Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Biotekaksjer

Opp ca 100% på en uke.

Livat spør du meg!

Dette gjelder ikke aksjer, men kreftforskning. Kanskje verdt å lese for noen:

The 2024 Annual Report from Institute for Cancer Research

1 Like

For de som liker små illikvide selskap:

Spermosens AB (“Spermosens” or the “Company”) provides an update on its ongoing clinical study, commercial discussions and financing. The clinical study at the Reproductive Medicine Center (RMC) in Malmö is progressing well, with 68 couples successfully recruited to date and JUNO binding analysis completed in 51 cases. The Company remains on track to achieve its clinical objectives and is confident it will complete the study by the end of 2025, or potentially earlier. Interim results to date continue to demonstrate a correlation between JUNO binding and fertilization outcomes, with the next interim analysis expected this summer. These findings further support the potential of JUNO- Checked as a diagnostic tool in assisted reproductive treatments.

In parallel, Spermosens is in active dialogue with potential commercial partners in Europe, the US and Japan, who are closely following the clinical study. The Company has further strengthened its US business development through the collaboration with ScanMed Partners and expanded its European activities through the partnership with Scalania AG. In Japan, Spermosens continues a positive dialogue with an established company following the signing of a memorandum of understanding in late 2024, aiming to conclude a license agreement for the Japanese market based on positive outcome from the ongoing clinical study.

God morgen,

Nykode,Ulti,BBIO,PCIB… Hvor ligger ifølge dere som sitter med mye erfaring innenfor bioteknologi kjernen / årsaken til verdifall. Hadde de klart seg innenfor et annet marked?

Nå har ikke jeg så veldig mye erfaring, men for Ulti og PCIB så er jo verdifallet fordi medisinen ikke virket. Er ingen “market” i verden som vil gi medisin som ikke virker verdi.

For NYKD så vet man ikke helt sikkert om deres teknologi virker eller ikke, men man kan vel si at de har “brukt opp” sjansen til å bevise nettopp det. Tror ikke noe annet market ville ha priset det annerledes.

2 Likes

Fellesnevner er at forskningen (så langt) ikke har ledet til produkter som kan selges.

Så lenge det var noe som lignet på et berettiget håp om at forskningen kunne lede et sted var selskapene priset deretter.

Prising pr. dags dato handler om at det er omtrent ingen tiltro til at medisinkandidatene noensinne vil kunne bli kommersiell salgsvare.

1 Like

Riktig!

Markedet tror rett og slett ikke det er mulig å utvikle nye medisiner i Norge.

Ta Oncoinvent f.eks.:

Kjent MoA, grunderer med proven track record, gode data og jobber innenfor et felt som er brennhett for øyeblikket. Men investorene glimrer med sitt fravær da tilliten til både selskapet og sektoren er ikke-eksisterende, på tross av skyhøy R/R.

Det overrasker meg at det er mye kommentarer og diskusjoner om døde biotech-hester (PCIB, TRVX/Circio, NANO, ULTI, Vacci/NYKODE, BGBio og mm.), men ingen (aktører, investorer, forum) på norsk biotech kommenterer om LYTIX , som er en desidert soleklar kandidat for å lykkes:

• 97% ORR/klinisk respons fase2 (med nesten 100 pasienter i del1-2)
  • Klar for fase3 (FDA møte innen 30.06.)
  • Kommersialiserings avtale med aktør i USA, med milestone utbetalinger
  • Nylig stor utskifte i styre hvor akademikere byttet plass til bedriftsutviklingere med lang erfaring i M&A i biotech.
  • Eric Falcand (styreleder): Mer enn 37 års internasjonal ledererfaring i legemiddelindustrien; han har ledet over 50 lisens- og partnerskapsavtaler globalt innen onkologi og immuno-onkologi.
  • Top akademikere på Advisory board som Nobelpris vinner Dr. James Allison
  • Tydelig plan om oppstart dialog med bigfarma etter sommer-25
  • Tydelig uttalelse fra CEO at LYTIX er nå en lav-risiko biotech start up.

Jeg vil veldig veldig gjerne høre deres meninger om LYTIX, please :slight_smile:
Vær så snille og skriv med begrunnelse årsaken for pessimismen om LYTIX :slight_smile:

2 Likes

Tja, for min del så er det altfor mye usikkerhet rundt hvem og hvordan en ev. fase 3 skal gjennomføres. Om i det hele tatt.

Verrica har jo stupt i kurs det siste året (90 % ish?) Og er vel ikke verdt mer enn 40-50 m$. Penger har de vel heller ikke. Blir ikke mye fase 3 eller utbetalinger derfra. Må da finne en tredjepart til å kjøre fase 3 da? I disse tider er det et for heftig bet for min del i hvert fall.

1 Like

Du vet sikkert at Verriva har meldt at de søker business partner for fase3?
Også når det gjelder usikkerhet om fase3, er det nesten no-brainer at det blir en fase3. Jeg selv kjenner ingen medisin i onkologi med 97% ORR. Faktisk blir jeg ikke overrasket etter siste endringer i FDA og snakkis om lettere prosess av godkjenning, at det blir en haste-godkjenning med så tydelig ORR.
Genomisk rapport skal også komme når som helst,hvor kommer til å si mye om fase3 og evt. utvidelse av indikasjoner til andre krefttyper.

1 Like

Vi får se før sommerferien hvordan Circio ligger ann … føler de står på trappene til virkelig gjennombrudd nu , så får man satse som man vil deretter :relaxed::+1:t2:

4 Likes

Fordi man ikke har verifisert MoA, enkelt og greit.

@InVivo : Jeg er ikke veldig kjent med forkortelser :slight_smile:
Hvis med MoA mener du “mechanism of action”, tror jeg at den faktisk er ikke komplisert; både via direkte celle-lyse (penetrering av cellmembran osv.) og sekundær med release av tumor-antigen og T-celle og immunstimulering. Er du ikke enig?

Tror jeg at genomisk report som skulle være klar i Q1, kan tydelig klarere dette når som helst :slight_smile:

Er dette en etablert teknologi for kreftbehandling?

Har noen lykkes med denne teknologien tidligere?

Intra-tumoral behandling er en relativ ny behandlingsalternativ med økende interesse. J&J har etablert seg som pioneer.
Hovedfokus er neoadjuvant behandling av store solide tumorer, men i LYTIX tilfelle har resultatet nesten sjokkert selveste forskerne med 97% ORR hvor over 50% av 92 pasienter har hatt 100 % patologisk/histologisk tumor clearance.
LTX-315 har også vist sin effekt på Sarcomer og malign melanoer ( ATLAS-05 studien hos end-stage MM. pasienter med glimrende resultat) hvor det nå testes på RH som 1. line Neoadjuvant behandling av stage III-IV malign melanoer. Q3 kommer resultater.
Den også har en fantastisk safety profil med 0-systemisk bivirkning!

Dette faktisk gir LYTIX VIP-status for M&A :slight_smile:

2 Likes

Men du svarte ikke på spørsmålene mine :man_shrugging:

Og fordi jeg tror svaret er «nei» på begge spørsmålene, så forklarer det hvorfor markedet er avmålt til Lytix. I tillegg trekker usikkerhet rundt finansiering via Verrica ned.

Foreløpig er Oncolytiske viruser den eneste modalitet med ren intratumoral behandling som likner på LTX-315 MoA. Du sikker kjenner begrensninger av viruser sammenlignet med en onkopeptid.

Så svaret er nei?

Ingen har lykkes med den type behandling Lytix har under utprøving?

Nei!

Mener du at usikkerheten rundt LYTIX (tross for så glimrende fase-2 resultater) er verre enn ULTI med sin dumme ide med universal kreftvaksinen hvor folk betalt 180kr per aksje før det havarerte?