Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Biotekaksjer

Pho skiller seg også ut ved at de har et diagnose-verktøy/hjelpemiddel ved operasjon, mens de andre vel stort sett er terapeutika. Så således tror jeg mekanismene for å få store markedsandeler er annerledes. For et terapeutika som gir ganske klart “best” virkning, så får man nok litt drahjelp ift når en godkjenning kommer på bordet fra FDA eller EMA og min subjektive mening er at det vil være lettere å ta markedsandeler på de markedene man søker seg inn mot da – spesielt i de tilfellene hvor man tester mot orphan drug og der det ikke finnes gode eksisterende behandlinger eller evnt hvor eksisterende behandling har bivirkninger som forverrer livskvaliteten betydelig… I tillegg vil jeg tro at de allerede vil ha fått en liten fot inn på markedet, reklame, spredd kunnskap om produktet ved de lokasjoner som er brukt i pivotalfasen. Og ved lite marked er det ikke så mange infoen må spres til (gjelder spesielt Pcib som er en ultrarare indication)) I så måte er min mening at Pcib og Nano er to selskaper i pivotalfase som er meget spennende og har skyhøyt potensiale… Kanskje spesielt Nano som er (forhåpentligvis) kun 2 år unna markedet og hvor ded allerede er gjort mye forberedelser til å komme på marked som jeg kan illustrere med presentasjonen av Renoldi på capital market day i fjor med stor gjennomført markedsundersøkelse og forberedelser ift gjennomføringen av markedsføring bl.a spredning av sentere med behandlingen og infrastruktur for levering av medisin, samt rekrutteringer av folk/jobbutlysninger som spesifikt rettes mot å hente folk for en slik fase.
Jeg er dog enig i at Pho er det tryggeste bettet og at nedsiden der ikke fremstår veldig stor, slik jeg ser det. Det er gode muligheter for at Pho kan komme på plussiden der nå allerede ved Q3 eller Q4 og etterhvert vil de nok (håper og tror jeg) grabbe til seg en god markedsandel - først i turbt, deretter i surveillance - som generer gode overskudd, økning i aksjeverdien og etterhvert utbytter.

6 Likes

Jo, det er en mulig konkurrent med veldig gode resultater, dog ligger Nano litt foran i løypa på veien til markedet per i dag rent tidsmessig.
Det er gode muligheter for at pasienter vil velge litt forskjellig behandling av disse to dersom Nano allerede er på marked og når/dersom MEI Pharma også godkjennes for 3.linje R/R NHL og derved at markedet blir litt mindre. Nano har bedre bivirkningsprofil og enklere behandlingsregime, MEi har bedre ORR (på lite pasientantall). (Duration of response er jeg usikker på hvem som gir best på)

men det som er med FL er at det nesten alltid vil komme tilbakefall på denne sykdommen – så når disse medisinene slutter å gi effekt etter et visst punkt, så vil neste alternativ prøves… Altså blir ikke markedet nødvendigvis så mye mindre for betalutin totalt sett.

5 Likes

Sjekk den norske biotech indeksen, like langt nede som da nano bunnet i våres.

4 Likes

Jeg er klar for utnytte evt. tilbud!
image
Kjøp i NANO på 48,90,- også gått igjennom! Ready as f***

6 Likes

Oslo faller mer enn de andre børsene i Europa…

Tror du har timet godt her, på veldig kort sikt tror jeg særlig TRVX er et scoop.

Står for øvrig og straffeskaller hodet inn i skammekroken over at jeg atter engang ikke har ledige midler på slike dager… :face_with_symbols_over_mouth:

1 Like

Ser den…

Her er forøvrig dagens foreløbige ti på topp liste fra Oslo børs. En vinnerliste som inkluderer fire aksjer som har stått seg fra i går . Ett biotekselskap der…,

Pantsett bestemor eller barnebarn!

1 Like

Fy fader for et blodbad!

Fundamentalt sett så blir jo prisene bare bedre med tanke på risk/reward :slight_smile:
De fleste av selskapene har nok penger for en god stund fremover (heldig med den PCIB!), så ingen trenger heldigvis å hente noe i dette klimaet.

Men for de som ville slenge opp en IPO (ja jeg tenker på deg Lytix og Ultimovacs) så er vel kanskje ikke tiden moden akkurat nå…

2 Likes

Når jeg kommer hjem fra jobb skal jeg se Peter Jackson sin “Brain Dead”. Passelig underholdning i dag

1 Like

Ved kraftige korreksjoner som dette er det mange som flytter penger over i trygge selskaper for å få med seg rekylen der. Ikke gitt at samme rekyl kommer i biotek(noen unntak selvfølgelig)

Hva tenker folket her i dag? Noe som skal selge seg ut av biotek i dag, og vente å se hva som skjer?

Hvilke norske biotek aksjer kommer til å klare seg best gjennom et børskræsj?

De som kommer med positive resultater. Ørkenvandring og børskrakk er ingen god kombinasjon.

Tror tidspunktet å gjøre en bevegelse ut på, var børsstart på morgenen i dag etter å ha registrert USA og Asia sin utvikling siden børsslutt i går.
Vi er i en periode hvor det blir blest om biotek igjen nå, og flere selskaper og aksjonærer venter spent. Vekter ikke ned mer enn jeg eventuelt må relatert til belåning.

1 Like

Da kjører vi likt. Har ingen belåning med sikkerhet i aksjer per i dag. Ellers er det full gass videre.

Men siden jeg har ståltro på at Nano vil lykkes, så kommer jeg det til ta frem kreditten om kursen skulle nå absurd lave nivåer.

1 Like

Ingen kan vel påstå at det er dyrt nå…FANG-aksjene er dyre men ikke TNPB-aksjene…

2018-10-11_13-36-17

6 Likes

DAX stiger nesten en 1% fra intradagsbunn, hvorfor henger vi fortsatt fast i myra her hjemme på berget?

1 Like

Oktoberfest i Tyskland, alt er gøyere da.

2 Likes

business as usual…Hvis DJ avslutter dagen ok i dag kan det bli hyggelig i morgen. Hvis ikke blir det rødt i morgen, men da tror jeg det snur i løpet av dagen

Hehe, ikke like gøy på nissebørsen nei.