Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Biotekaksjer

Bionor: Interessant teknisk nivå her rundt atl, ikke det verste tekniske nivået å prøve seg med sl hvis man tror på caset

3 Likes

Det går litt opp og ned i Bionor om dagen. Det er en sterk kjøperside nå. Jeg tror det kommer en kjapp oppgang om ikke lenge.

Jeg tror Høye har en plan nå, og jeg tror han klarer å hype kursen noe før neste emisjon.

1 Like

Eg tror også han har en plan, spørsmålet er om den er gjennomførbar, og til hvilket kriterier.
Kjøper mer dersom den faller litt mer, ellers avventer eg til eg ser hva neste mld sier.

Jeg er også veldig spent på hva neste melding blir. Jeg har kjøpt meg opp litt denne uka, selvfølgeligpå høyere kurs enn i dag… Jeg tror at det kommet til å gå opp, men jeg vet ikke hvor lenge jeg tør sitte med så mye som jeg har nå.

1 Like

Natto: Der gikk aksjene på 10 kr, kan vi etablere oss over 10 nå ser det bra ut for videre kursutvikling

1 Like

Jaggu endte vi ikke opp nesten en prosent i dag, det hadde jeg ikke ventet

At kursen går opp i dag er vel et tegn på at vi kan være på vei inn i en ny trend, men da må aksjen slutte på over 48kr.

1 Like

FEF er største nettokjøper i dag. Spennende hvis andre storfisker enn Hansson er på vei inn i pho.

1 Like

Skjedde i Nava idag da ?
Noen som følger med ?

Er det en sterk bunn vi ser eller tas proppen ut og det hele faller i grus ?
Ligger jo ett par mill på kjøp dersom noen absolutt må ut

1 Like

Tok 17k til i Bionor og har ett rundt antall.
Lar det være nå, eg er beredt på at verdien kan halveres over natten.
Skulle det evt komme en emisjon, håper eg å få delta

2 Likes

Lavt volum, men likevel positiv utvikling i Natto. Tendenser til at vi har etablert oss på 10+, et veldig viktig nivå.

Edit: 10 kr viktig støtte / motstand historisk.

Vil gjerne se at vi holder oss over 10 kroner neste uke og økende volum

1 Like

Da er litt mer av potensialet til hexview/cysview priset inn i aksjen. Ca 50kr nå, opp ca 5% på dagens melding.

Kursmål fra fondsfinans på ca 70kr. Har tenkt å sitte på videre, jeg tror kursmålet vil bli jekket opp framover.

1 Like

Da har Photocure brutt opp fra den langsiktige trenden (se innlegget jeg svarer på), så jeg tror det er gode muligheter for at dagens oppgang er starten på en ny, brattere, trend oppover.

1 Like

Bionor:

Reduserer kapitalinnhentingen fra 70 til 50 mill NOK. (min 20)
Styret garanterer for 10%.
Swedbank Robur Ny Teknik skal øke eierandel fra 5,5 til 9,5%.

Lurer på hvordan markedet tar dette.

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=407112

3 Likes

Jeg er også spent på hvordan markedet tolker denne. Det er bra at styret og Swebank Robur Ny Teknik garanterer for en del av beløpet på forhånd.

Jeg tror det er bra at de legger BIOSKILL på is, jeg tror den var for omfattende og dyr for de. Men jeg er usikker på hva BIONAB er. I følge meldingen så ser det ut til at de skal prøve å få vaksinen raskere til markeded ved å spisse utvalget av pasienter. Det kan vise seg å være lurt for å komme ut i markedet.

Det blir spennende å se hvor dette går. Jeg har litt fler aksjer enn jeg er komfortabel med akkurat nå kjenner jeg, men jeg synes denne meldingen var positiv. Vi får se hvordan markedet reagerer.

3 Likes

Ja, det er veldig positivt at Ny Teknik vil øke eierandelen såpass mye (nesten dobling) det betyr at de fortsatt tror på caset og ønsker å være en stor aksjonær i selskapet. De har en god track record, og det kan også skape interesse for aksjen at de satser videre her.

På den annen side kanskje litt negativt at styret ikke tar mer enn opptil 10% av emisjonen - dvs 2-5 millioner kroner? Høie sitter på 22% av aksjene i dag.

2 Likes

Jeg tror svaret er at Høie ikke har så mye frie midler å tegne seg med, nå forsvarer det jo ikke det øvrige styret ikke tegner seg mer. Menmen

2 Likes

Fortsatt sterk kursøkning i Photocure i dag. Greit volum for å være så tidlig på dagen.

Ser lovende ut og kvartalspresentasjonsdagen 23.august blir utrolig spennende med keynote speaker

Dr. Sia Daneshmand, MD, Associate Professor of
Urology (Clinical Scholar); Director of Urologic Oncology, Director of Research
and Fellowship Director, USC Institute of Urology at University of Southern
California, Los Angeles, USA

og

Ambaw Bellete, President, Photocure Inc. and Head,
US Commercial Operations

som kommer fra USA. De kan umulig komme med dårlige nyheter. Vendepunktet for aksjen kom etter at Hansson ble største aksjonær. Høy oppside hvis PHO lykkes med gode partner-avtaler og/eller flexiscope og begrenset nedside til biotech-aksje å være.

1 Like

Morsomt å se Photocure skyte langt forbi tidligere motstandsnivåer. Det er snart en like god investering som TIL var/er dårlig.

Det interessante for meg er at jeg ser på dette som en fundamental oppgang basert på økende salg av hexview/cysview i USA via deres eget salgsapparat. De har lykkes godt med den modellen i Skandinavia.

1 Like