Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Biotekaksjer

Færre tilfeller og færre dødsfall siste tiden selv om korona har spredd seg til flere land. Når denne flater ut/synker, slik som det ser ut at er tilfelle i Kina, vil nok dette roe seg. Tidenes kjøpsmulighet i biotek som har fått unødvendig mye bank etter mitt syn.

https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries

4 Likes

Boblen i biotek er nok sprukket.

Kun selskaper som kommer med konkrete resultater i løpet av svært kort tid vil kunne drifte videre. Lovnader om resultater 2-3-4-5 år frem i tid vil neppe trigge småinvestorer lenger.

Tror jeg.

Heldigvis har mange om ikke de fleste av biotek-selskapene på Oslo Børs kommet langt.

3 Likes

Vil vel bli ekstremt krevende for NANO og TRVX å hente penger i nær fremtid hvis ikke trenden snur. Med burn raten til NANO må de vel hente penger hver 6mnd med dagens mcap.

1 Like

Nå har Trvx cash til 2q-q3 2021, uten at jeg tar høyde for penger fra Kina-delaen og eventuelle andre innbetalinger. Så der trengs det ikke penger i nær fremtid.

3 Likes

This is fine :smiley:

slik ser 100m NOK glis ut, hvis noen lurte :slight_smile:

image

:laughing: :laughing: :laughing: :laughing: :crossed_fingers: :crossed_fingers:

21 Likes

Tungt lastet i PCIB @larsmkn ? Skulle gjerne sett deg skrive hyppigere på PCIB trådene.

1 Like

Jeg solgte egentlig alt jeg hadde av PCIB på 68,50 NOK, men siden jeg nå fikk de samme aksjene for under halv pris så kjøpte jeg litt tilbake.

Jeg skulle også gjerne skrevet mer på den tråden, jeg skulle gjerne skrevet mer på alle trådene og på bloggen, men akkurat nå har jeg bare tid til å skrive på artikler og doktorgraden… :pensive:

9 Likes

Ahhh, den viduenderlige tiden frem til endt skolegang :smile:

Heldigvis oppdaget jeg OB etter disputas, hadde blitt mye RT i de verste komaperiodene.

Lykke til og husk; Good is good but done is better!

2 Likes

Det handler om prioriteringer Lars :wink:

1 Like

Ja, hva skal man si? Lyspunktet får være at vi har jo ikke falt tilbake til under der vi var i november, i motsetning til mange andre.

1 Like

I mine øyne vil det si at nedsiden ikke er tatt ut, men at vi fikk en sterk rekyl etter overshoot mot target nedover. Rekylen kom fra bunn tilsvarende august, juni, februar i 2019 så det viser i mine øyne at folk ikke priser inn den økonomiske usikkerheten som større enn under Trump sin handelskrig med Kina. Det var det som preget nyhetsbildet i 2019, og per nå prises Coronaviruset inn med samme type frykt/usikkerhet for framtiden.

Jeg tipper at om en måned er vi lenger ned enn fredag close på indeks, men vi kan fint gå opp først.

Årsaken er at Trump alltid kunne avblåse handelskrigen over natta hvis konsekvensene ble for store, men han kan ikke avblåse dette. Det tilsier, for min del, at større potensiell nedside skal prises inn før vi er på en ordentlig bunn. Og jeg har ingen tro på at coronafaren er avblåst før vi er over i slutten av mars, april, eller kanskje mai. Forutsatt at det går bra.

1 Like

Hvorfor kinesiske partnere er så utrolig relevant:

Edit:
Det var den enorme veksten i kinesisk biotech og life science som var fokuset med posten, ikke corona

1 Like

Det prøves vel ut eksisterende godkjente vaksiner mot coronaviruset, er det sannsynlig at disse vil ha noe effekt?
Når vil det da kunne foreligge noe resultater fra denne testingen?

1 Like

Vinterinfluensa tar livet av 900 personer ja, men mortaliteten (antall prosent av infiserte som dør) er på 0,1 %. Siden mange får det er det 900 som dør. Influensa er veldig smittsomt.

Grunnen til at man frykter COVID-19 er at dødligheten, per nå, ser ut til å ligge på rundt 2,3 %. Altså mange ganger mer enn influensa. I tillegg så virker COVID-19 veldig smittsom. Tidlige studier viste at 80-85 % av smittende hadde milde symptomer mens opptil 15 % krevde behandling (respirator, antivirale o.l) og at 2,3 % da døde. For å sette det i perspektiv så har Spanskesyken vært forslått å ha en dødelighet rundt 2 %. Den gangen døde mellom 40 - 100 millioner av sykdommen.

Anslagsvis så har eksperter tidligere modulert dødelighet av et smittsomt Koronavirus og anslått at rundt 50 millioner kunne dø. En vesentlig forskjell mellom scenarioet og virkeligheten er at de modulerte med utbrudd i sør-amerika og ikke Kina.

4 Likes

Har du en kilde på dette?

1 Like

Kina er klar til å ta ibruk Cytosorbes sitt produkt nå.
Har vært litt oppgang, men fortsatt tidlig i utbruddet.
Kursen her kan (kan) presses høyt.
Vel verdt et lite bet hvis man vil ha Coronaaksjer.
Intervju hos Bloomberg etter stengetid fredag.

https://www.bloomberg.com/news/audio/2020-02-28/cytosorb-works-like-a-brita-for-blood-ceo-chan-radio?fbclid=IwAR0oyoGWWfKPEPsc7CxfP0nLWebh9R-qg7_PC0xOZ-wB82STENl1E2Q9xdE

Det er alvorlige tall og egnet til å skape mye frykt, men spørs om det er litt tidlig å bruke dette anslaget?

Fra artikkelen:

Our study has some notable limitations.
[…]
Fourth, we no doubt missed patients who were asymptomatic or had mild cases and who were treated at home, so our study cohort may represent the more severe end of Covid-19.
[…]

https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa2002032

1 Like