Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Kan nok trygt sette PCen til side til i morgen uten å gå glipp av noe særlig. Personlig holder jeg fast rundt det jeg har av krypto, og sjekker om det er noe til overs på lagersalget de kommende 1-3 dagene.

2 Likes

Er vi i “fear” fasen? :slight_smile:

D1734_MG

jeg ville sagt ja, på veg til Capitulation

Kanskje man skal se på volumet solgt ved tidligere store sell offs, vi er er fremdeles et stykke unna;

Hvorfor dukker denne illustrusjonen frem hver gang Kyrypto korrigerer?

Dette er et krakk, ikke en korreksjon. Krypto er vel det eneste markedet folk sier “neida 50% er bare en korreksjon!”…

Illustrasjonen er veldig ofte korrekt…

Ikke enig, feks ETH/USD korrigerte 44% 22 / 21 des

OK, 4 tegn

Tror vi er i “Bear trap”.

I såfall “krakker” krypto 3-4 ganger i året. Vil da påstå at det kanskje er riktigere å kalle dette korreksjoner, da markedet har tendenser til å overreagere både opp og ned, og derfor har behov for noen slike i blant. Krakk er vel heller “enden” av moroa, og det er nok ikke så sikkert at vi er der helt enda (men kanskje).

1 Like

Hvis du legger grafen oppå grafen til BTC så stemmer den ganske bra.
Og så har du det som @Irathi sier. Folk sier dette er en korreksjon. Nei, ikke enig.

Definisjonen på krakk er fall på mer enn 20%. I min bok. Men folk er forskjellige.

1929 definerte et krakk

De fleste er derimot enige i at nedgangen må skje fort, helst i løpet av en dag eller to, for å kalle den krakk. I tillegg bør den store nedgangen i aksjeverdier komme overraskende.

I følge økonomileksikon er en definisjon på krakk “en plutselig økonomisk krise”. Ordet er brukt om det kraftige kursfallet på New York-børsen i 1929 og den etterfølgende nedgangsperioden over store deler av verden

Professor Ola Honningdal Grytten ved Norges Handelshøgskole har tidligere sagt at krakk-definisjonen kan gjøres så enkel som dette: “Krapt, unaturlig stort fall i en finansiell størrelse”

Så da krakket feks ETH/USD 22 des også da?

SEMANTICS

Du kan kalle det korreksjon, jeg kaller det krakk…

Lets move on

1 Like

Forøvrig er det egentlig det samme om man kaller det krakk eller korreksjon, blir vel bare en definisjonssak. Nå går vi, som gutta i garasjen sa, “rett ned, så rett opp, også RETT ned igjen”. Så får vi se hva som skjer videre.

2 Likes

Igjen, kommer an på hvordan du definerer krakk. Folk som har vært i krypto lenge er vant med fall på 20-30% og dermed er det ikke det samme som hvis en aksje faller 20-30%. Det er opp til hver enkelt å definere hva de betegner som krakk. Men 50% korreksjon fra ATH? Ja, det er et krakk.

Tror krakk i finansverden er = resesjon i krypto verden.

Så vi sier krakk nå mer enn 20% av verdiene våre barberes, i krypto skal de helst se 50%+ som varer og varer og varer, gjerne 70-80% også.

Og da, da kanskje de vil si krakk.

det er nesten komisk…

Har solgt meg ut for lenge siden, venter på en god inngang :smile:

Interessant sak her:
https://www.coindesk.com/as-bitcoins-slide-continues-prices-look-towards-8k/

1 Like

Sitter å tripper og ser på om den totale mcap snart snur :crazy_face:

BTC $25,000 innen Mars 2018!

#Copyrighted #Quote-it #Mark-it #ToTheMoooon

1 Like

Fordi?

1 Like