Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Nuvel…

Ja, innrømmer at Bitcoins har en verdi, lik kanskje $10 eller noe… Men den verdien kan også fort forsvinner om det kommer en bedre konkurrent med sterkere krefter til å øke utbredelse.

Hvorfor bare 1 vinner? Tenk litt bredere gutter :nerd:

2 Likes

hvor kan litcoin kjøpes?

Dude… sikker på at dette er noe du vil belage deg utpå…??

1 Like

Haha ja derfor har altcoins verdi, litecoin er kjappere og billigere enn bitcoin. Men har alle andre fordeler bitcoin har. Bare mindre kjent merkevare.
Men sier ikke at litecoin er den beste heller, er tross alt bare en av flere jeg har investert i.
Hvor mye har du egentlig såtte deg inni hvor litecoin kan brukes forhold til bitcoin? Husk også på det jeg sa angående atomic swaps.

Litecoin kan kjøpes på de aller fleste store exhanger.
Coinbase/Gdax er vel mest populært, men også bittrex, kraken, bitfinex osv
https://coinmarketcap.com/currencies/litecoin/#markets ser du en komplett liste.
Men les deg opp selv før du kjøper, har heller ikke sakt noe om jeg syntes nå er et bra tidspunkt å kjøpe på osv.
Men dersom du tenker på det burde du i vertfall sjekke opp mer, akkurat nå går vi nedover sakte, men sikkert slik som de fleste altcoinsene. Vi skulle få gode nyheter, men virker som det har blitt noe utsatt. Så dermed har momentet dabbet av, jeg forventer solid oppgang når det vises til resultater. Teknologisk har vi mye bra i vente, bitcoin og litecoin kan utvikles til å bli enda bedre i fremtiden. Så det er positivt. Charlie Lee som laget litecoin er overbevist om at bitcoin og litecoin skal fungere best i et sammerbeid, ikke enten eller. Så vi kan ikke forvente å bli nummer en, men likevel en svært bra coin.
Litecoin har elendig markedsføring og blir drevet for det meste av ulike personer på forum, men det virker som dem nå samler seg å forsøker å begynne å pushe mer på. Charlie Lee har ikke ønsker om å pumpe opp coinen, han vil fokusere på det teknologiske og faktiske bruken av litecoin. Så han jobber med å få den implementert flere steder slik vi faktisk får bruke dem i praksis. Han har nå anbefalt og bedt oss følgerne om å gjøre det samme. Så det vil sikkert bli bedre nå fremover når folk har fått seg et spark bak og mer direksjon for hvor vi ønsker å gå.
Dette er en langsiktig hold for meg, har ikke som hensikt å ha høyest mulig profitt på kort tid. For meg er denne mer tryggere enn de fleste andre, samtidig som den har stort potensiale. Oppgangene har hittil vært svært bråe og det er derfor vanskelig å vite når og delta når det skjer. Derfor liker jeg å bare holde på og derfor alltid vær med når ting skjer.
Prøvdt meg litt på trading, men det krever svært mye mer tid og energi. Som en helhetlig portefølje ment for å tjene penger tror jeg det er lurt å eie bitcoin, litecoin og noen få andre store coins og heller spekulere mer aktivt i altcoins med potensiale for solide bullruns. Slik kan man tjene mer penger på kortsikt, men også ha lavere risiko og bruke litt mindre energi.

Nå skal jeg provosere litt. For her leser jeg “bla bla bla” = håp og drømmer…

Og det at du kan kjøpe coinsen på en rekke markedsplasser betyr ikke at du kan bruke den til noe som helst fornuftig (annet enn spekulasjon da selvsagt…)!

Det sa jeg heller ikke, ga bare den informasjonen til Seifisk tilfelle han ønsket å kjøpe.
Litecoin er en av dem coinsene som faktisk kan brukes i ulike butikker og som folk ønsker å ta imot betaling i fra. Hadde ikke Norge vært så tullete hadde jeg tatt i mot litecoin som betaling på min egen bedrift.

Jeg bruker VRC(fordi det er kjappere og billigere enn bitcoins) nesten daglig med samarbeidspartnere i utlandet. Har også kjøpt fysiske produkter med både bitcoins og doge. Så helt ubrukelig er ikke btc/altcoins :slight_smile: @RedEnergy Hva er problemet med å bruke LTC i din bedrift?

Kult!
Orker ikke å tenke på hvor mye styr det blir mtp skatt? Har ikke såtte meg inn i det, men reglene er vel ikke så klare/tydelige enda? Det er mye arbeid å måle opp gevinst og tap for hver eneste transaksjon jeg gjennomfører :confused:

Jeg har selv kjøpt VPN abonnement med VeriCoin (via VeriBit) for noen år siden.

2 Likes

Har bitcoin noen verdsettelse markedscap?

66 mrd dollar ifølge https://coinmarketcap.com/

1 Like

“During the month of November 2017, approximately 90 days after the activation of Segregated Witnesses in the Bitcoin blockchain, a block between 1MB and 2MB in size will be generated by bitcoin miners in a move to increase network capacity. At this point it is expected that more than 90% of the computational capacity that secures the bitcoin network will carry on mining on top of this large block.”

Block 494,784: Segwit2x Developers Set Date for Bitcoin Hard Fork
https://www.coindesk.com/block-494784-segwit2x-developers-set-date-bitcoin-hard-fork/

via Blockfolio: goo.gl/p95yia

1 Like

Jag handlar aldrig bitcoin, men denne bilden er intressant. Bitcoin har toppat i fibonacci etter trenden nedover fra 2014. I ett klassisk parabolic mønster så ser man 50-60% nedgang etter en slik topp. Dette motsvarer en bitcoin kurs på $1868 etter en -55% nedgang. Ska bli meget spennende og se hvor dette ender. Lykke till dere som eier, jag følger med for erfarenhetens skyld.

4 Likes

Er det noe som kan kjøpes over børs som kan gå mer en bitcoin value?

Så tid for å shorte BTC altså? Blir interessant å følge med

Noen som har noen formening om hvorfor bitcoin cash plutselig tar av?

Og NEO stuper?

Litt i overkant, selv for en fredag

Shorta denna uppturen er ballsy, jag avvakter hellre og ser om vi faktiskt dipper og kjøper rekyl. Men sure, har du balls nok er det vanskeligere å få bedre mulighet.

kommer smellet ned i bitcoin vil vi vel se andre coins kanskje øke i verdi da de putter pengene der i steden?

Skal sette ny weekend short jeg!

1 Like

Jeg har lyst å prøve meg selv :slight_smile:
Må jo bare gå ned nå i helgen…