Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Fordi så veldig mange har solgt seg ut siste 24-timer og fordi Bitcoin :wink: Ikke noen dyp analyse av dette så ta mine utsagn med en klype salt :slight_smile:

Økonomien vi har i dag er en katastrofe. Den er ikke bærekraftig og straffer de som sparer pengene sine og insentiverer en bruk og kast økonomi som forurenser miljøet vårt. All valuta som finnes på jorda er i dag gjeld, og det morsomme er at pengene for å betale rentene på denne gjelda ikke finnes. De som følger Mike Maloney vet at “pengene” vi bruker ikke er penger, det er fiat valuta som før eller siden vil ha mer verdi som dopapir. Hvordan bankene og myndighetene stjeler kjøpekraften vår gjennom en “usynlig” skatt kalt inflasjon er også et veldig spennende tema. Når bankene printer penger er det ingen som sier noe, gjør du eller jeg dette kalles det forfalskning.

Med bitcoin får vi på en måte tilbake gullstandarden hvor ingen kan stjele pengene dine. Man vil hele tiden ha små bølger med inflasjon og deflasjon i et slikt system når bitcoin forlater lander og så returnerer igjen. Dette er gull! i forhold til dagens system som pumper opp inflasjonen i det uendelige helt til markedet imploderer (ustoppelig deflasjon) eller til man mest sannsynlig får hyperinflasjon (bare å se hvor livredde sentralbanksjefene er for deflasjon).

2 Likes

Bitcoin er egentlig ikke en ny valuta men en ny teknologi :nerd_face:

Bitcoin er en ny valuta, basert på en ny teknologi…

Mye mulig du har rett / feil, ikke vet jeg. Jeg vet bare at blockchain er en teknologi som er veldig spennende!

Nå kan vi bare sitte å se på at Bitcoin snart skyter fart igjen opp mot nye høyder :smiley: Alle som har solgt siste 24timer vil kjøpe seg inn igjen. Watch and Learn :money_mouth_face:

Ja, og blockchain er teknologien valutaen Bitcoin er basert på… :roll_eyes:

Tenker du da på de millioner av Kinesere som ble nektet å handle krypto?

Jeg prøver bare å få alle til å forstå at Bitcoin / Blockchain ikke bare er en valuta. Veldig mange ser ikke forskjellen eller forstår den.

Bouncet veldig fint nå, tester snart 11000 dollar.

3 Likes

Tenker ingenting. Bare sett deg ned og se på BTC skyte fart :smiley:

Ja, har gjort det i 10 måneder nå…

He he. Nei jeg vet ikke. Mye mulig BTC tar et lite hopp før en ny kræsj, men da ser vi $5,000 innen kort tid… og det ønsker vi kanskje ikke med det første (?)

Bitcoin er egentlig bare en valuta, da det ikke bygges noe særlig annet på platformen. Viktig å skille mellom denne og den underliggende teknologien.

Legg trykk på “bare”, så forstår du nok hva han tenker. :slight_smile: Vi trenger noe mer enn “bare”.

Bitcoin er kun en platform bygget på blockchain, i likhet med f.eks Ethereum og Litecoin. Bitcoin ér altså ikke blockchain, ei heller er blockchain Bitcoin. Bitcoin ble laget for å være en desentralisert betalingsløsning, og den har det samme formålet fortsatt, altså er den hovedsaklig en valuta. Som nevnt er et annet eksempel på en blockchainplatform Ethereum, der formålet er å kunne bruke ETH token som en valuta, men også utvikle andre tokens som brukes til andre formål, som f.eks desentraliserte applikasjoner. Altså er ikke f.eks Ethereum bare en valuta, i kontrast til Bitcoin, til tross for at begge baserer seg på blockchain.

Hvis Mercedes oppfant bensinmotoren så var det dette som var teknologien altså bensinmotoren, som så andre videre utviklet og brukte i andre biler og kjøretøy.

Har ihvertfall lest en del bøker og whitepapers, samt handlet endel.

Anbefaler deg å lese endel and den info som ligger fritt tilgjengelig på nett.

1 Like

Du beskriver bitcoin som en teknologi… så du “dont know the shit dude”

2 Likes

Ikke driv å trekk tilbake alle innleggene dine, du må kunne stå for det du sier, greit nok at det kanskje kan føles litt flaut å bli “stilt til veggs” slik, men vær en mann, og gå videre med ny kunnskap.

1 Like

Det finnes ekstremt mye kunnskap her, vær smart. Lær av den kunnskapen, det er det de fleste av oss gjør, så blir vi bedre investorer og tjener mer penger :wink:

4 Likes