Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Biotekaksjer

Yup, cash nå er tenkt som cash nå, grovt regnet fra Q1-rapportenes burn-rate.

Hm? Selskapet guider at de er finansiert over avlesninger og “et stykke inn i 2024”.

2 Likes

Forventer de store investeringer da? Mtp. at de har til april 2026 med dagens burnrate.

Nærmere 40 mnd om du regner for Ulti, men som henk1 skriver, selskapet har selv sagt 2024 en eller annen gang :+1:

Kostnadene vil øke noe - delvis på grunn av oppstart av studiet i NSCLC, men også gitt hva enn de har planlagt for TET-plattformen. At de guider “et (godt) stykke inn i 2024” hensyntar jo også at de aldri vil kjøre en emi nærmest mulig tom kasse. Videre vil det bli heftig mye business-dealings ved positive data, som vel også må ha en pris.

1 Like

Ja, de står i en sterk posisjon fram til det nærmer seg, så smart å bruke den. Worst case kan de alltids avlyse hvis markedet ikke gir god nok emi-kurs når de fortsatt har runway til å vente.

Super kommentar, da har ikke jeg lest rapporten nøye nok fra Ultimovacs, skummet bare gjennom for å se om jeg fant noen kommentarer fra selskapene selv. I så fall kan det komme av at de har flere store studier på gang, og forskjellig type kostnader kommer på forskjellig type tidspunkter.

Jeg ville nok lagt mest vekt på hva selskapet selv sier fremfor mine estimater (eller andres), så da skriver vi 20 måneder i stedet for 30 måneder på Ultimovacs. Blir uansett selskapet som har best runway med god margin.

1 Like

Fra Q1 :slight_smile:

3 Likes

Veldig nyttig artikkel delt på chatten av @tooeasy891


11 Likes

“The 10% that doesn’t fail collectively generates branded drug revenues of over $700B and fuels $200B/year in R&D funding before it goes generic.”

– Det er dette (vi tror) vi eier kimen til. Viktig å minne seg selv på i disse tider.

Jeg synes det er veldig interessant at de har undersøkt om det eksisterer det de kaller et “financing overhang”, som er det samme som at “det lønner seg å vente på emisjonen” i biotek, og konkluderer med at det historisk ikke er tilfellet. Jeg er VELDIG redd for at det ikke stemmer for norsk biotek.

2 Likes

Med PCIB og Targovax friskt i minne og nå Nano, er det vel like rett å si at norsk biotek sender sine investorer snarveien til NAV som at dette er den nye oljen vi skal leve av når Nordsjøen blir plugget.
Visjonene (og Radforsk) har så langt fått noen skikkelige skudd for baugen.

Heldigvis har vi Ultimo, er running up som det største, norske håpet by far!

4 Likes

Ja, det er sant, Jeg holder også tommelen opp for Photoure.

Hadde aksjonærene som er i NANO/Targovax/PCIB, som skriver innlegg hvert tredje minutt på sine respektive tråder, vært i PHO ville aksjekursen vært i 150. :rofl:

Ikke glem softox. Og i alle forumene er det stor hause aktivitet.

Det er vel norges sikreste short portefølje? Sitter i TRVX selv :grinning_face_with_smiling_eyes:

Det vil si har aksjer i TRVX, ikke short.

Ville kanskje droppet Ulti pga. cash til 2026(De har meldt at de vil bruke det opp i 2024 da), men de andre har nok god R/R. Kanskje droppet Nano også da de har meldt resultater om 2 mnder i stedet for 6-12 mnder.

Enig i at Ultimo ser bra ut nå. “Problemet” er at det har de andre gjort også :slight_smile:

De har vel alle i perioder hatt nok penger, genierklært ledelse og naturligvis helt enestående data :wink:

Dette er grunnen til min konklusjon om at sit-and-hold-strategi i small biotek er helt natta. Man har rett og slett ikke forutsetninger gode nok til å gjøre holdbare vurderinger av hverken det medisinske, konkurransebildet eller ledelsens dyktighet.

Det man kan forutsette er volatilitet og utnyttelsen av den kan man oppnå gjennom risikostyring som man faktisk kan påvirke selv gjennom å følge regler og være bevisst egne svakheter.

5 Likes

Den dagen Ultimovacs slutter å rekruttere pasienter er jeg den første til å selge. Hvor mange år har egentlig Paradigme rekruttert?

Nano har skyldt på Covid i 2 år, litt graving der så kan det virke som det er helt andre årsaker som gjør at rekrutteringen har stoppet opp.

1 Like

Dette leser vi om og om igjen her inne. Og det er like feil og misforstått hver gang.

Man KAN sitte og holde i all den tid et selskap (i all hovedsak) leverer som guidet. OG man nettopp har en presis forståelse av det medisinske rasjonalet, konkurransebildet og ledelsen sine evner til å levere fremdrift, transparens og (trolig) forretningsutvikling.

Jeg nekter å akseptere et sentiment der man ikke skal kunne handle i FoU selskaper hvor det ikke finnes røde flagg, men hvor man tvert i mot har anledning til å gjøre en kvalifisert (så langt det er mulig) vurdering av R/R i fravær av disse.

I tilfellet Ultimovacs er den astronomisk på oppsiden ved gode r2p avlesninger H1 23. Det er til og med flere VIPs i mellomtiden. Om ikke man kan kjøpe og holde et slikt case, så handler det om at man ikke aksepterer datarisiko.

Og da er biotek feil bransje å investere i uansett.

8 Likes