Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Biotekaksjer

Kan BergenBio reddes av 200 dagers?

Roche med positive resultater innenfor TNBC

https://www.roche.com/investors/updates/inv-update-2018-07-02.htm

Fantastisk!

Så merkelig at det blir tatt så dårlig imot av markedet? Stort fase 3-studie og aksjen sendes ned :face_with_raised_eyebrow:

Etter den kreftkonferansen har alt mitt av risky biotech gått betydelig ned
trvx værst men bgbio har også fått juling, pcib også.
er norsk forskning akterutseilt? Kan jo nesten virke som om markedet mener noe i den duren.

Solgte alt trvx på åpning etter den elendige meldingen så der er jeg ute for øyeblikket.

Positive er PHO pga. CEO sin avgang og den er er naturlig nok ikke like risikabelt som mine andre biotech aksjer som er i tidlig fase. PHO har betydelige inntekter.

Tror ikke prissetting av biotech er så logisk at vi trenger å trekke den slutningen heldigvis. :slight_smile:
Men de norske selskapene driver jo litt utenfor det som er på moten akkurat nå, og det er jo faktisk litt skummelt.

Tok en titt på indeksen vår, vi er nå ute av den krappeste nedtrenden ihvertfall:

image

@Biotop20 Med din bakgrunn, så finner jeg din portefølje ekstra interessant. Lyst til å brodere ut litt om hvorfor du holder de Biotech-selskapene du gjør?

Er det noen som følger BioArctic AB? opp 370% på en månec nå. DNB med nytt kursmål på 171(sek).

Ja, drives av dette: https://twitter.com/ClinicalPhase/status/1019774467059281920

Desverre så har den beste aksjestrategien på selskaper som jobber med alzheimer vært følgende: steg 1) La selskapet presentere fase I og II data som kan være lovende. Steg 2) La selskapet stige masse i verdi selv om failure rate i denne indikasjonen er helt massiv stor. Steg 3) Short selskapet før de legger frem frem fase III resultater.

Dette vil ikke fungere hver gang, men jeg kan ikke komme på en eneste gang hvor et lite biotech-selskap faktisk har produsert et medikament mot alzheimer som har vært vellykket.

Takker for godt svar:) var klar over de drev med alzheimer , men lite hvordan historisk aksjekursen på disse selskapene har beveget seg! Meget god denne www.bioportfolio.com siden:+1:

Investeringsfilosofien er såre enkel. RadForsk er norsk innovasjon i verdensklasse når det gjelder å dra igang kreftforskning. Har man 3-5 av disse selskapene i porteføljen tror jeg det skal mye til for at ett av dem ikke lykkes. Pt ser det vel ut til at PCIB og Nano ligger et hestehode foran. Tror Oncos til TRVX blir en suksess etterhvert. God helg og fortsatt god sommer.

4 Likes

Syns ikke det medfører riktighet å plassere PCIB og NANO i samme bås overhodet. NANO virker å være en del hestehoder foran PCIB igjen.

4 Likes

Nei, nei, PCIB ligger helt klart før Nano i løypa. Har fulgt begge selskapene lenge og er investert i begge.

Det er så langt dataene tilsier på et veldig lavt antall pasienter snakk om å forlenge levetid for inoperable pasienter med ca. 5 måneder.

Også får man se hvordan det slår seg til når man løsner opp på populasjonen i en bredere studie. Inklusjonskriteriene tilsier at vi her snakker om så friske pasienter som mulig og ikke et representativt uttrekk av populasjonen man ønsker å behandle.

1 Like

Nano er i gang med den siste/avsluttende fasen før søknad om markedstilgang, da med ca 200 pasienter totalt behandlet kun for 3FL, i tillegg til de som er og blir behandlet i DLBCL og kombistudiet Archer-1.
Vet ikke hvor Pcib ligger i løypa?
Moro hvis de også er så nært markedsføring :slightly_smiling_face::+1:

Mange som heier på PCIB, men fortsatt mange ubesvarte spørsmål. Tar imidlertid atskillig selvkritikk på at jeg anbefalte min datter å selge for 6 nok da jeg sa at jeg ikke hadde tro på selskapet. Så feil kan man altså ta. Gikk selv inn på ca 50

For PCIB sitte tilfelle så får man svaret ganske raskt, NANO krever mer venting.
Straks safety for gjentatte PCI-behandlinger er klar så vil efficacy være klar en måned senere, da vil man få et tydeligere bilde på hva effekten virkelig er og hva man kan forvente av det pivotale studiet.

PCIB sin pivotale studie vil ved gode resultater sannsynligvis ferdigstilles tidligere enn NANO.

Hva som skjer med partneravtaler/oppkjøp i peridoden er jo vanskelig å spå.

Det som er mest spennende med PCIB i det korte perspektivet er om safety-studien vil følges av en partneravtale, som kan være kraftig kursdrivende.

1 Like

Noen kommentarer her på tampen hadde vært nedsablet, tilbakevist og tilbaketrekt med kunnskap og innsikt. La gå.

Det er uansett ikke snakk om verken hestehoder eller å skyve brystkasse frem hva gjelder nano, pcib eller noen andre.

Vi er alle treller for forskning som i størsteparten av tilfellene mislykkes;
jeg håper alle lykkes!

2 Likes

Hypergris har skjønt det!
La oss alle møte til en skål, når vi er i mål

God plan :+1:
Jeg håper alle de norske lykkes, både Bbio, Nano, Trvx og Pcib, de er jo ikke konkurrenter.
Håper jo naturlig nok mest på Nano da jeg er inne der, men moro om flere får suksess! :money_mouth_face: :+1: