Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Biotekaksjer

Fin melding. Jeg har samme strategi i aksjen som deg. PCIB utgjør ca 4% av porteføljen min, nok til at jeg kan ta meg et par års ferie om de lykkes, for å si det slik. Går det andre veien så tar jeg det med et smil.

2 Likes

Natto: bryter vi opp gjennom 10 ser det bra ut videre. Kort vei opp til 14. Spises litt av salgsposten på 10 kroner i dag, men lavt volum den siste tiden.

2 Likes

Hansson fortsetter å øke i PHO. Han er nå største aksjonær med eierandel 14.74%.

https://www.photocure.com/Investor-relations/largest_shareholders/

1 Like

Jeg kjøpte litt mer Bionor nå, litt på magefølelsen. Har trua på at det kan bli litt fart fremover. Det er noen issues med finansiering her, og det kommer en emisjon, men jeg tror ikke den kommer ennå. Jeg tror på gode nyheter først.

Vet ikke hvor lenge jeg tør sitte her da. Skal følge godt med på bevegelsene fremover.

4 Likes

Har også tatt en liten pose idag, første gang eg har kjøpt under 60 øre, dvs eg sitter i minus :slight_smile:

1 Like

Legemiddelselskap melder om suksess med kreftmedisin
Tirsdag morgen melder legemiddelselskapet Photocure at de har hatt positive tester av sitt kreftlegemiddel Hexvix når det kombineres med såkalt «Blue Light Cystoscopy». Testene viste at spredningen av kreftceller i folk med blærekreft var mye lavere enn ved kombinasjonen av Hexvix med andre stråleterapier, heter det i børsmeldingen fra selskapet.

1 Like

Hegnar sin omtale av meldinga er denne:

Photocure melder at en ny meta-analyse viser at Blue Light Cystoscopy
med Hexvix/Cysview reduserer progresjonsraten for blærekreft
signifikant. Dataene ble publisert på nett i august-utgaven av
den fagfellevurderte journalen, Bladder Cancer, skriver selskapet i en
melding tirsdag.

Førsteinntrykket er jo positivit, men hvor bra er egentlig meldingen?
Man kan få inntrykk av at det er Blue light cystoscopy som er det viktige her, ikke Hexvix…?

BLC er alltid med Hexvix/Cysview (tror jeg). Hvis det var uten ville ikke kreft-cellene lyse opp med BLC. At metoden virker, visste vi fra før, dette er bare ytterligere dokumentasjon som bekrefter dette.

1 Like

Takk for oppklaringen :slight_smile:
Har ikke satt meg inn i aksjen og teknologien, har kun registrert at endel her har vært interessert i den.
Gratulerer til de som er inne :slight_smile:

Moro med Hansson på laget. Håper han vil bruke innflytelsen sin til noe positivt.

2 Likes

Og det som er interessant er at markedsandelen til Photocure er veldig lav, med et helt klart overlegent produkt. Photocure har en bra andel av markedet i Skandinavia, men ellers ikke. Potensialet er rimelig stort mao.

Det eneste skjæret i sjøen er vel patentutløp. Her har jeg ikke helt oversikten. Noen som har?

1 Like

Er ikke så ofte PHO er på forsida som toppnyhet i e24. Hyggelig.

– Nye studier som viser betydelig forbedrede kliniske data vil støtte
vår argumentasjon for at flere pasienter bør få produktet. Vi tror at
publiseringen, sammen med tidligere data og presentasjon av produktet,
skal øke salget, sier Hestdal.

Generelt sett kult at Norske forskningsfirmaer har gode resultater!

2 Likes

Veldig interessant å se hvor bra bunnene og toppene i “linear regression channel” satt til 390 dager passer til utviklingen i Photocure. Jeg tror ikke vi vil bryte opp av kanalen i dag, nyheten i dag er bare nok en bekreftelse på det som er blitt sagt om aksjen tidligere.

Hadde jeg drevet med trading hadde jeg solgt endel nå. På den andre siden, så er det jo helt klart en mulighet for at kursen bryter opp, og på lang sikt, så er jeg så sikker som jeg kan bli på at vi skal videre opp. Man har jo også jokeren Cevira.

3 Likes

Holyyyyy shit eurocine, opp 50% på en dag

https://www.nordnet.no/mux/web/marknaden/aktiehemsidan/index.html?identifier=37637&marketplace=11

2 Likes

Og Diamyd opp 80% på en uke

https://www.nordnet.no/mux/web/marknaden/aktiehemsidan/index.html?identifier=94266&marketid=11

2 Likes

Photocure avsluttet på 46,60, det høyeste siden 2011. Fondsfinans gjorde en analyse av Photocure hvor de kom fram til at riktig prising er rundt 70kr. Sluttkursen i dag var endel høyere enn jeg hadde ventet, så det kan godt være vi er i ferd med å komme inn i en ny trend.

De neste kvartalene vil vise om Hexview/Cysview kan levere tilsvarende det potensialet Hestdal har snakket om. I tillegg har man jokeren Cevira. Jeg tror det kan bli et par hyggelig år framover som Photocure-aksjonær.

Jeg tror presentasjonen 23. august kan bli rimelig avgjørende for utviklingen videre. Hvis Photocure endrer ordlyden på guidingen framover angående Hexview/Cysview, så tror jeg vi kan være på vei mot 70-ish kroner, uavhengig av Cevira. Fram til da tror jeg Photocure vil holde seg innenfor trendkanalen fra posten over, men lite sannsynlig at det vil bli et fall ned til bunnen av trendkanalen. Jeg tror evt max fall vil være ned mot 40kr, og toppen opp mot 48kr.

1 Like

Fader at en må se dette toget gå fra en altså

Bionor går sakte men sikkert nedover, Høye drar seg nok godt i håret om dagen.
Er han i ferd med å gå på en smell ? ( ilag med mange håpefulle hobby spekulanter )