XBI i US nå opp hele 42% fra bunnen man så tidligere i sommer!
Her henger vi etter, men man kan håpe på at vi kommer etter snart!
Det er vel ikke unaturlig at børsen her har hengt etter med det fokus det har vært på oljebransjen og inntjeningen der…
Litt mer normal og fallende gass og oljepris fremover så vil nok fokus rettes mot andre sektorer herunder biotek.
Synes vi ka se en begynnende tendens nå???
Trolig siste århundres viktigste medisinske artikkel.
Kan leses is sitt fulle her. Grundig og imponerende arbeid.
Forhåpentligvis bruker de makten de har å flytter mest mulig ut av staten!
Noen som har forhånds tegnet seg i Insulife?
Insulin på spray.
Tegning åpner på onsdag og selskapet skal etter første kliniske studie noteres på børs(2023)
https://folkeinvest.no/kampanje/insulife-as
https://tv.finansavisen.no/m/3cXlsmHw/vil-erobre-diabetes-markededet-med-spray
Kreftgåten er løst, og dobbelt lykke er at det ble oppdaget før kommende vinter!
Att skruva ner värmen i rummet verkar göra det svårare för cancerceller att växa, enligt en studie på möss som forskare vid Karolinska Institutet har gjort. Hurra ! Nå får regjeringen drahjelp mot det grønne skiftet
Jeg har
Er en del oppkjøp for tiden.
Og interessant kursbevegelse, (har ikke fulgt med så jeg kan spekulere i hvorfor kursen går før nyheten, kan jo være så uskyldig at det er en god pressemelding noen dager før den store nyheten som gir gap opp.)
Finnes for mange til å nevne alle eller gi en intro til de @Fartin, men det er langt flere enn 10. Bare i Norge har vi 4 med lytix, nykode, ultimo og targovax. Bergenbio og PCIB til dels også. I sverige har man ihvertfall BioInvent, men kan godt være flere. I DK har man IO Biotech, muligens flere. I USA har man en drøss med selskaper som jobber med IO-komboer, og det finnes en egent ETF med immunterapiselskaper også.
Eksempelvis:
- Gritstone, Achilles, curevac, leap tx, vaccitech, celldex, agenus, incyte, Immunitybio, replimmune, iteos, i-mab, arcus, moderna, bioNtech, NGM osv.
I tillegg er det flere CD47-selskaper både oppkjøpte og uavhengige, flere selskaper som utvikler onkolytiske virus (både private og oppkjøpte), flere BP som utvikler nye kombinasjoner basert på immunstimulerende antistoffer eller nye sjekkpunkthemmere. For ikke å snakke om alle selskapene som utvikler autologe/allogene eller celleterapier.
Ifølge cancerresearch var det >4000 kombostudier med PD1/PD-L1 med ~300 ulike targets. Å kunne forbedre sjekkpunkthemmere er jo nærmest den hellige gral innenfor biotek så det er ekstremt mange aktører som jobber med det og IO generelt.
Ja akkurat. Syntes det blir feil å si at det da kun er en konkurrent for ultimo. Ja kanskje en som driver med telemorase men konkurransen er der med hundrevis. Umulig å helt vite hva som rører seg for eks i melanom. Ett eks var PCI. Det ble diskutert konkurransen lenge. Eneste som kom fram var en cellegift forsterkende medisin som lå bak. Men plutselig kom Astra zeneca med ny soc uten at noen hadde sett det komme. Vanskelig. De som klarer bryte igjennom fortjener enorm Cred og investorene fortjener mange doblinger.på en annen side må der være fantastisk å sitte i ett selskap som får gjennombrudd i biotec. Må bare ønske lykke til til alle.
Ja, alle som utvikler medikamenter ment å kombineres med PD-1/PD-l1-hemmere er konkurrenter uavhengig av MOA de benytter seg av. Det er ikke slik at MOA må være lik for at man skal være konkurrenter. De vil jo konkurrere om de samme pasientene, gitt at de sikter seg inn på samme behandlingslinje.
De gjenværende norske selskapene er ikke i en situasjon som PCIB for øyeblikket slik jeg ser det. De er jo maks i fase 2 så de har fortsatt tid til å kunne endre designet i en evt. fase 3 for å ta høyde for ny SOC. Men det vil så klart gi mer usikkerhet i casene hvis det skjer endrer i SOC mellom fase 2 og fase 3 for eksempel. Det er heller ikke slik at man bare kan legge til medikamenter i nye kombinasjoner ukritisk heller.
Jepp har tegnet meg i Insulife.
Har endevendt selskapet og pratet med grunder flere ganger, han bor i USA.
Virkelig verdt å lese seg opp.
Sjekk ledelse og rådgivere, ikke lite erfaring her.
Daglig leder Åge nærdal er registrert på 11 aksjekjøp på tegningsliste på Folkeinvest.
Tidligere leder i GKS
Jeg har tegnet meg for 146666 aksjer.
Kunne sagt mye mer, men den seriøse graver sjøl.
Verdt å se på.
Hadde allerede 13.3 mill når kampanje startet kl 12 igår formiddag. Skal hente 25’ totalt.
Da forutsetter du at det ikke er aktuelt å benytte seg av flere enn én i kombinasjon. Med medikamenter som har minimal bivirkning, tror du ikke kombinasjoner med både tre, fire og fem medikamenter blir en del av fremtiden? Ikke ukritisk som du skriver, men etter nye RCTer.
Og så kan du jo uansett redusere den listen din drastisk dersom du tar ut alle som ikke har en grad av universalitet på tvers av kreftformer.
Er det ikke mer som supplement, og ikke konkurrent? Jeg var av den oppfatning at UV1 sannsynligvis lar seg kombinere med flere av disse.
Da blir de konkurrenter hvis BP ønsker 1 kombinasjon for å forlenge patent. Men ikke hvis UV1 også forbedrer effekt av den nye kombinasjonen. Da blir det en klassisk vinn (BP) vinn (“konkurrent”) vinn (Ultimo) vinn (aksjonærer) situasjon
Edit: Poly kom meg i forkjøpet der…
Edit2: Glemte den viktigste: Vinn (pasienter)
Det er dette som er poenget mitt. Økte kombinasjoner er selvfølgelig aktuelt, men det må skje på bakgrunn av nye RCTer. Dette vil kunne forlenge og/eller fordyre utviklingsløpet og skape mer usikkerhet rundt utfallet av en fase 3 studie. Selv om en gitt legemiddelkandidat viser effekt i en kombinasjon er det ikke gitt at den viser effekt i en annen kombinasjon. Hvis det skulle skje i etterkant av godkjennelse kan det gi tap av markedsandeler inntil man evt. klarer å vise i RCTer at tillegg av legemiddielkandidaten gir enda bedre effekt.
Disse utviklingskandidatene kjemper om de samme pasientene så de er konkurrenter uavhengig av om de potensielt kan benyttes sammen i kombinasjonsbehandlinger. Mange av kandidatene som utvikles som kombinasjonsterapi har en viss grad av universalitet på tvers av kreftformer. Uansett vil de være en konkurrent selv om de ikke er universal, hvis de utvikles i samme indikasjon som en annen kandidat med en mer universellprofil.
At SoC kan endre seg mens legemidler utvikles er jo ikke noe nytt. Og er heller ikke nødvendigvis et kjempeproblem dersom det skjer mellom ferdigrekrutterte studier med det som utvikles, tenker jeg. Nå blir det jo sannsynligvis ikke sånn, men dersom f.eks. LAG3 ble SoC i MM nå, så er det da ingen ting i veien for at UV1 forsøkes sammen med denne i tillegg til en PD-1 (og evt. CTLA-4) i en fase 3? Å bytte til noe annet man kombinerer med blir naturligvis problematisk ja. Men det er vel nettopp heller ikke veien det går?
Det er selvfølgelig naturlig at SOC endres, spesielt innen et felt som immunterapi, og som jeg skrev tidligere er ingen av de norske immunterapiselskapene i en PCIB-situasjon. Siden de ikke er i fase 3 enda kan de fortsatt ta høyde for en evt. endring i SOC. Poenget mitt er at det er svært mange aktører innen imunnterapi og disse må sees på som konkurrenter selv om det kan bli aktuelt og kombinere med dem i ny studier.