Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Biotekaksjer

Nok en svær deal:

5 Likes

De er ganske langt unna kommersialisering og fikk en så bra deal.

Ellers veldig interessant å se prisforskjellene mellom kliniske biotech selskap og denne. iTeos har mcap på 965 m USD

2 Likes

Helt drøyt fortung også da ! Tross, som @jovial påpeker, den er ikke kommet så langt i det kliniske løpet.

“will receive a $625 million upfront payment and is eligible to get up to $1.45 billion more if the programme meets certain development and commercial milestones.”

11 Likes

Hei! Har du hørt om Jim Allison? Jeg hadde, men ikke så mye mer… Jeg visste ikke at det fantes en fantastisk flott dokumentar om ham på NRK. Satt meg ned med den i dag, og det var virkelig verd tiden! Det var en særdeles sterk dokumentar imo.

Anbefaler alle biotek-junkiene her inne å se den.

Den er lærerik, og viser deg en virkelig dedikert forsker, bakgrunnen hans, og hans (og teamets) vei mot målet. Du får innblikk i utviklingen av Ipilimumab, den første godkjente sjekkpunkthemmeren/immunterapi, i tillegg til innblikk i de hindringene som selskapene våre kan støte på (både regulatorisk og i forhold til rådende paradigme), samt all tiden som brukes uten at det gir noe som helst fremdrift, bortsett fra alle hypotesene som avkreftes. I tillegg får vi se betydningen av medikamentet fra pasientsiden. Veldig sterkt, og et flott innblikk i arbeidet fra forskning til ferdig medisin!

Godt mulig at mange har sett den, og jeg ser at @FiloD delte den tidligere, men da jeg ikke hadde fått den med meg, velger jeg å trekke den frem på ny!

19 Likes

Intervacc. Etter 20 års forskning fikk de deres første vaksine godkjent av EMA nå i kveld🥳

2 Likes

Er også i Advisory Board til Lytix Biopharma :slight_smile:

3 Likes

Sett denne nå selv, til de som ikke har enda, just do it. Meget bra og lærerik.

2 Likes

Aksjesladder med utrolig god omtale av Softox 1t 27m ut i siste episode: “Jeg tror de har skutt gullfuglen. Nå ligger kursen på 51,80 og det tror jeg er en veldig god inngang på sikt. De har avtaler med det norske forsvaret og det amerikanske forsvaret om å utvikle produkter for dem. Jeg tror dette kan bli en gigantsuksess på sikt.” https://soundcloud.com/user-368296438/solnedgang-quizdump-og-flaggstikk

2 Likes

The COVID pandemic’s lingering impact on clinical trials

Medical researchers are beginning to shift their focus away from COVID-19 — but the pandemic could continue to affect studies focused on other diseases. https://www.nature.com/articles/d41586-021-01569-9

3 Likes

Ikke aksje, men spennende lesing NTNU-studie: Slik lager kreftceller melkesyre for å overleve og spre seg videre – NRK Trøndelag – Lokale nyheter, TV og radio

5 Likes

Jadda. Advaxis fikk farta på seg i dag gitt. Fett!!! :dart:

- I tidlig fase av kliniske studier har vi hatt lovende resultater med CyPep-1. Fra det prekliniske programmet har vi også sett at en kombinasjon med anti-PD-1 antistoffer gjør at effekten blir enda bedre, sier Prestegarden.

3 Likes

Nesten ingen unnskyldning lenger for andre bio selskap :wink:

3 Likes

Denne var litt frekk:

SPACer i vei!:

2 Likes

mRNA blir spennende i årene som kommer. Hot er det i hvert fall!
https://www.bloomberg.com/news/features/2021-07-14/moderna-mrna-targets-hiv-cancer-flu-zika-after-covid-vaccine

2 Likes

2 ekstremt viktige forutsetninger er jo tilstede:

  1. de har masse penger
  2. Milliarder av mennesker har hørt om mRNA og ser at bivirknger er minimale og funksjonaliteten er upåklagelig.
6 Likes

Diu diu diu laazer :artificial_satellite::artificial_satellite:

Tøffe saker

3 Likes