Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Biotekaksjer

cherry on top ville være en close over 72 i dag eller morgen. Da skal jeg ta ut kistebunnen (litt mye å be om da det tilsvarer ca 4% oppgang idag isåfall)

Så skal man heller ikke glemme at BP ligger som gjeddene i sivet og venter på at mange nok kaster kortene og selger. Når kursen er lav nok så hugger de til. Strategisk er det best da det gir dem bedre kort på hendene i forhandlinger. De har lite å tape på å vente, de må bare ikke være tregere enn konkurrentene.

Enten tror man på teknologien eller så gjør man det ikke. Børsbevegelser er ikke så viktig så fremt man kan være med på emisjoner.

No stress :trophy::rocket:

1 Like

Kiromic BioPharma Significantly Expands Gamma Delta T cell Product Pipeline with New Sponsored Research Agreement | Business Wire

Cash 15 M$
Mcap 4.4M$

Er dette noe å se mer på?

pennystock med finansieringbehov som slipper melding med alle buzzwords som trender på google? looks like a duck, quacks like a duck…

veldig skeptisk, selv om det kan se ut til at de er endt opp med idiotprising hvor de har 2x cash pr aksje… og en runway som er på ca 2 kvartaler. ville sjekket meldinger om det er partnere med milestones som dekker noe av morroa før jeg evt kjøpte.

Og kursen ligger etter ca 100% oppgang på 52cent.

The minimum bid price requirement … ** Minimum bid price of at least $1 per share."
If a company closes below a $1/share bid price for 30 consecutive days, the Nasdaq sends the company a written notice. The notice states that the company is no longer in compliance with its continued listing requirements and has 180 days to regain compliance. Otherwise, the company will face delisting.

1 Like

Uten å ha sjekket cash beholdning på de 3 utbombede aksjer.
Pcib, børsverdi ca 180 mill
Tango, børsverdi ca 200 mill
Nano, børsverdi ca 800 mill

Hvem av disse anser dere som minst og mest riski?

Tiden er ikke inne for å flytte fra Bioextrax riktig enda @Chilli :wink:

1 Like

Her skal ikke Bioextrax selges !!!
Frisk kapital “ventes” inn tidlig høst. ( mulig) 80% inn i Bioextrax og 20 % inn i noe annet…
Mye kan skje innen den tid i forskjellig selskap…

Ellers holder jeg et øye med desert controll, men har ikke satt meg inn i selskapet.
Tenker da spesielt på hvor mye det koster pr “mål” å få det “fruktbart” og om det må vedlikeholdes?..
Mulig jeg prøver å lese meg opp…:blush:

Vi hørs på Desert tråden :+1:

5 Likes

“I think biotech is looking like it could start being a favored industry for the first time in a decade or two. The Biotech Revolution is going to cure many forms of cancer, prolong lives, enable people like my daughter Amaris who was born with trisomy 13 to live fuller, more mainstream lives. I’ve been starting to build a position in the iShares Biotechnology ETF IBB, -3.49% lately as I dig further into finding specific names in the industry to own for the next 10 or 20 years or forever. If you have a favorite biotech name or two, send them along, please, and I’ll dig in.”

1 Like

Vertex Pharmaceuticals, Lonza, Argenx, Neurocrine Biosciences, Biomarin (i følge chatten / @Eirikeik)

1 Like

Fra McKinsey, så for hva det er verdt.

4 Likes

Noen av dere som følger med på Vicore?

New Treatment ‘Increases Chance of Survival’ for Prostate Cancer Patients

https://www.bloomberg.com/news/articles/2022-06-12/new-treatment-increases-chance-of-survival-for-prostate-cancer-patients

Det er hektisk aktivitet på alle biotek trådene unntatt PHO. Der ble det meldt i dag om overveiende sannsynlighet for terapeutisk effekt ved bruk av BLC og Hexvix/Cysview. Ikke noen grunn til å skrive av seg usikkerhet, frustrasjon og frykt på Photocure tråden.
Når man med nokså stor sikkerhet kan forutse større salg av Hexvix/Cysview fremover og at Cevira går mot godkjenning, kan man slappe av.

Anbefaler denne poden til alle biohoder.

Verdt å merke seg når en CEO i et suksessfullt biotek-selskap beskriver dette som en uhyre vanskelig og kompleks bransje…

2 Likes
5 Likes

Hater å være så enig med folk jeg respekterer så lite :sweat_smile:

2 Likes

Skjer hyggelige saker i nordisk biotek.

"Under the terms of the agreement, Exelixis will pay BioInvent an upfront fee of $25 million in exchange for rights to select three targets identified using BioInvent’s proprietary F.I.R.S.T platform and n-CoDeR library. "

Et kjapt søk viser at Exelixis er et mid size company med MCAP på 60 mrd SEK, og godkjent produkt fra FDA.

Bioinvent virker å ha finansene i orden.

769 millSEK i Cash etter Q1, 910 mill SEK i liquid funds, 1 381 millSEK i total assets, og brukte 278 millNOK i fjor.

MCAP etter nyhet på 2,4 mrd, 1 mrd i cash og minst 4 års runway og evne til å få til dealer ser interessant i dagens marked når jeg vil gjette på at de som har cash sitter på god forhandlingsmakt når biotek skal hente cash i emisjoner.

1 Like