Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Bitcoin er treg å sende, ethereum kan av og til være det også. Litecoin er som regel alltid svært rask. Dette har med hvor fulle blockchainene er, BTC og ETH er ofte fulle og da hoper det seg opp. Litecoin har mer plass. Bitcoin har mye høyere fees, eth har rimelige fees og Litecoin veldig lave fees.
Bitcoin cash er vel også lavere på fees enn Bitcoin på grunn av større blockchain nå, men likevel kan den ikke bli like rask som Litecoin pgr blokktider. (10 minutt bitcoin og 2,5 minutt litecoin).

Så for å unngå at man blir utsatt for prissvingninger, går glipp av muligheter osv er det bedre bruke Litecoin mellom exchanger. Slipper du å stå fast i køen når det skjer noe bra.

2 Likes

takk for tips :smiley:

1 Like

Men se på hvor mange transaksjoner hver chain har… BTC har over 200k ventende transaksjoner, Ethereum gjennomfører over 40k i timen (over en million per døgn) og Litecoin… 800 (ikke 800k, åtte hundre) per dag eller noe, om jeg husker riktig.

1 Like

Hva så? I praksis er den billigere og raskere.
Selv med likt antall er den raskere og billigere pgr større blokk og raskere blokktid.
Men selvsagt er der ekstra bra nå med så myd ledig plass. Litecoin er likevel blant topp tre når det gjelder antall transaksjoner.

Noen andre her som har investert i Ripple?

1 Like

Jeg har en liten pott der ja :slight_smile:

1 Like

Yep. Liten smaksprøve. Ripple og IOTA er to jeg funderer på for hodl.

Er flere her som trader ripple, er en egen tråd om den valutaen :wink:

1 Like
1 Like

trader du idag?

Faller fort…

BTW noen som har opplevd å motta btc plutselig? Er 53k i breadwalleten som jeg ikke vet hvor kommer fra

1 Like

Nei, orker ikke. 43 trades igår, de 13 første med gevinst, 1 med tap, 26 til med gevinst og 3 siste med tap. Tapper hodet litt for Energi pluss at jeg ikke føler samme mojo i kursen idag.

Noen har jo styrt kursen opp og ned. Den gikk sikkert opp og ned i det samme intervallet 50 ganger på rad ila et par timer.

Noen som har trykka feil, prøv å overfør dem til en børs og selg dem.

53k bitcoins?

prøver å trade litt idag selv, men kursen er ustabil. vandrer mellom 15300 og 15900.

Nei NOK :wink:

Noen har trykka feil, dumt for dem. Fryktelig greit for deg :smiley:

Likte 24/7 børser før, men nå begynner jeg å bli litt sliten i hodet :sweat::upside_down_face:

1 Like

Ja, man kan ha et par timer morro før man må koble litt av. Det er iallefall min erfaring.

Helt klart!
Videre tar man kanskje ikke de beste avgjørelsene på iskaffi og Redbull heller :smiley:

Og kjedsomhet er en traders største fiende, en føler at en bare må gjøre ett eller annet…

1 Like

Går btc under 15k idag?