jeg kan ikke nok til å egentlig uttale meg, men hadde jeg vært miner eller annen form for stakeholder ville jeg gjort mitt ytterste for å få Bitcoin så brukbart som mulig for fremtiden, for å sikre nettopp min egen fremtid. Hvis det er slik som mange påstår, at Bitcoins fremtid er at en boble sprekker, så er alle “bitcoinere” tjent med at en løsning kommer på plass. Med mindre man vil gamble på at det ikke er en boble eller at det er lenge til boblen sprekker (som jeg gjør). Kanskje er det beste å bare innse at det er digitalt gull, at det er veldig dyrt å overføre, det er strømkrevende osv (den siste er hard å svelge - men jeg kjører ofte bil selv om jeg vet det er skadelig for miljøet). Uansett er det en teoretisk mulighet for at Bitcoin kan bli en bedre mynt enn den er i dag. Jeg velger å tro at løsningen kommer på et eller annet tidspunkt.
ICO-er som ENVION med mobile mining-rigger som settes opp i nærheten av solcelleanlegg der det er overkapasitet kan potensielt gjøre at strømforbruket ikke er fullt så ille.
Jeg vet ikke - jeg tenker egentlig stort sett høyt, uten å være ekspert, egentlig uten å kunne stort om temaet jeg snakker om… Beklager det til alle her på tekinvestor, og spesielt dere som forstår disse tingene bedre enn jeg (som sikkert er de fleste her inne). Uansett, om Bitcoin bare er digitalt gull så er det ok for meg. Det er ingen menneskerett å kunne handle digitalt gull uten å måtte betale i dyre dommer. Strømforbruket er som sagt noe annet, men det tekniske rundt det tipper jeg vi kommer til å løse. Kanskje reguleringer rundt bitcoin-mining utover en viss størrelse får krav om å drifte parken ved hjelp av alternative strømkilder (det ville vært positivt mener jeg).