette. PHO skal kunne klare å finansiere dette selv. Men det vil være på håret så kanskje best med en emisjon før man eventuelt melder om fase 3 feilet. Da kan det bli vanskelig å samle inn penger.

Sørlendingen har så stor respekt at dette kan gjøre at aksjen skal en del ned nå fremover. Fallet på fredag begynte for alvor etter at han la ut posten sin på hegnar rundt klokken 13.

Nå skal det sies at PHO leser også trådene på hegnar, så ikke umulig det kommer et svar fra PHO ganske raskt.

Men hva gjør Hansson her, hvis det snart skal kjøres dumpingsemisjon? Det forstår ikke jeg.

Scenarioet Sørlendingen lister opp her er forøvrig noe jeg har vært klar over lenge og er ikke positivt kortsiktig for aksjen. Hvis det slår til, vil jeg nok enten selge meg ned/ut eller ta på meg svært langsiktige briller og snitte ned.

2 Likes

Denne Hansson ja, eg tror ikke han selv ver han driver med og risikoen for at han er i ferd med å " ta en Vollvik" mener eg er tilstede.
Scana har han ene og alene køyrt opp 2-300% på kort tid, eg er sikker på at han kunne fått en større bit til lavere pris om han hadde gitt et bud på tidligere nivå.
Så i Pho, hva var kursen da han begynte å kjøpe, rundt 36-37kr, så har han peisa kursen oppmot kr 50 før nå emisjonsnakket og at enkelte som har følgt selskapet over tid, og må kunne anses å være av dei mest oppegående på forumet, selger seg ut.
Hva nå Hansson, hvor mye penger har du egentlig ??

1 Like

@ Bionor

Eso med minus 3milioner på fredag, Solomon ?

PHO-nyheter

Photocure ASA: Enhanced cystoscopy including Blue Light Cystoscopy
with Cysview®/Hexvix® is recommended in the New AUA/SUO Bladder Cancer
Guideline

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20160502.GlobeNewswire.2008836

High Seas har nå 12.44% av aksjene og fortsetter altså å kjøpe.
https://www.photocure.com/Investor-relations/largest_shareholders/

3 Likes

Så, over til motsatt spekulering av det Sørlendingen skriver om på hegnar-forumet: kanskje Photocure har tenkt å kjøre fase 3 selv for Cevira, ettersom de ser at inntektene for Cysview i USA vil være mer enn nok til å finansiere det, og tilbudene de har fått hittil ikke er i nærheten av det de mener potensialet er.

Hittil har jeg sett på Cysview som sikkerhetsnettet til Photocure, men hvis de får relativt like stort salg i USA som i Tyskland, så vil det jo se rimelig greit ut.

2 Likes

Hmm. Er det Sørlendingen som har det travelt med å kjøpe i PCIB via DNB?

Uansett, PCIB fortsetter kraftig opp på lavt volum og fremdeles er det omtrent ingen som bryr seg om denne.

http://www.netfonds.no/quotes/ppaper.php?paper=PCIB.OAX

1 Like

Photocure eier 10% av PCIB såvidt jeg vet? Ikke noe lukrativ greie så langt. Går PCIB kun på forventninger nå, eller kom de med noe interessant i kvartalstallene?

Det “nye” er at den neste styreformannen i PCIB er foreslått til å bli Hans Peter Bøhn, en tidligere meget dyktig biotech-analytiker. Han leder valg-komiteen nå.

2 Likes

@thomashagen

Sitter du i Bionor eller har du kastet deg ?

Jeg sitter fortsatt. Burde nok ha kastet meg, men er usikker på hva som skjer fremover. På sikt er det nok bra at Høie tok kontroll, men inntil det kommer meldinger går det vel bare ned. Jeg blir sittende en stund til og håper på godmelding.

Er du inne i Bionor?

2 Likes

Eg gikk ut, omtrent i null.
Kortsiktig så er eg redd for hva uroen fører til, samtidig falt den såpass at det er fristende å ta en post igjen.
Er veldig usikker på hva eg gjør her nå, men eg har stor tillit til at Høie har en agenda som gjør caset attraktivt, han sitter jo på en respektabel post, så eg antar at det som er gjort nå, er en nødvendighet for caset på lengre sikt.

2 Likes

Ok. Jeg blir sittende litt til. Skal vurdere å kjøpe mer hvis den faller mer.

Edit: jeg la inn en kjøpsordre på 0,71 i tilfelle den skal ned til siste emisjonskurs.

Edit2: fikk visst mer på 0,71. Får håpe det var lurt. Det er mange som ligger og lurer på kjøp, og få som har lagt ut på salg. Trenger en god nyhet nå.

2 Likes

Q1 rapport i PCIB
http://hugin.info/139147/R/2009108/743424.pdf

@Alex du som har litt bedre peiling her, har sett på rapporten enda?

1 Like

lest hovedpunktene.jeg venter på resultatene for cohort 4 og de er ikke kommet enda.bekrefter de den gode effektøkninga fra de andre cohortene, fra 1 til 2, fra 2 til 3 kan dette bli veldig moro.bivirkninger må også være under kontroll.

1 Like

Et bitte-lite innside-kjøp i PCIB

Oslo, 4 May 2016 - The primary insider and Board member, Christina Herder, has
purchased 5,000 shares at a price of NOK 7.00 per share. After this, the primary
insider, Christina Herder, holds a total portfolio of 5,000 shares in the
company.

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20160504.OBI.20160504S154

3 Likes

Rapport fra PHO.

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20160510.GlobeNewswire.2010929

Som forventet ingen nyheter om avtale for Visonac og Cevira.

Highlights include:

(Numbers in brackets and comparisons are for the corresponding period in 2015.)

  • Hexvix/Cysview global in-market sales increased 19% to NOK 60 million in the
    first quarter. First quarter in-market unit sales increased 7%
  • Sales revenues increased 18% in first quarter to NOK 33.5 million (NOK 28.4
    million)
  • Commercial segment EBITDA increased 19% to NOK 5.3 million (NOK 4.5 million)
    with EBITDA margin at 15% (15%)
  • New patent for Cevira granted in Europe, which extends patent coverage to
    2030
  • Milestone reached in the US as Blue light enabled cystoscopy with Cysview
    was recommended in new bladder cancer guidelines released by the American
    Urology Association and Society of Urological Oncology in April
1 Like

Grei vekst i inntektene, ser ut som de kommer til å nå nullen uten drahjelp fra Cevira.

Copy-paste fra rocken på hegnar:

Hexvix/cysview
2013:
Norden 29,9
EU 39,8
Us 8,2
Total: 77,9

2014:
Norden 33,4
EU 46,3
Us 12,3
Total: 92,0

2015:
Norden 38,7
EU 54,1
Us 23,0
Total: 115,8

Q1 2016:
Norden 10,1 (Annualisert: 40,4)
EU 15,8 (Annualisert 63,2)
Us 7,6 (Annualisert 30,4)
Total: 33,5 (Annualisert 134)

2 Likes

I aksjemarkedet forandrer man mening fort til tider.
Sørlendingen har snudd etter PHO sin gode rapport:

“Med stor sannsynlighet for en Cevira avtale, som bør bli svært god hvis
den skal gjenspeile potensialet som Photocure stadig snakker om, stor
sjanse for en Visonac avtale samt nye AUA retningslinjer, er jeg enig
med de fleste andre av skribentene på HO om at fremtiden til Photocure
unektelig ser svært god ut (og har/vil selvsagt handle deretter).”

http://forum.hegnar.no/post.asp?id=20565048

Av andre gode PHO-nyheter så har denne ikke fått den oppmerksomhet som den fortjener

02/05-2016 08:00:00: (PHO, PHOO.ST)
Photocure ASA: Enhanced cystoscopy including Blue Light Cystoscopy with
Cysview®/Hexvix® is recommended in the New AUA/SUO Bladder Cancer
Guideline

En meget viktig brikke for å få salget av Cysview til å øke mye fremover.Det har få norske investorer forstått. Det virker på meg som om man ikke forstår seg på PHO i Norge, dermed tror jeg faren for oppkjøp øker.

Synd med partner Ipsen i Europa som ikke leverer varene, men i USA ligger alt til rette for kraftig salgsøkning og la oss ikke glemme flexiscope som har potensiale til å mangedobble omsetningen til PHO om noen år.

Og skulle det komme gode partner-avtaler da kan det bli virkelig moro i denne aksjen.

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20160502.GlobeNewswire.2008836

Som det er skrevet tidligere, så er jo sjansene gode for at det blir noe av Cevira, men det er unektelig merkelig at det tar såpass med tid.

Når det gjelder Cysview, så er vi jo rimelig enige, og det er pga Cysview jeg er i aksjen, ettersom den mer eller mindre forsvarer prisen alene. Veksten i 2014 var på 18% og i 2015 på 25%. Hvis man ekstrapolerer Q1 til å bli hele 2016 blir veksten da 15%. Det som er mer positivt der er at salget i USA har økt mye kraftigere, så jeg tror vi kan få en sterkere økning der. Alt av forskning peker jo på at Cysview er markert bedre enn alternativene, og det kommer stadig nye anbefalinger/undersøkelser som viser det samme.

Alt i alt, så ser det ut som Photocure er noe så rart som en “trygg” biotek-aksje. :slight_smile:

1 Like

Ja den formuleringen er jeg helt enig i. Jeg tror Hansson (eier 12.53% nå av PHO) som en av få store fisker har forstått potensialet. Liten nedside og meget stor oppside hvis PHO lykkes fremover. Den er kanskje litt for lite sexy for mange investorer, litt som KIT kanskje.

2 Likes