Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Biotekaksjer

Noen som kjenner til Isofol Medical AB?

Hva skyldes selskapets rekyl i år?

Kursmessig oppstandelse fra de døde startet vel omtrent her, med fornyet tro på at Arfolitixorin kunne ha livets rett etter en feilet fase III studie i 2022.

https://www.publicnow.com/view/37C5D73D86A61907A131D33A55B3E9CA6E82A85A

2 Likes

Denne fasen III’en gikk i PD-L1-positive, kun i Kina.

Men man kan kanskje likevel spørre forsiktig om Ivonescimab kan bli neste Keytruda?

1 Like
2 Likes

Tipper de er innom radiofarmaka som en mulighet?

Her er en liten gjennomgang av feltet med Øyvind Bruland

Oliver Sartor speaks with Øyvind Bruland about his work in radiopharmaceuticals, from the development of radium-223 to his current work with Oncoinvent. Dr. Bruland shares his journey from traditional oncology to radiopharmaceuticals, explaining his attraction to alpha particles for treating chemotherapy-resistant disease. He discusses Oncoinvent’s promising work with radium-224 microparticles for treating peritoneal carcinomatosis, showing early success in colorectal and ovarian cancer patients. The conversation explores the future of combination therapies, including alpha-beta combinations and immunotherapy partnerships. Dr. Bruland offers measured optimism about the field’s future, cautioning that while radiopharmaceuticals show great promise, success will require careful attention to dosing, timing, and the complete picture of radiation delivery. He emphasizes the importance of understanding stromal manipulation and the potential for improving treatment efficacy through better targeting strategies.

3 Likes

Den stor SITC konferansen er neste uke, fant bare en poster fra Nykode + denne fra Zelluna. Litt skuffende, særlig sett i betraktning av at Einarsson & Co pushet norsk biotec som ledende innen immunterapi som det jo er mye av. Postere er vel tilgjengelig fra 7.11.

Brings back some memories….:metal:

APIM ser ut til å slite. Artikkel i dagens FA

3 Likes

Ja, det var ikke mye bidrag der. Men det viser vel situasjonen, de to selskapene er vel nesten det som er igjen av den skogen av selskaper som drev innen immunterapi i Norge.

Ser ellers at Radium podcasten har trappet kraftig ned på aktiviteten. Kun 2 podcaster siden 18/9 og ingenting om porteføljeselskapene. Det har vært lite nyheter å snakke om så det gir vel litt mening. Det kunne likevel vært nyttig å høre litt om strategi framover for Radforsks sin investeringsportefølje. Har man noe rom for nye satsinger eller er det å slikke sårene og ta en samling i bunn. Og ikke minst har man lært noe av alt som har feilet. Historien om de fleste Radforsk-selskapene har jo egentlig vært, lovende fase 1, crash and burn i fase 2. Vi er klar over risikoen med å gå fra små studier i fase 1 til større studier, men det får liksom være måte på. Jeg tenker i første rekke på PCIB, NANO og ULTIMO som alle hadde fantastiske resultater i fase 1. Så hvordan kunne det gå så fryktelig galt med alle 3. Det er forskjellige case, så ikke sikkert det finnes fellesnevnere. Skal jeg likevel driste meg til noe, så er det at fase 1 data ble oversolgt. Hvordan PCIB kunne få til 3 complete response på 16 pax forundrer meg den dag i dag når man ser hvor svake resultatene var i fase 2. Det samme kan nok sies om Nano og ULTI. Gode eller oversolgte fase 1 resultater gav alle disse selskapene en mulighet til å finansiere opp. Sånn sett bidro de til noe. Men på feil grunnlag. Og med oppblåse selskapsverdier i tidlig fase, så ble krasjen når det ikke virket desto verre for deres aksjonærer. Noe å tenke på.
Om Jonas og co leser her, er herved utfordringen gitt, ha en podcast hvor man snakker litt om disse spørsmålene.

3 Likes

Men vi kan vel være enig om at ikke et eneste et av radforsk-selskapene var ute med pistol og truet noen til å kjøpe aksjer eller hva? Folk får ta ansvar for sine egne disposisjoner.

Etter alt som er skjedd er jeg fremdeles mye mer forbanna på folkefiendefondet sine utlån av aksjer og finanstilsynet sin dårlige transparens om shorthandel enn jeg noensinne vil være på selskapene.

15 Likes

Artig. Men jeg skjønte ikke helt hvordan nanopartiklene kjenner igjen kreftcellene. De har fått støtte til å forske på HER2+ brystkreft såvidt jeg kan se, så er det HER2 de fester seg på?

Noen som følger VKTX? Fra 92 pre market til nå 66 og -10 % på tilsynelatende «gode» data.

Er snakk om fase I, men tablettform, som jo f.eks NOVO har slitt med å få til.

Men altså, det er fase I, og veldig tidlig å si noe. Er mange som kommer på banen i fedme-spacet.

1 Like

Blir jo omtrent som et pyramidespill. Som regel ikke noen med pistol som vil få deg inn der heller.

Men hvorfor da forbanna på utlånerne av aksjer? Shortingen kunne jo like gjerne gitt en positiv effekt på kursen dersom selskapene leverte. Markedet har jo sånn sett hatt rett når det har priset aksjene.

1 Like

Skrev ikke at jeg er forbannet på shorterne.

Jeg er forbannet over at de har 100% innsyn i longs på aksjen mens jeg har null innsyn i hva de driver med. Markedet burde være etter de samme spilleregler.

Og jeg er er forbannet over at skattebetalerne sine midler blir lånt ut til 0% grense så shorterne kan drive gratis.

Edit:
Ok, leste ikke helt rett hva du skrev. Private utlånere med sitt eget skin in the game må få gjøre hva de vil. Idiotene i folkefiendefondet sitter med fete lønninger og driver med tullball på vår regning.

10 Likes

Joda enig i at shorting kan gå litt ekstra hardt utover biotekselskaper siden emisjoner kommer på løpende band.

Ser man f.eks til krypto så er det når shortposisjonene er størst det går mest oppover.

Men i og med at de fleste norske biotekselskapene ikke har levert det man trodde/håpet for 5,6, 7 år siden så ser jeg ikke helt hva som hadde vært så mye anderledes idag om de ikke fikk låne ut aksjer.

Der studier har fått gå sin gang og så rett og slett feiler er det en ting.

For Nordic Nanovector er jeg slett ikke sikker på at historien hadde gått så galt som den gikk om de hadde kunnet finansiere seg så de slapp å gjøre panikkendringer som muligens drepte studiet.

Og igjen: Det er ikke shorting i seg selv jeg har et problem med, det er at norske regler grovt favoriserer shortere med anonym handel og dårlig innsikt i deres disposisjoner, og det er at norske skattepenger finansierer gildet for hedgefondene.

10 Likes

Så langt har LYTIX vært den mest vellykket biotek selskap på OB med:

• en kommersiell avtale og milestone utbetaling
  • snart oppstart fase 3 i USA med glimrende to fase2 resultater
  • flere vellykkete fase1-2 med overlegen resultat
  • flinke folk på laget både faglig (forek. proffessor Alisson Nobelprisvinneren) og også administrative folk med smarte plan om å holde utgifter minimalt og overlate jobben til lisenspartner og begrense pipeline.
  • Minimale administrative utgifter og fokus på utviklingsprosessen

De har vært uheldig og blitt ufortjent straffet for bla.:

• økonomisk problem med sin partner (Verrica) i USA som skal kjøre fase 3
  • negative og pessimismebølgen på OB ifm fiasko på andre biotek selskaper
  • økonomiske usikkerhet og uro i finansverden

Etter min mening har LYTIX det mest potensialet for å lykkes :ok_hand:

1 Like

Tja. Så og si alle biotek selskapene på oslo børs har vel hatt noe helt unikt som verden absolutt trenger. Alle er selvsagt aller best i sin klasse og potensialet er jo alltid mega gigantisk, helt til alt kollapser :sweat_smile:

Hva ser du i LYTIX som vekker din mistanke om at de skal KOLLAPSE?