Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

@Oivran og @RedEnergy - jeg tror ikke chartet mitt lyver. Kan jo tolkes som man vil men jeg ser for meg at vi skal bryte den støttelinjen ila. uken og teste en lower low før vi evt. bouncer på nytt.

Bryter den linja der er jeg fristende til å gå long (om jeg ikke alt hadde så mange ICOs jeg skal inn i).

8000-ish er absolutt ikke utenkelig for meg om det er det som er targetet ditt.

Det er i hvert fall noen som jobber hardt for å komme dit, shorten fortsetter å øke. Jeg kommer til å følge med på short-antallet, ser ikke bortifra at inndekkingen vil være korrelert og at vi ser en ekstrem bounce da.

Enig. Tror også dette er manipulasjon og at vi vil se en større kapitulasjon snart (-15-20%).

Som jeg tidligere har skrevet og tror, så er det støtte på rundt 7800, så ikke umulig at vi skal dit :slight_smile: Jeg holder på det jeg har igjen og lar chartet gjøre som det vil. Her er forøvrig noen uttak fra tidligere år når det er Chinese New Year-tider:

Så det er bare å vente på februar. Ingen hast her :wink:

3 Likes

"While Tether has said all of its coins are backed by U.S. dollars held in reserve, the company has yet to provide conclusive evidence of its holdings to the public or have its accounts audited. Skeptics have questioned whether the money is really there."
Akkurat som å eie gullsertifikater dette eller gull gjennom ETF’s/Futures. Gullet er ikke der!

2 Likes

Er det slik hvis 9900 ryker så er neste 9230?

Grunnen til at alt går ned i kveld.

Edit: ser nå at noen andre har vært tidligere ute med denne nyheten :slight_smile:

1 Like

rofessor Nicholas Weaver from UC Berkeley’s has warned of a “bloodbath” in cryptocurrency prices if the “Tether printing press ever breaks”.

“At current prices, net new bitcoin requires $US18 million of net new $ flowing in to maintain the price,” h “Yet there is a net $US100 million per day of fake $s in the form of tethers.”

Hadde iota på bitfinex… FLytta de til binance jeg. Better safe then sorry… Burde kanskje også bruke en iotawallet, men den har jo ikke vært helt safe den heller…

@theroger - look at my chart homie! :wink:

1 Like

Disse to sier jo alt om hvor JÆÆÆVLIG navlebeskuende og hyklerisk de som holder på med “ekte penger” er. Hvis jeg ikke tar helt feil, så trykker vel staten opp litt penger (la oss slenge ut 100Mill…?? i ny og ne) hvis det føler at Norge trenger dette / eller USA for den saks skyld. Ingen penger er noensteder, bortsett fra de som flyter rundt i HARD CASH!!

Så da er vel Tether ikke så galt likevel? :face_with_raised_eyebrow:

Jo fordi de påstår at det finnes en fysisk dollar for hver Tether når det kanskje ikke gjør det! Jeg kan gi deg noen klinkekuler og si hver klinkekule er verdt 10 kr, men hvis jeg ikke har kronene når du skal veksle inn i klinkekulene har jeg et problem…?

Ja, det har du :wink:
Men jeg er sikker på at jeg kunne fått en annen til å kjøpe de for 1kr.

Så egentlig kanskje old news.
Bloomberg has updated their article to include that the subpoena was sent December 6th this 2 months OLD NEWS now

“Tether printing moves the market appreciably,” concluded the report, which compared bitcoin price movements before and after new tether issuance, as well as analysing publicly available tether transaction statistics using forensic accounting techniques.

“48.8 per cent of BTC’s price rise in the period studied occurred in the two-hour periods following the arrival of 91 different tether grants to the Bitfinex wallet,” the report said.

“Bitfinex withdrawal/deposit statistics are unusual and would give rise to further scrutiny in a typical accounting environment. If there is questionable activity, the author believes a 30-80 per cent reduction in BTC price could be forecast.”

Etter å ha lest litt tror jeg Tether har alt på stell og at ting har blitt tatt ut av kontekst av slike som twitter-brukeren Bitfinex-ed (bl.a. mulighet til å heve Tether i USD). Tidligere revisjon av regnskapet ble skrevet på mandarin og var ikke egnet for offentlig publisering. Men etter all den nye printingen av Tether behøves det en ny revidering av regnskapet deres gjort av en seriøs aktør som jeg tror vil konkludere med at det investeres vanvittige summer i krypto; all Tether som har blitt printet er faktisk innskudd gjort i dollar.

Tether svarer selv på disse beskyldningene på sin nettside under “Solvency” og sier de vil ta juridiske skritt for å slå tilbake mot denne Bitfinex-ed. https://tether.to/tether-update/

I tillegg forklarer Friedman LLP (revisjonsselskapet) at grunnen til av de sa opp kundeforholdet med Tether var tidslinjen for de svært krevende detajerte prosedyrene de måtte gjennomgå for å godkjenne et relativt enkelt balanseregnskap.

3 Likes

BTC under 10k igjen på Gdax!

Deilig! Bare å dundre på nå :slight_smile: Hvis folk tror den ikke skal høyere i år, så er jeg villig til å vedde imot.

1 Like

Dedikerer denne til deg @WallStreet :smile:

1 Like

Desember 2018 :heart_eyes:

1 Like