Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Jeg gav opp det ønsket om å forholde meg til kun euro for lenge siden.
kjøper i den valutaen som er billigst og selger i den som er dyrest.

Haha :blush: Jeg sier det ikke til meg selv, jeg sier det til andre :wink: Jeg er fornøyd med at jeg har tatt ut innskudd og ca det samme i gevinst (ble en stor sum synes jeg), og har fremdeles 200%+ på det som står igjen, så at kursen svinger har jo ingenting å si, jeg har trua - og snitt på $4070.

Det eneste jeg ønsker meg til nyttår er at flere nisser kommer inn i krypto :heart:️ At bitcoin stiger igjen er jeg ikke i tvil om.

Her er et sitat jeg skrev for en mnd siden. Da den stod i 11K :dizzy_face:

Det gjelder å ha hodet ute av stumpen når man har håp. Realistisk håp er det ingenting som heter, men sunn fornuft kombinert med litt bullmentalitet skader ikke når man er tungt investert. Å sitte å være nervøs er det verste jeg vet - det er som å BE om å tape penger. Og jeg er ateist og ber ikke under noen omstendighet :grin: Jeg håper, tror, vet eller agerer.

Ellers vil jeg bare si: god jul og godt nyttår til alle!! :blush: May the coinforce be with you.

6 Likes

Ser nå at kjøp/salg ikke koster 1,4%, men 1,49% hos Coinbase, galskap! Hvilke billige og gode alternativer finnes for å handle BTC/EUR pr nå?
Har forsøkt å lage en liten oversikt over fire alternativer.

Kraken: Inn lokal SWIFT-kostnad, Ut 0,09EUR + SWIFT lokalt. 0,16-0,26% kurtasje. Bitcoin inn Gratis, ut 0,001 BTC. Nettsiden deres er nede hele tiden. Sier de skal oppgradere systemet. Innskudd/uttak skal ta 1-5 dager.

Bitfinex: Inn/Ut 0,1% (min 20EUR/SWIFT) 0,1-0,2% kurtasje. Bitcoin ut 0,0008 BTC, inn Gratis.Får ikke åpnet konto før senest 15.jan

CEX.IO Inn (0kr + SWIFT-kostnad hos lokal bank) Ut: 10EUR ((SEPA)Krever en betaling gjort via SWIFT) Kurtasje 0,16-0,25%. Bitcoin inn: gratis. Bitcoin ut: 0,001 BTC. Man få ikke åpnet konto pr dags dato, innskudd kan ta opp til 14 bankdager/uttak opp til 20 dager! Men de garanterer 100% tilgjenglighet.

Bitstamp: Inn, min. $7,5, ut min $15. Kurtasje 0,25%. Gratis overføring av Bitcoins (Inn/Ut).
“EEA zone countries (charged with standard wire fee)Iceland, Norway, Liechtenstein, Monaco and Switzerland.Your SEPA deposit will be credited in 1 - 3 business days.”

Akkurat nå så er Bitstamp eneste alternativet av disse, med mindre man vil risikere å handle hos Kraken.

2 Likes

du kan vel bruke localbitcoins.com/ selv om det er motpartsrisiko

1 Like

Localbitcoins har vel fått ganske høy fee i det siste, eller? Får forresten ikke registrert meg hos Bitstamp heller på en stund; “Thank you for submitting your request. Unfortunately, we are currently experiencing high volumes of verification requests, causing backlogs of up to 2 weeks before they are processed”. Er visst stuck med Coinbase inntil videre.

Kan bruke Lykke Wallet

1 Like

Hva er fees (evt generell prispåslag) i denne appen? Virker jo nesten for simpelt til å være sant? :smirk:

Når man kjøper og selger på Coinbase må man overføre til Gdax. Da slipper man fees.

1 Like

Jeg bruker kraken. Bra når det virker, men grusomt hvis du plutselig skal kjøpe eller selge pga. nedetid. Dette er WIP sp man kan håpe at de får fikset problemene sine Q1.

How does Lykke earn money?
Commissions are zero, so Lykke earns revenue from value-add services such as liquidity provision, issuance services, white-labeling, and B2B consulting.

Har brukt dem flere ganger uten problem, sist gang fikk jeg overført på 2 sekunder med bankkortet mitt.
Viktig og ikke trykke på bare kjøp knappen, da kjøper man på den beste mulig kjøpsordren som ligger der, Gikk på den smellen til og begynne med.
Gå heller inn på limit ordre sett prisen selv, det er litt lav likviditet kan ta litt tid noen ganger men det går igjennom. 5000$ er limit pr måned.

Må også verifisere deg med id, men det pleier og gå innen 1 dag.

1 Like

Bitcoin får ett spennende år 2018.

7 Likes

Du spår rettogslett en begynnende loop :joy: herlig​:joy:
Galematias det markedet der.

3 Likes

tror man kan kjøpe og motta bitcoin lokalt på siden. (noe mange gjør for å slippe fees)

Strule tror jeg sender bitcoin til din wallet lokalt på localbitcoin sin hjemmeside, da det er billigere

1 Like

Er det ikke mulig å kjøpe ripple på coinbase/gdax (eller andre altcoins) for å slippe de skyhøye avgiftene til bitcoin, før du sendere pengene til en exchange der du igjen kan veksle til bitcoin…

Edit: etter å ha sjekket litt nøyere kan man vel ikke kjøpe ripple (enda), men det skal vel være lavere nettverksavgift med å bruke både litecoin og ethereum

Enkel måte å sammenligne prisen i dollar vs euro hos Coinbase. La inn envelope med inndata 1 dag/16.7%. Forsvinner BTC/EUR ut av det blå området, så er euroen billigere :smiley: Basert på hvor sjeldent det skjer så har man enda en faktor på sin side om man kjøper på disse nivåene.

2 Likes

Hvorfor Bitcoin fortsetter opp i 2018:
Kraken - “The recent, unexpected explosion in demand has been overwhelming. Each of the past few days has produced 50,000 new account registrations and 10,000 new support tickets — an order of magnitude above where we were just last quarter. Concurrent users, daily trades and volumes are also hitting new all-time highs. We are struggling to keep up.”

Kommer en haug med nye penger inn i markedet over nyttår, bare å gjøre seg klar til posisjonering.
Godt Nyttår! :smiley:

3 Likes

Det er jo det jeg har sagt i 2 mnd nå :wink: 2018 blir digg, bare å sitte i ro til neste jul :+1:

2 Likes
2 Likes

Lovely :heart_decoration:

1 Like

Kommer den seg over 14.500 så kan det bli et brudd med nedtrenden?

1 Like