Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Har nok en gang latt en bunn gå fra meg ser det ut til. Tidligst 10 dager før jeg kan handle krypto om jeg selger aksjer på mandag. Hm, jaja, er først og fremst ICOer jeg skal satse på men idiotisk at de bare aksepterer ETH og BTC.

Tenker 15% av portis til å begynne med @WallStreet :slight_smile:

2 Likes

Coinbase har plutselig økt kredittkortgrensen min til 5000 euro, det kostet meg ca 300 euro ser det ut til…: dårlig vekslekurs mellom euro og dollar, dårlig vekslekurs mellom euro og btc/eth, pluss fees. Når jeg sammenligner med googles valutakurser. Likevel tror jeg det er bedre å kjøpe på coinbase med kredittkort til blodpris enn å vente kanskje en uke på sepa-overføring. (Det er bare kredittkort man kan handle med bå fram til onsdag).

1 Like

Fikk du ikke plukket lit BTCXBT idag engang? :frowning: Nå må du skjerpe deg!! Du SA du hadde satt nytt kjøp på 12K, og den var på 10500 :wink: Buy now or forever hold your peace.

1 Like

Tipper du tjener inn de “småpengene” på 1 time på BTC nå :wink:

1 Like

Deilig! BTC opp 30% siden kl 15:00 :smiley: Godt vi fikk “tradet ut” og lukket gapet fra 6. desember. Da er det fritt oppover igjen :smiley:

1 Like

Der sa du noe! Jeg la jo inn kjøp på GDAX! Må sjekke :sweat_smile:

1 Like

endringene blant top 100

https://bitinfocharts.com/top-100-richest-bitcoin-addresses.html

1 Like

Hørt på jobben:
1: “Det er det som er så genialt vet du, det er ingen avgifter med Bitcoin”.
2: “Fått med deg hvor lang tid en transaksjon tar?”
“1: Jaja, det går jo raskt”

Person 1 har investert 25k i Bitcoin for 2 mnd siden…

6 Likes

Nr.1 har vel aldri investert i aksjer?

Faktisk, jo. Men han har bare kjøpt på tips og anbefalinger av andre, uten å lese seg opp selv…

1 Like

Alle er fornøyd så lenge de tjener penger. Men når fasiten foreligger og når folk begynner å forstå hva bitcoin egentlig er, ja da sprekker boblen :confused:

Jepp. jeg har bare en følelse av at bitcoin går en del mer før den tid :slight_smile:

2 Likes

Har egentlig samme oppfatning, men det er jo litt galskap :grinning:

Bitcoin er en type software som potensielt kan oppdateres. Så hva Bitcoin er er egentlig flytende. Akkurat nå er Bitcoin et sted man kan plassere pengene sine, med potensielt stor gevinst, eller med potensielt stort tap. Så langt viser historien at Bitcoin har blitt kalt en boble hundrevis av ganger, har fått en kraftig korreksjon som har blitt kalt boble, og har steget til nye høyder.

Kanskje blir ikke Bitcoin den foretrukne valutaen til kjøp og salg av varer og tjenester. Men den kan godt bli den foretrukne asset som store of value! Det er den posisjonen den er i ferd med å kjempe til seg i dag tenker jeg. En digital form for gull kan være gull verdt, selv om og kanskje til og med på grunn av at transaksjonstider og kostnader er høye?

3 Likes

Det faller på sin egen urimelighet når du tenker over det faktum av at bitcoin er open source…
Hvorfor skal man vente på at bitcoin oppgraderer software når de inntil videre ikke har klart å holde tritt med konkurrentene? Bitcoins eneste verdi er navnet. Og tilliten til at det har en verdi.

Eller; de kan jo kjøre en kildekode som er anti asic resistant. Men det er de som miner som bestemmer om det går igjennom, noe som gjør det svært lite sannsynlig. Dessuten er det mange som ikke ønsker å endre bitcoin i for stor grad, av de som eier bitcoin (noe dette ville gjort). I tilligg til at de som miner neppe ville la fees gå ned når det til syvene og sist går utover deres egne bunnlinje.

Samtidig løser software oppdateringer ikke den største utformingen for bitcoin etter mitt skjønn, nemmelig strømforbruket. Og det er vel bitcoin mininerne som bestemmer om det blir oppdatering eller ei.

Helt enig med deg der :slight_smile:

1 Like

jeg kan ikke nok til å egentlig uttale meg, men hadde jeg vært miner eller annen form for stakeholder ville jeg gjort mitt ytterste for å få Bitcoin så brukbart som mulig for fremtiden, for å sikre nettopp min egen fremtid. Hvis det er slik som mange påstår, at Bitcoins fremtid er at en boble sprekker, så er alle “bitcoinere” tjent med at en løsning kommer på plass. Med mindre man vil gamble på at det ikke er en boble eller at det er lenge til boblen sprekker (som jeg gjør). Kanskje er det beste å bare innse at det er digitalt gull, at det er veldig dyrt å overføre, det er strømkrevende osv (den siste er hard å svelge - men jeg kjører ofte bil selv om jeg vet det er skadelig for miljøet). Uansett er det en teoretisk mulighet for at Bitcoin kan bli en bedre mynt enn den er i dag. Jeg velger å tro at løsningen kommer på et eller annet tidspunkt.

ICO-er som ENVION med mobile mining-rigger som settes opp i nærheten av solcelleanlegg der det er overkapasitet kan potensielt gjøre at strømforbruket ikke er fullt så ille.

Jeg vet ikke - jeg tenker egentlig stort sett høyt, uten å være ekspert, egentlig uten å kunne stort om temaet jeg snakker om… Beklager det til alle her på tekinvestor, og spesielt dere som forstår disse tingene bedre enn jeg (som sikkert er de fleste her inne). Uansett, om Bitcoin bare er digitalt gull så er det ok for meg. Det er ingen menneskerett å kunne handle digitalt gull uten å måtte betale i dyre dommer. Strømforbruket er som sagt noe annet, men det tekniske rundt det tipper jeg vi kommer til å løse. Kanskje reguleringer rundt bitcoin-mining utover en viss størrelse får krav om å drifte parken ved hjelp av alternative strømkilder (det ville vært positivt mener jeg).

1 Like

Setter stor pris på forskjellige meninger om bitcoin, noe vi alle lærer av. Jeg personlig er heller ingen ekspert på området, men jeg vil tørre å påstå at jeg kan mer enn Ola Dunk (noe jeg tror du også gjør). Mesteparten av det jeg har lært om bitcoin stammer fra aktiviteter tilknyttet TekInvestor :grinning:

Synes uansett vi skal legge denne ballen dø og ønske hverandre en riktig god jul :wink:

1 Like

Godt sagt! La oss bare hodle til det tyter ut av øra på oss!

God jul :santa:

EDIT: nå må jeg ut og kjøpe presanger. Takk for påminnelsen.

1 Like

Ingen fare for krakk ennå, Tom Hauglund har ennå ikke kjøpt :grin:

1 Like