Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Biotekaksjer

Zealand Pharma har positive resultater mod medfødt hyperinsulisme

19.5.2022 13:53 • MarketWire •

Kopier link

Zealand Pharma har nået endemålet i et fase 3-stude med lægemidlet Dasiglucagon til behandling af børn med medfødt hyperinsulisme.

Der er tale om en sygdom, der i sjældne tilfælde optræder i nyfødte og gør, at spædbørnene har et unormalt højt insulinniveau, og derfor har hyppige episoder af lavt blodsukker.

Dasiglucagon mødte endemålet i studiet og viste en statistisk signifikant reduktion i børnenes behov for intravenøs glukose på 55 pct. sammenlignet med placebo.

I studiet indgik 12 børn mellem i alderen syv dage til tolv måneder.

Midlet var desuden veltolereret. Og i alt 11 af de 12 børn er fortsat i langtidsstudie med henblik på at fastslå sikkerheden af behandlingen.

Data vil sammen med et tidligere rapporteret fase 3-studie i ældre børn danne grundlag for en registreringsansøgning til de amerikanske sundhedsmyndighederne. Zealand venter at indsende registreringsansøgningen i slutningen af 2022.

.\˙ MarketWire

Jakob Dalskov

3 Likes

Ser ikke helt trenden? Er vel ikke spesielt grønt over hele linja

Når man har putta alt for mye penger i NANO, så er det hele sektoren :sweat_smile: :sweat_smile: :sweat_smile:

Tja, fem av disse seks er nå i alle fall grønne…

Mer enn man kan si om børsen i dag.

image

1 Like

Ser da ikke så galt ut!!

1 Like

Du glemte en…

PHOTOCURE
16:25:14 · Oslo Børs · Valuta i NOK
Siste
100,3
Utvikling i dag
+1,88%
+1,8

Det bare viser hvor bortgjemt og glemt PHO er blant bio gutta…

Du glemte også Softox😉

1 Like

Glemte ikke noen av de, tok bare en kjapp skjermprint av en liste jeg har foran meg :wink:

PCI var jo ikke akkurat grønn, men den står på listen så jeg kan se at noen aksjonærer alltids har det verre enn meg blant norsk biotech :laughing:

2 Likes

https://newsweb.oslobors.no/message/562628
Softox med svært positive fase 1 resultater.

2 Likes

Velkommen etter, hilsen Targovax :wink:

Jajamen :sunglasses::metal:

Jeg ser Immugene (selskapet som nevnt i linken til @Andre10k ) Har fått en sponsoravtale med Merck - men kun spons av Keytruda.

“Imugene will sponsor and fund the study. Merck will provide Keytruda for the duration of the trial.”

1 Like

Er litt mer ambisiøst enn her på berget. 100pasienter på fase 1

image

Jeg husker for noen år siden det var snakk om at kriteriene for å sende inn en mistenkelig føflekk til undersøkelse i Norge er helt annerledes enn resten av den “utviklede” verden. Er disse kriteriene endret, eller er det samme ståa fortsatt?

1 Like

Det er jo bare bekmørkt om dagen på børs for oss som investerer i bio, men på et tidspunkt kommer vi ut i lyset igjen på den andre siden, og markedet vil på ny se verdien av medisin som med stor grad av sannsynlighet kurerer sykdom - selv om det ikke er en 100% sikker verdi man kan holde i hånden i dag.

4 Likes

Tøft!

Klar for en ny Emi-høst folkens? :S

Pris: Cost/kvartal Cash nå Tom for cash:
Nano 11,49 -105 295 mar.23
Targo 1,5 -29 130 juli.23
PCIB 4,3 -23 77 apr.23
BgBio 15,8 -79 310 jun.23
Ulti 74 -32 503 apr.26
17 Likes

Bra oversikt, og slik jeg leser ditt regnestykke så er dette situasjonen i dag, 27. mai 2022, ikke slik den var sist selskapene rapporterte, dvs end of Q1,(31. mars 2022), eller antatt rapportering end of Q2 (30. juni 2022), men ditt estimat for dagen i dag.

Vi gjerne legge til noen kommentarer, og da med hvordan det så ut sist selskapene slapp tall, dvs end of Q1, 31. mars 2022:

PCIB: Cash 94 millNOK, cost 1Q22: -22 millNOK,
kommentar fra selskapet: “Runway to end of 2023”

NANO: Cash 356 millNOK, cost 1Q22: -100 millNOK
kommentar fra selskapet "At least to 3 first months of 2023.

Targo: Cash 149 millNOK, cost 1Q22 -30 millNOK
ingen kommentar fra selskap på hvor lenge pengene rekker

Ultimo: Cash 524 millNOK, cost 1Q22 -37mill NOK
ingen kommentar fra selskapet på hvor lenge pengene rekker

BGBIO: Cash 368 millNOK, cost 1Q22 -79millNOK.
Ingen kommentar fra selskapet om hvor lenge pengene rekker.

Mine kommentarer:

Martins, ser at du skriver at det er tomt for penger i PCIB april 2023, mens selskapet selv har guidet på “end of 2023”. Jeg tror selskapet kan ha rett siden de har lagt ned sitt store studie, RELEASE, og kostnadene vil trolig bli mindre fremover.

Når det gjelder Targovax så har de også et lån på 7 mill €, eller 70 mill NOK, som jeg vil tenke også har en slags plass i et regnestykke.

Eller virker regnestykket ditt riktig, og penger må inn i flere av selskapene i 2022.

Hvis man tenker at emisjon må på plass 6 måneder før det tar slutt med penger, og samtidig legger mest vekt på hva selskapene selv guider rundt sine finanser, så blir det emisjoner (med mindre det kommer penger på annet vis), i følgende rekkefølge:

NANO september 2022, om 4 måneder
BGBIO desember 2022, om 7 måneder
Targo januar 2023, om 8 måneder
PCIB juni 2023, om 13 måneder
Ultimovacs november 2025, om 30 måneder EDIT: 20 måneder ref kommentar fra h3nk1

5 Likes